Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Na ostrove blízko pobrežia Severnej Ameriky miestny obyvatelia bojujú so strašnou zombie epidémiou dúfajúc, že sa nájde liek, ktorý vráti (ne)mŕtvych späť k ich ľudskej podobe. (Tony DiNozzo)

Videa (1)

Trailer

Recenze (193)

ledzepfan 

všechny recenze uživatele

Nevím co se tu řeší a proč to nízké hodnocení.?...Ta nadsázka je jasná od prvních chvilek , chytrost se v průběhu zřetelně prokreslí..a nakonec je z toho velmi slušná společenskokritická záležitost,kde zombíci fungujou jako zvýrazňovač,hnací síla a kulisa pro všechny vtipy i vážné otázky.....Pravda-tempo je chvilkaama pomalejší a ledasco je zbytečnost ale jako celek to funguje....=čtyři hvězdy-i když s odřenýma ušima :) ()

tron 

všechny recenze uživatele

Smutná rozlúčka Romera nielen s jeho milovaným nemŕtvym žánrom, ale aj s natáčaním filmov obecne (ide o posledný jeho film). Proste to nie je dobré. Pritom nápad s ostrovmi je v rámci zombies žánru skvelý. Ale zakončenie Georgeovej desaťročia trvajúcej ságy o živých mŕtvych ste si rozhodne predstavovali inak. Problém nevidím ani tak v celkovej komornosti. Komorné veci sú niekedy najlepšie. Problém vidím v nesympatických postavách, neveľmi dobrých hercoch, mizerných dialógoch a slabom a nezaujímavom scenári, ktorý ako bonus kombinuje humor s hororom, čo je jednak vec, ktorú v hororoch nemám rád a jednak táto kombinácia Romerovi zjavne vôbec nešla (komické pasáže sú miestami až trápne). Veľká škoda, že to nezakončil výbornou Krajinou mŕtvych, ale nečudujem sa, že chcel ísť ďalej. ()

Reklama

Zeck 

všechny recenze uživatele

Romero je už moc starej. Jeho filmy vždy měly dvojí význam, narážely na problémy společnosti. Survival of the Dead nenaráží absolutně na nic. Film vzniknul jen proto, aby divákům představil souboj dvou šéfů rodinných klanů na pustém ostrově, kde každý zastává jiný přístup k zombies. Špatné, film je napůl komedie, napůl horor, ale ve výsledku není ani jedním, protože zombies jsou zde definitivně odsunutí na druhou kolej, celý děj se vkládá do absolutně nezajímavého souboje dvou kohoutů. Postapokalyptický svět není představen vůbec, zombie jsou pouze karikatury sebe sama. Pár cool postav se tam najít dalo, pár hlášek také "dala bych ti líznout", ale celkově to nestálo za nic. Romero dal světu zombie žánr, ale dnes už nestačí nastevené laťce Britů (... days later, Dead Set) a Španělů (Rec), lidé zkrátka chtějí zombie, kterých se opět budou bát. Potácejících se, pohupujících slimáků se dnes už nikdo nebojí a do komedií se nehodí. 58% 24.04. 2010 ()

juta 

všechny recenze uživatele

Poslední film George Andrewa Romera dost zklamal. Nijak zvlášť neobohacuje svět zombie a je dost zvláštně pojatý. Jedno z nejhorších, co kazí filmy se zombíky jsou vojáci, se kterýma to prostě není ono. Dále pak se dění odehrává na ostrově, kde je minimum mrtváků a je tu spor dvou rodů a toť vše. Nic nezachrání to, že zombíci se naučí žrát něco jiného než lidi. Celkově to je dost pitomý a efekty fádní. ()

JFL 

všechny recenze uživatele

Tezovitost, satira i jízlivost vždy představovaly charakteristické znaky Romerových zombie filmů, jenž tentokrát se režisér, zřejmě opojený zaslouženými extetickými reakcemi na adresu jeho předchozího snímku, zatoulal ve vlastním nesoudně překombinovaném díle. Dva roky poté, co se "Deníkem mrtvých" ukázal jako svěží inovátor nejen na poli zombie žánru, ale i moderních trendů filmového hororu, přišel s přeplácaným snímkem, který sice při rozložení na dílčí prvky stvrzuje šíři, ambicióznost i mnohovrstevnatost režsérovy vize, ale v celku působí jako nesoudržný eintopf. V předchozích pěti zombie snímcích Romero dokázal dramaturgicky skloubit kritiku společnosti, kauzálně promyšlenou vizi světa během zombie apokalypsy, žánrové atrakce i profilaci postav. Paradoxně pro tvůrce, který myšlenkově i řemeslně čněl nad patlaly a žánrovými rutinéry, kteří se krčili v jeho stínu, tentokrát se nelze ubránit stejným dojmům, jaké se dostavují při sledování filmových pokusů různých neumětelů. Namísto komplexního a logicky vystavěného světa diváci tentokráte dostávají zcela vytrženou galerku postav, které jsou zbavené jakékoli vlastní vůle a podléhají pouze logice schémat. Během sekvencí, které mají několik paralelních konfliktů či plánů se projevuje, že režisér neví, co se souběžně děje mimo záběr - lze si představit jak uprostřed dialogů i přestřelek jedněch postav jiné figury prostě apaticky postávají mimo záběr a čekají, až na ně dojde řada. Dokonce sekvence gore zombie ataků poprvé u Romera vyznívají jako dějově zcela nemotivované atrakce. Hlavní problém ale spočívá v Romerově pokusu o skloubení těžkotonážní tezovité kritiky patriarchátu s nadsázkou, která ale není satirická, nýbrž přímo parodická a slapsticková. Jasně, že vše lze ospravedlnit jako součást konceptu nastavit zrcadlo absurdnosti žánrovými filmy a jejich konvencemi glorifikovaného patriarchátu, ale nejen v porovnání s hermeticky sevřeným "Deníkem mrtvých" ale i dramaturgicky vyváženou "Zemí mrtvých" působí "Survival of the Dead" jako dramaturgicky nedotažené a rozpadlé dílo. Tedy ještě je tu eventualita, že celý film je vlastně jízlivým žertem na adresu diváků a jejich očekávání, nicméně nejen že Romero nemá statut umělce, jenž se stal obětí diváckých škatulek jako např. Takeši Kitano, aby se nad takovými věcmi vůbec zamýšlel, ale ani ve filmu nic takovému přístupu nenasvědčuje. ()

Galerie (7)

Zajímavosti (3)

  • Tomboy (Athena Karkanis) má ve filmu zbraně Beretta 92 F ráže 9x19 mm a M16A4 ráže 5.56x45 mm. (dc125)
  • Film bol natočený v Kanade a všetci herci, ktorí v ňom účinkujú, pochádzajú z tohto štátu. (MetalMesiah)

Reklama

Reklama