Režie:
Vittorio De SicaKamera:
Roberto GerardiHudba:
Armando TrovajoliHrají:
Sophia Loren, Marcello Mastroianni, Aldo Puglisi, Tecla Scarano, Marilù Tolo, Alfio Vita, Pia LindströmObsahy(1)
Italská domácnost: bývalá prostitutka se srdcem na pravém místě a její zámožný samolibý milenec, kterého by po letech ráda donutila k sňatku, aby tak zajistila budoucnost svým třem synům. Kdo je otcem kterého z nich, ví jen ona. Nikoli jediné, ale nejpamětihodnější setkání výbušné dvojice Lorenová/Mastroianni v De Sicově bezchybné režii. (NFA)
(více)Videa (1)
Recenze (129)
Čekal jsem konverzační komedii, dostal sice výtečný, ovšem značně depresivní a temný příběh o lásce a nenávisti. Hlavní devizou snímku není ani tak precizní režie či skvělý scénář, ale zejména vynikající hlavní herecké duo. Mastroianni vystupuje jako uhlazený, na vzhled si potrpící svůdník, kterému divák uvěří veškeré emoce, od smutku a neštěstí přes obvyklou familiérnost až po závěrečný neklid a nejistotu, zatímco Sophie Loren hraje svojí Filumenu jako navenek zamilovanou a navní slečnu, ze které se postupně vyklube tvrdá a cílevědomá žena, která je mnohem větší osobnost než navenek suveréní Domenico a je to právě ona, jenž si postupně ukradla moje sympatie a po celou dobu filmu ji fandil. Ač se mi dostalo jiné podívané, než jsem čekal, tak nakonec jsem jen rád a po delší době mohu s klidným svědomím udělit zasloužený plný počet hvězdiček. ()
Film začína akoby koncom príbehu a nasleduje zoznamovanie s minulosťou. Tá je taliansky ukričaná, spočiatku zaujímavá, neskôr už dosť presladená. Herecký koncert, ale hudba, teda scenár, sa občas zadrháva, keď ma príbeh nudí. –––– Řekl jste mi tu nejkrásnější věc na světě. Že mě chcete vzít sebou a ukázat mě všem. ()
A: De Sica-----B: Loren-----C: Mastroianni----- , tentokrát tento “tvorivý trojuholník” narazil na mantinel, ktorý z môjho pohľadu až tak nebije do očí, ako sa na prvý dojem zdá_ Všetko sa to točí okolo medziľudských vzťahov, čiže medzi krásnou, ale analfabetskou Filumenou a sukničkárskym Domenicom to bude najprv poriadne iskriť, aby vzápätí to zase medzi nimi dvomi poriadne vrelo, a do toho vstupujú ďalší traja jej synovia, a ja som si pripadal, ako v talianskej telenovele v luxusnom obale, na aký sa zvačajne nalepím _ Trochu som sa pri tomto oceňovanom ansámbli nudil, ale to neznamená, že by som De Sicu a spol zatracoval, zo zatiaľ jeho režírovaných filmov, ktoré som doteraz videl, sa jedná v tomto prípade o „najslabší kus“ , v ktorom si znovu zahral Gianni Ridolfi, ktorý bol predtým ( Včera, dnes a zajtra ) zamilovaný do lorenky až po uši, aby sa teraz stal jej synom_ Sophia je stelesnením absolútneho rozkošného R.A.J.A _... ()
Podle mě je Sophia Loren silně přeceňovaná. Tady jí bylo čerstvě třicet a vypadala na solidní českou padesátku. To je na jednu stranu kritika, ale i pochvala. Nicméně u Sophie bych očekával trošku jiné přirovnání, ještě když je brána za paní herečku 20. století. Mě osobně teda neoslnila. A ten bláznivej Ital Marcello Mastroianni, kterej hraje postavu, co má strach přijmout realitu, už vůbec ne. Ono pochlebovat a lhát společnosti umí každej, ale postavit se jí čelem, to už je umění. Do toho si připočtěte klasickou italskou domácnost, která se snaží být rádoby vtipná a máte zaděláno na film, který mě osobně vůbec, ale vůbec nebavil. ()
Ďalší film, pri ktorom máte pocit, že sa preňho SL a MM narodili. Respektíve že sa narodili pre ľubovolný film, v ktorom spolu účinkujú. Pritom je úplne jedno, v akom žánri. No a keď sú navyše v tom filme aj manželmi, musíme použiť otravnú frázu herecký koncert. Podobne suverénne na plátne pôsobili ešte Richard Burton s Elizabeth Taylor, a potom už nikto. Film plný britkého humoru, avšak vyplývajúceho zo situácií, ktoré zase vyplývajú z klasickej talianskej povahy. Takže asi preto je to aj komédia. Inak je to pomerne vážna dráma, ak sa pokúsime do postáv vžiť a predstaviť si samých seba na ich mieste. Potom je to horor. ()
Galerie (47)
Zajímavosti (1)
- Remake argentinského muzikálu Filomena Marturano (1950). (džanik)
Reklama