Reklama

Reklama

Pro dospívající dívku může být život osamělým místem. Román americké autorky Alicie Erianové Arabka (2005, česky 2007) vypráví o třináctileté Džazaiře, která na matčino přání odchází ke svému rozvedenému otci na předměstí texaského Houstonu. Striktní rodič, pocházející z Libanonu, má své představy o výchově dospívajících dívek a rozhodně mezi ně nepatří nic, co by se týkalo sexu. Zmatená Džazaira se potácí mezi vlastní probouzející se ženskostí, pozorností černého spolužáka a zájmem souseda, který jako rezervista čeká na povolávací rozkaz a v manželství si zjevně moc neužije. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (107)

Hal_Moore 

všechny recenze uživatele

Obrovské překvapení. Hrozivě skutečné drama o znásilnění a sexu nezletilých (13 let pro upřesnění). Film naštěstí nedusí diváka depresivní atmosférou, ale vážné pasáže prolíná se zábavnými (kočka, první orgasmus, "Have sex with me"), a jde mu to stejně skvěle, jako to šlo u Americké krásy. Je vidět, že jsou oba filmy od stejného autora. Summer Bishit bylo v době natáčení již osmnáct let a musím říci, že jde o jedno z nejkrásnějších stvoření, jaké jsem kdy viděl. Ona i ostatní podávají bezchybné výkony, obzvláště musím vyzdvihnout Aarona Eckharta, který zde a v Temném rytíři dokázal, že by klidně mohl patřit mezi hereckou elitu. Snad, jednou... Nothing Is Private se mi zarylo pod kůži a zůstane tam ještě pěkně dlouho. ()

Pajky3 

všechny recenze uživatele

Pro mě to byl jeden z nejdivnějších filmů, co jsem kdy viděl. Přišla mi divná úplně každá postava. Dcera na pár facek, otec ještě mnohem víc. Soudśed Aaron byl správně ujetej záporák. Těhotná sousedka se zase motala extremně do všeho. Maminka pobavila výstupem u stromečku a korunku tomu nasadil Tomas. To byl opravdu divnej zážitek, možná někdy v budoucnu přehodnotim, ale teď si myslim, že to bylo moc do extrému. ()

Reklama

Dale 

všechny recenze uživatele

Už počas filmu som si uvedomil, že mi to miestami pripomína American Beauty a až na konci som zbadal, že to má na svedomí Alan Ball. Veľká škoda je, že tá podobnosť bola len občas a niekedy to pripomínalo skôr telenovelu. Väčšina postáv sa často chovala tak nezmyselne, že som nevedel, o čo im vlastne ide. Pôsobili na mňa príliš umelo a nevierihodne, nikdy som nevedel, ako v danej situácii tá ktorá postava zareaguje, čo pokladám za veľkú chybu scenáristu, ktorý to žiaľ tentoraz prepískol. Už len hlavná hrdinka - občas sa zdá, že jej ide len o to, aby ju sused riadne pretiahol a potom je z toho celá preč a hrá sa na dobré malé dievčatko. Takisto sused, občas vyzerá ako milý ujo odvedľa a hneď na to ako úchylák, čo má rad dievčatká. A o podarených rodičoch ani nehovorím, ťažko povedať, či im ide o dobro ich dcéry, alebo im je ukradnutá. Veľmi zvláštny film, ktorým chcel Ball možno šokovať (lebo iný zmysel som v ňom nenašiel), no výsledný dojem je taký nemastný-neslaný... ()

Remedy 

všechny recenze uživatele

Vážím si Allana Balla za jeho mistrovský scénář k American Beauty a je mi celkově jako tvůrce velmi blízký (Six Feet Under je jeden z mých nejoblíbenějších seriálů a True Blood mám taky moc rád). Většinou v posledních či úvodních epizodách jednotlivých sérií osobně režíruje, tudíž jsem věděl, že by režie neměla být problémem (a opravdu nebyla). Navíc by si člověk řekl, že scénárista takového formátu, jakým Alan Ball bezpochyby je, špatný scénář prostě napsat nedokáže. V tomto případě jsou to asi spíše postavy, co mi na Towelhead vadilo nejvíc (v Americké kráse pro mě byly bez výjimky všechny postavy alespoň nějakým způsobem sympatické či zajímavé). Rasistický, despotický, chvílemi až fašistický otec, napůl libanonská, napůl americká mladistvá nymfomanka, prasácký soused středního věku a nadržený Afroameričan. Příběh nakonec vyznívá jako proces „ordinary girl´s gone teenage slut“ a to by byl materiál spíš na nějakou teenagerskou parodii a ne na „seriózní a zároveň kousavé ballovské drama“. Velké zklamání. 3* kvůli zbylým sympatiím vůči Alanu Ballovi. ()

dopitak 

všechny recenze uživatele

Tak trochu jiná Americká krása. A dost možná - lepší než ona. Přirozeně mě moc potěšilo, že tuhle první větu jsem napsal chvíli před tím, než jsem zjistil spojitost Towelhead a American beauty skrze postavu Alana Balla. Nothing Is Private (druhý distribuční název tohoto filmu) si na nic nehraje. Nejste schopni nic dopředu předvídat. Budete šokováni vývojem. Ohromí vás úžasný herecký projev charismatického Petera Macdissiho (je to skutečný Libanonec z Beirůtu, zahrál si epizodní roli v seriálu JAG). Ještě o kousek lepší je ale Summer Bishil coby Jasira (ročník narození 1988), půvabná Kaliforňanka s indickými kořeny po otci, pro niž byl Towelhead první velkou rolí (o téhle kočce ještě určitě uslyšíme). Už teď se těším na její nový film Crossing Over s H. Fordem, kde ale v nabité sestavě nemůže dostat ani zlomek prostoru. Summer Bishil byla za roli Jasiry nominována pro rok 2009 na Independent Spirit Award v kategorii Best Female Lead - tak uvidíme .-) ____Silný příběh s dokonale promyšlenou a pasující hudbou, které si ale všimnete jedině v silných pasážích, kde neruší ale naopak nahrává ději.___Přemýšlím, jestli mám napsat, že silnější příběh jsem letos neviděl. Asi ano, je to tak.___Pokud by vás film hodně zaujal a chtěli jste si přečíst i novelu, tady je tip kde ji sehnat.___Jsem opravdu zvědav, jak tento příběh obstojí v porovnání s veleúspěšnou Americkou krásou Zasloužil by si dostat se minimálně na stejnou příčku, reálně ale asi upadne v šeď zapomnění (proč?). ()

Galerie (42)

Reklama

Reklama