Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Syrové drama o mladém páru, který se snaží uniknout svému osudu na střeše vlaku z Mexika do vysněných Spojených států. Willy „Casper“ žije v mexické Tapachule a patří mezi členy zločineckého gangu Mara Salvatrucha. Pravidla gangu jsou pro něj vším, brutální násilí a smrt vnímá jako přirozenou součást svého života. Jeho celý dosavadní život se ovšem změní ve chvíli, kdy vyjde najevo jeho utajovaný vztah s dívkou Marthou Marlene. Ta během potyčky s jedním z členů gangu tragicky umírá a Casper se rozhodne její smrt pomstít a tím se postavit svému gangu. Jedinou šancí na přežití se pro něj stává střecha vlaku mířícího do Spojených států. Tam se setkává s běženci z dalších zemí Střední Ameriky, mezi nimi je i mladá honduraská dívka Sayra. Jejich rozdílné životní osudy se tím protínají a společně míří vstříc nejisté budoucnosti... Filmový debut amerického režiséra Caryho Fukunagy je spletitým příběhem o vyděděncích, kteří touží po naději na únik z bezútěšného prostředí Střední Ameriky. Snímek vyniká realistickým a věrným zachycením prostředí pouličních gangů a života běženců. Při svém uvedení v roce 2009 na filmovém festivalu v Sundance získal snímek ocenění za nejlepší režii a kameru. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (280)

EvilPhoEniX 

všechny recenze uživatele

Cary Fukunagu nasledovaného moc nemám, viděl jsem od něj pouze Beasts of no Nation a Sin Nombre je podobně laděný snímek, tedy z drsného prostředí s dětmi. Mexiko, uprchlíci a mexické gangy je docela aktuální téma, takže velmi zajímavý příběh, který obsahuje pár drsných scén, především finále je velmi intenzivní a nečekané. Já jsem spokojen bavil jsem se. 80% ()

honajz 

všechny recenze uživatele

Představte si, že si určitá skupina mexických cinefilů dělá představu o České republice z filmů jako Roming, El Paso nebo Ulovit miliardáře. Podobné představy si děláme my na základě filmů Město bohů nebo tohoto. Je mi jedno, že je to debut a angažovaný. Je to ploché, jednostranné, neobjektivní a ještě blbě zahrané. http://www.dvdextra.cz/dvd-recenze/sin-nombre.html Řeknu vám, do Mexika a nějaké jiné jihoamerické země bych nejel ani za nic. Podle těch filmů, co tam točí mladí, nezávislí debutanti, jsou ulice Mexika plné dětí s kvéry u pasu, je o strach vyjít na ulici, že vás někdo sejme a/nebo okrade. Pokud jste měli tu smůlu a narodili se zde, máte jen dvě možnosti - buď se dáte k nějakému gangu, který sice bude tvrdit, že vás nikdy nedá, ale bude vás ponižovat, tetování vám vyryjou na jazyk, a holku vám přeberou a znásilněj a zabijou a vás sem tam zkopou a zmlátěj, možná obviněj, že jste lhal a zabijou... Nebo se pokusíte zdrhnout, ale riskujete přepadení, okradení, že vás zabijou, že vás deportujou... Řeknu vám, do Mexika a do Národního nevkročím. Do Národního proto, že ty požáry tam bejvaj někdy hrozný. Sice jsem tuto větu sprostě ukradl Šlitrovi, ale jinak bych těžko vyjádřil tu marnost když podobné mexické nebo americké nezávislé filmy vidím. Jistě, kriminalita mládeže je velký problém. Ale nebují jen v Mexiku, jen se zkuste v noci projít po Žižkově nebo Nuslích kolem pár vybraných hospod. Jenže o podobné procházce nikdo filmy netočí. Asi proto, že tamtudy nešel žádný nadějný mexický tvůrce. O čem že tedy mexický film Beze jména (jak se dá přeložit původní španělský název) vypráví? O dvou kamarádech, kteří se dají k partičce MS-13 (viz Wikipedie) výše popsané v bodu a/, a o holce a jejích dvou příbuzných, kteří se pokoušejí o bod b/, tedy zdrhnout ze země. Jejich osudy se tragicky protnou - tak dobře, po asi 45 minutách jemně líznou a ke konci trošičku přiblíží. Ale tohle je trága, chápete?, tohle nemůže dobře dopadnout. A se jeden diví, kde se v Kalifornii teda furt berou ti španělsky mluvící imigranti, když z plného vlaku nakonec útěk vyjde jen jedné osobě? Prostě se omlouvám, chápu, že jde o angažovaný debut, ale stejně jako Město bohů mi i tenhle film přijde jednostranný, plochý, nic neřešící, s mizernou dějovou linkou (No řekněte, že vám nebylo jasné po 35 minutách, kdo koho zabije?), některé herecké výkony i na režijní debut z rozvojové země jsou moc amatérské a nedůvěryhodné. Příběh je pak jednoduché klišé o útěku. Bývalý zlý chlapec a hodná dívka prchají ve i na vlaku a pronásledují je na každé zastávce zlí členové bývalého gangu. A jestliže znáte pár podobných filmů, asi ani takto vám neunikne pointa po pár minutách filmu. Akorát to holt má jiné, dnes atraktivní nezávisle-rádoby dokumentaristické-angažované balení. Je to zkrátka stejné, jak s těmi českými filmy. Ne, že by na nich nebylo jisté zrnko pravdy, ale našinec ví svoje. Že je to krapet jinak. Občas úplně jinak. A o životě ve státě jako takovém to nevypovídá v podstatě nic. () (méně) (více)

Reklama

schizmo 

všechny recenze uživatele

Dramata z rozvojových zemí u mě narážejí na jeden zásadní problém a to, že těžko budu soucítit s někým, kdo drancuje a vysává vlastní zemi jenom proto, že má taky právo reprodukovat se. Na základě pořekadla, že čím chudší a nevzdělanější země, tím větší přírustky, pak logicky nastává chudoba a prostředí, ve kterém bují kriminalita a sociální nepokoje. A už vůbec se není čemu divit, že v takovém prostředí berou vládu do svých rukou gangy a drogové kartely, kde nejsou vyjímkou ani desetileté děti s kvéry. A do právě takového prostředí je zasazen příběh Sin Nombre, a řeknu to narovinu, Iňáritových kvalit (k jehož taktovce má film tématicky nejblíže) se zde nedosahuje ani náhodou - ať už jde o vykreslení dramatu, akce nebo toho fatálu, který by si měl divák z filmu odnést. Rád bych uznal kvalit tohoto filmu, ale pokud se balancuje na hranici okoukanosti, lehce se vkrádající nudy a toho nervy drásajícího prostředí, nemůžu více, než za tři. ()

Johny_fork 

všechny recenze uživatele

Tak trochu mexický milionář z chatrče, teda bez milionů a ještě o něco syrovější. Líbí se mi ta neameričnost, pro našince má Sin Nombre až dokumentární hodnotu, vidíme prostředí, do jakých se zahraniční štáby ani neodváží, neřešitelná problematika gangů a zoufalá snaha lidí dostat se do vysněné země. Vynikající kamera. ()

Vančura 

všechny recenze uživatele

"Sin Nombre" jsem si sehnal kvůli svému nadšení z Fukunagova druhého snímku "Jana Eyrová" z r. 2011. Stejný divácký zážitek se však u mě nekonal: jednak nemám podobné filmy moc rád, jednak mi jsou osudy nějakých společenských vyděděnců na druhém konci světa ukradené (a na rozdíl od jiných to klidně přiznám). Film jsem navíc viděl v příšerném českém dabingu, což na dojmu z něj zrovna dvakrát nepřidá. "Sin Nombre", to je krásná kamera a strašná nuda, alespoň u mě. Na debut je to ale samozřejmě výborné, a pokud vás podobné filmy oslovují, pak si na své jistě přijdete. Mě osobně to však emočně minulo, podobně jako třeba podobný film "Město bohů" z r. 2002, s kterým je "Sin Nombre" často srovnáván. Nemohu si pomoci, ale dojímat se nad podobnými filmy někde v klimatizovaném multikině s pytlíkem popcornu v ruce mi přijde falešné a pokrytecké. ()

Galerie (59)

Zajímavosti (8)

  • Latinskoamerický gang Mara Salvatrucha neexistuje pouze ve filmu, ale i ve skutečnosti. Platí za jeden z nejvíce agresivních gangů a má přibližně 100 000 členů. Také "přijímací zkoušky", které jsou k vidění ve filmu, jsou reálné. Noví členové skutečně musí vydržet po dobu 13 vteřin mlácení od ostatních členů, zatímco se nesmí jakkoliv bránit. (quiz)
  • Keď Casper (Edgar Flores) vylezie pri úteku na vlak, tak mu v dvoch po sebe idúcich scénach chýba tetovanie v tvare slzy, ktoré má pri oku. (vander19)
  • V čase 1:09:30, kdy Casper (Edgar Flores) a Sayra (Paulina Gaitan) vlezou do vraku, si Sayra zapne bezpečnostní pás. V následujících záběrech pás ale nemá. (SniperG1)

Související novinky

Jana Eyrová jako gotický horor

Jana Eyrová jako gotický horor

23.11.2009

Ano, všechno teď bude goth a emo. 260 miliónů za první víkend je 260 miliónů za první víkend (vy víte, o kterém filmu je řeč). Dokonce i klasika Charlotte Brontëové bude v nové filmové adaptaci… (více)

Reklama

Reklama