Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Veľkomesto. Obrovský pustý byt, v ktorom Anna vychováva svoju štvormesačnú dcérku Daisy a v ktorom sa ich plačúce duše strácajú ako ihly v kope sena. Anna sa snaží. Snaží sa veľmi. Obe predsa musia nejako a z niečoho žiť. Chce byť herečkou a je odhodlaná urobiť čokoľvek, aby dostala akúkoľvek rolu a zachránila tak dve biedne bytosti. (sochoking)

(více)

Recenze (23)

MA.KI 

všechny recenze uživatele

Velmi sevřený / svébytný / depresivní existenciální úder ze Skandinávie. Silná výpověď matky, ale především ženy jménem Anna. Ženy, s níž se život nemazlil… ~ /pozor, následují spoilery!/ Jistým přelomem je 38. minuta. Do této doby divák víceméně poslouchá křik a soustavný pláč malé Daisy, jejíž matka se o ni nezvládá postarat, sleduje disharmonii mezi matkou a dítětem, jejich odlišné potřeby, lásku i nenávist matky k vlastnímu dítěti. V této jakési první části se otevírají otázky typu: upřednostní potřeb dítěte před svými, nutnosti obětování se pro něj, odpovědnosti i dostatku vůle apod. Plus prolínající sociální tematika (nutnost peněz). (Ty malá zrůdičko! Kdo jsi? Měla jsem tě prodat a vydělat pár babek. Křičela jsi, když jsem tě porodila. Nechtěla ses narodit. Zápasila jsem 23 hodin, než jsi přišla na svět. Věděla jsi, že mi způsobíš jen bolest. Myslíš, že taky nemám chuť křičet? Ale víš ty co? I když křičíš a pláčeš, tak po zbytek tvého života tě pořád budu milovat, víc, než cokoliv jiného.) ~ Po zmíněné 38. minutě, kdy Anna v afektu své dítě usmrtí, již sledujeme po(s)tupnou DEGRADACI ČLOVĚKA, degradaci jeho hrdosti a absenci jakékoliv radosti ze života či sebeúcty. Když už si myslíte, že Annina (společenská, osobní) situace nemůže být horší, vždy se propadne ještě o patro níž do pekla. Pocit viny a nenávisti vůči sobě samé, výčitky, stesk po mrtvém dítěti ji dovádí až k chování, kdy má tvrdý sex s režisérkou, aby dostala roli, kdy sama vstoupí pod pseudonymem Daisy Diamond (= sedmikráska, kopretinka, perla; diamant) do porno průmyslu, kdy se z ní stane obyčejná šlapka, které je jedno, jestli ji zákazník něčím nakazí… Divák vnímá prázdnotu a nicotu v jejím nitru, jež značí např. i její prázdný byt. Chlad a vypočítavost čišící z lidí okolo ní. Pocit, že je na všechno sama. Bolest vyvěrající z jejích výkřiků při análním sexu, jež jsou natolik reálné, natolik děsivé, jakoby určené životu, Bohu, společnosti za to, co všechno musí snášet. Tato část filmu je také ve znamení výčitek, obrovského stesku po mrtvém dítěti, sebetrýzně, kterou si Anna zřejmě ani neuvědomuje… (Tragédie tohoto světa spočívá v tom, že si tě nikdo nevšímá. Najednou z tebe a toho, co sis myslela, že je tvůj život, nezbude nic. Nic než prázdná skořápka dychtící po pozornosti.) ~ Co se týče formální stránky, jednoznačně je třeba zmínit výtečné minimalistické pojetí i další zajímavé postupy (častý detail Anniny tváře nepostrádající hloubku ani naléhavost, dlouhé monology na konkurzech či k dítěti, dialog s mrtvým dítětem,…). Neméně zajímavá je další rovina: herectví – herecký výkon VERSUS opravdovost – život. Anna, herečka usilující o kariéru v této branži, obchází konkurzy na různé role, přičemž scény z konkurzů jsou tematicky blízké či možná dokonce zcela identické s reálným životem Anny. Scény a proslovy z konkurzů, na nichž je Anna neúspěšná, jsou tedy totožné s realitou, v níž je neúspěšná taktéž. Odmítána je nejen režiséry, ale i přítelem, rodiči, (domněle) vlastním dítětem… Zároveň se stírá rozdíl mezi hraním a nehraním, mezi rolí a skutečností, mezi tím, co je možné pouze ve filmu, ale i ve skutečnosti. Herec je vnímán coby prostitutka, jež nabízí své nejniternější pocity a emoce k nasycení diváků. Ano, i vy jste divák! Jakmile se Anna dostane do porno průmyslu, je už nejen natolik vykořeněná a apatická, ale navíc jakoby cítila i jakousi úlevu v tom smyslu, že již nemusí prodávat svoji duši, ale prodává „pouze“ svoje tělo… ~ Je-li řeč o (NE)HRANÍ, herecký výkon Noomi Rapace je skutečně excelentní. Klobouk dolů. Doporučuji, nicméně koukat na takovýto film je jednoznačně utrpením a velmi nepříjemným skličujícím zážitkem. () (méně) (více)

Mikino00 

všechny recenze uživatele

Snaha za každou cenu, v každé scéně šokovat, ať už otevřenou nahotou či extrémními činy, se mi moc nelíbila, stejně jako neustálé zabírání obličeje hlavní představitelky. Takto extrémní příběh mě nenadchnul, spíše jsem jen obracel oči v sloup. Lituji každého kdo má doma dítě podobné tomu z tohoto filmu, mě došla trpělivost po dvou minutách. ()

Reklama

Kylee 

všechny recenze uživatele

Na první pohled by se to celé mohlo zdát jako povrchní, bez zápletky v pravém slova smyslu… A na první pohled se to tak nejspíš i jeví – vzhledem k tomu, jak podhodnocený (nejen tady) ten film je… Jenže pak se zjeví dech beroucí Noomi Rapace – její výkon jsem jí věřila od první do poslední minuty – a to se mi hned tak nestává… Postupný propad její postavy, dno posouvající se hlouběji a hlouběji – fascinuje mě, jak výstižně je tato “cesta“ zachycena, navíc za použití tak zřetelného minimalismu… Co se mi však dostalo pod kůži ještě víc, byla ona atmosféra filmu… a ona prázdnota uvnitř filmu namísto intenzivních emocí, které pak právě skrze onen chlad přestupují o to intenzivněji na diváka… těch tabu, která film překračuje, je tam tolik, že “něco takového“ je možného opravdu jen na severu… psychiatr by na to všechno nejspíš řekl, že něco tak ve své podstatě narušeného moc často člověk nevidí… SPOILER ALERT: osobně by mi nejvíc seděl konec filmu v čase 1:24:00, ne snad, že bych jí něco takového přála, ale přijde mi, že v ten okamžik ta atmosféra dokonale vygradovala… ()

Arsenal83 odpad!

všechny recenze uživatele

Noomi rapavá nemá ako zaujať, len takto, takže to je mi jedno. Ale taká Trine Dyrholm je pre mňa nepochopiteľná herečka. Pretože ona herečka naozaj je a dobrá, ale prečo neváha robiť pre kamerami všetko? V tomto filme si reálne dá strap-on a s nacistickým výrazom tam nakladá rapavú, koľko vládze. O niekoľko rokov na to natočila Srdcovú kráľovnú a tam zas reálne fajčí vtáka. To je ako umenie? Úpadok však nemá medze, veď sa stačí pozrieť, že u nás dostal vyznamenanie za umelecký prínos aj taký pošuk ako Kalmus: https://kulturblog.sk/kultura/kaviarenske-chapanie-umenia-%E2%94%82kulturblog/ ()

DiDu 

všechny recenze uživatele

Ano, tento film si dal za úkol šokovat, a Noomi je standartně jedinečná. Nicméně jsem děj pochopila naprosto jinak, než většina komentujících, či jak se nám snaží namluvit oficiální text distributora. Anna žije jen svými rolemi a žádný osobní život nemá. Vzhledem k tomu, že nedokáže rozlišit realitu od fikce,patologicky lže a má sebedestruktivní sklony, stává se obětí současného trendu filmové produkce a upadá dobrovolně do větších problémů, než kdyby se jí ujala rodina a nechala ji léčit. Ukazují na to některé indicie, např. sousedka jí dá podržet "její" (v té době už mrtvé) dítě, Anna hovoří se svou dcerou, která je již starší aniž by se toho věku dožila, lidé kolem ní se chovají nápadně nelidsky a nakonec Anna prodává "svůj" fatální příběh, což je technicky jaksi nemožné. Scénář je důmyslně napsán a diváka záměrně mate. Umožňuje pak mnohý výklad podle vyspělosti, otrlosti i naivity diváka. Tohle je skutečně umělecké dílo, i když, pravda, místy je to jen těžko koukatelné. ()

Galerie (11)

Reklama

Reklama