Reklama

Reklama

Co kdyby se všechna metra světových metropolí propojila v jeden světový obří dopravní systém?
Příběh se odehrává v nedaleké budoucnosti, kdy se svět potýká s nedostatkem ropy a všechna městská metra v Evropě byla propojena v obří podzemní dopravní systém. Ve Stockholmu žijící Roger má však zvláštní starost. Kdykoli sestoupí pod zem, pohodlné cestování mu znepříjemňuje neznámý hlas v hlavě. Obrací se proto k tajemné Nině, aby mu pomohla utéci ze znepokojujícího prostředí spletitých tras metra. Čím se však dostávají dál, tím hlouběji je Roger zaplétán do neznámého spiknutí. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (91)

whack 

všechny recenze uživatele

Európa neďalekej budúcnosti; Prírodné zdroje boli vyčerpané, globálne finančné trhy sa zrútili, korporačná skupina Trexx vynašla spôsob, ako ovládať ľudí. Hlasy, ktoré ľudia počujú vo svojich hlavách, nie sú žiadne paranoje, ale pochádzajú od iných ľudí sediacich za mikrofónom. Trexx takto neovláda len náhodne vybraných občanov (akým je aj hlavná postava Roger), ale aj prominentné autority, klimatológov a zástancov zelených technológií. Táto eko pointa je úplne v pozadí, dá sa brať rôzne. Môže reálne hroziť, že sa takíto ľudia chcene-nechcene stanú figúrkami? A čo keby Trexx nebol vykreslený v tak negatívnom svetle, vnímali by sme ho inak? Čo ak v neďalekej budúcnosti, keď bude Zem v takom stave, v akom je tu, nebude môcť byť akceptovaný priestor pre slobodnú voľbu jednotlivca v určitých oblastiach? A ak nebude, bude to zle? ()

tomeek 

všechny recenze uživatele

Depresivní atmosféra v příběhu ovládání lidského vědomí se docela podobá Matrixu, ale vizuální stránka zaujme natolik, že diváka opravdu pohltí. Pomalé tempo a temné scény přidávají na hutnosti a už samotné vzezření postav působí velice sugestivně. Kombinace 3D a 2D ploškové animace na mě dýchlo takovým způsobem, jaký jsem ještě nikdy neviděl - místy mi to připomínalo hodně kvalitní Southpark. Velice zajímavý počin, který je ale ze začátku docela matoucí, ale ve výsledku je to klasický boj jedince proti zlé korporaci. Hodnotím hlavně originalitu vizuálna a atmosféru. ()

Reklama

Timak 

všechny recenze uživatele

Druha pulka je dobra, prvni hodne, hodne slaba. Animace je tak jina, ze zpocatku mi trvalo si na to zvyknout. Nektere postavy jsou propracovane lepe, jine uz tak dobre ne. Kazdopadne to neni az tak blby, dobry je, ze to je pomerne kratky. Jednim slovem bych to shrnul jako "osvezujici" , ale muj salek kavy to nebyl ... ()

Sany33 

všechny recenze uživatele

Severania sú jednoducho iný a pre to aj film ponímajúci pohľad na odlišné univerzum musí byť z ich pohľadu iný. Metropia bola pre mňa v podstate snová realita kde sa dialógy neskutočne naťahovali a všetky hlavné dejové premisy nedávali absolútne žiadny zmysel.Svet, v ktorom je celý svet prepojený sieťou metra a vláda sa vám vie dostať do hlavy za pomoci šampónu, ktorý sa vyrába z kvapaliny na pohon podzemnej linky. Myslel som, že aspoň animácia ohúri, ale panáčikovia z nafúknutými hlavami a k tomu všetkému zle nahovorený no nič moc. 45% ()

lennyd 

všechny recenze uživatele

Dopravní společnosti vládnou světu (resp. velké sjednocené Evropě) a systém metra pod Evropou je v jistém ohledu velmi unikátní (cesta z Moskvy do Madridu je pak jen otázkou několika minut). Roger má ale k metru nedůvěru, a tak dává přednost cestování po vlastní ose (kole), až do okamžiku, kdy mu kolo někdo zdevastuje, a tak Roger musí vzít zavděk globálním dopravním prostředkem. Jenže jakmile vkročí do podzemí, zaslechne ve své hlavě tajemný hlas ... U některých filmů si stačí přečíst popis, a zbytek si jen tak představovat - dopadne to lépe než sledování vlastního filmu. Po zajímavém začátku se vše začne docela brutálně zamotávat (co má společného šampón na vlasy, metro a tajemné hlasy, hm) a ke konci jsem nevěděl ani jak se vlastně jmenuju. Na druhé straně je celé prostředí (příjemně) depresivní, chladné a šedivé, a tomu odpovídá i celková animace (chvilku trvá, než si člověk zvykne - ale pak je to bomba). Film měl určitě mnohem větší potenciál, než nakonec nabídl... ()

Galerie (9)

Zajímavosti (7)

  • Hyperrealistický styl, charakterizovaný i často citovanými slovy „jako kdyby Kafka namaloval Poslední večeři kulometem“, je výsledkem propracované techniky kombinující fotomontáž a animaci. (Zdroj: Letní filmová škola)
  • Po dokončení scénáře cestoval fotograf Sesse Lind po Evropě a vyfotil potřebná místa ve Stockholmu, Berlinu, Paříži a Kodani. Fotografie byly zpracovány v programu Photoshop a animovány za pomocí programu Adobe After Effects. Produkce trvala dva roky. (Aelita)
  • Vizuální podoba filmu byla inspirována díly Terryho Gilliama, Roye Anderssona a Jurie Norštejna. (Aelita)

Reklama

Reklama