Režie:
Vittorio De SicaKamera:
Roberto GerardiHudba:
Armando TrovajoliHrají:
Sophia Loren, Marcello Mastroianni, Aldo Puglisi, Tecla Scarano, Marilù Tolo, Alfio Vita, Pia LindströmObsahy(1)
Italská domácnost: bývalá prostitutka se srdcem na pravém místě a její zámožný samolibý milenec, kterého by po letech ráda donutila k sňatku, aby tak zajistila budoucnost svým třem synům. Kdo je otcem kterého z nich, ví jen ona. Nikoli jediné, ale nejpamětihodnější setkání výbušné dvojice Lorenová/Mastroianni v De Sicově bezchybné režii. (NFA)
(více)Videa (1)
Recenze (129)
A: De Sica-----B: Loren-----C: Mastroianni----- , tentokrát tento “tvorivý trojuholník” narazil na mantinel, ktorý z môjho pohľadu až tak nebije do očí, ako sa na prvý dojem zdá_ Všetko sa to točí okolo medziľudských vzťahov, čiže medzi krásnou, ale analfabetskou Filumenou a sukničkárskym Domenicom to bude najprv poriadne iskriť, aby vzápätí to zase medzi nimi dvomi poriadne vrelo, a do toho vstupujú ďalší traja jej synovia, a ja som si pripadal, ako v talianskej telenovele v luxusnom obale, na aký sa zvačajne nalepím _ Trochu som sa pri tomto oceňovanom ansámbli nudil, ale to neznamená, že by som De Sicu a spol zatracoval, zo zatiaľ jeho režírovaných filmov, ktoré som doteraz videl, sa jedná v tomto prípade o „najslabší kus“ , v ktorom si znovu zahral Gianni Ridolfi, ktorý bol predtým ( Včera, dnes a zajtra ) zamilovaný do lorenky až po uši, aby sa teraz stal jej synom_ Sophia je stelesnením absolútneho rozkošného R.A.J.A _... ()
Jak samotný název snímku napovídá, jedná se o vášnivou lásku, divoké hádky, nemanželské syny.. Sophia Lorenová má v tomto filmu obrovský prostor a pestrou škálu převtělení, od mladinké vyděšené dívenky přes krásnou sebevědomou ženu až po utahanou maminu tří velkých synů („se smrtí na jazyku“) a zvládá to všechno s živelností i elegancí sobě vlastní.. Inu, kdo z vyprávění pamatuje, jak to chodilo v dobách našich dědečků a babiček, nebude se příliš divit a užije si to.. Závěr se slzama mě dojal, zase.. Tedy hodnocení ponechávám tam, kde už roky je.. ()
Jeden z nejlepších italských filmů a navíc tak ze života. Vlastně to není ani moc komedie, první polovina je vtipnější, i v druhé se často usmějete, ale je to víc drama. Film zabaví, postavy jsou skvělé a dvojice MM + SL jako vždycky funguje na výbornou. Nejvíce mě bavila scéna, když Filumena "ožije" a následná, ta pravá italská hádka. Filumena je sympatická a fandit jí prostě musíte. Konec je dojemný. "Jen brečím. A je to krása brečet." ()
Mně to vůbec nepřijde jako komedie, naopak mi je u toho filmu hodně smutno - z toho, jak se Domenice chová k Filumeně a jak na to ona nakonec reaguje. Myslím, že v tomto ohledu je ten film zajímavou zprávou o své době (viz výborný komentář Sportovce), a že časy se v mnoha ohledech dost změnily (kupříkladu problém s určením Domenicova syna by dnes snadno vyřešil DNA test otcovství). Vůbec si prostě nedovedu představit takový příběh v dnešní době. Závěr je podle mě hodně dojemný, ale i předtím je tam spousta emotivních scén (především zásluhou Sophie Loren, která je v roli Filumeny zcela nepřekonatelná). Marná sláva, takový film podle mě mohl natočit jen Vittorio De Sica. ()
Pověstný film, který není hoden své pověsti. A nenadchl ani český dabing z dob zlaté dabingové éry. Předpokládám, že vlnu Marčelů Mastrojánových a Sofinek Lorenových máme zdárně za sebou. Ono to bylo elegantně zdlouhavé a nezáživné. Těch pár dobrých momentů upravilo skóre na slabší průměr. Dost rozháraný styl vyprávění vadil především. A pořád to samé, opakující se dokola, uřvané. Když už se jevilo, že režie už se poučí ze své roztříštěnosti, tak nikoliv, a přicházely další šílené výlevy, co prostě dobrý děj nedělají. Režie i tak vykazovala občasný nadhled, přičemž až moc nechávala prostor dvěma hereckým hvězdám své doby, které to z té scenáristické bídy vytáhly, jen když se unavily řvaním, teatrálními gesty a celkovými neduhy, které odmítám tolerovat. Po skončení filmu, respektive debilním závěru, jsem si kladl otázku, proč se tohle drží v červených číslech. 4/10 ()
Galerie (47)
Zajímavosti (1)
- Remake argentinského muzikálu Filomena Marturano (1950). (džanik)
Reklama