Režie:
Tony ScottScénář:
Mark BombackKamera:
Ben SeresinHudba:
Harry Gregson-WilliamsHrají:
Denzel Washington, Chris Pine, Rosario Dawson, Jessy Schram, Kevin Dunn, Ethan Suplee, Kevin Chapman, Kevin Corrigan, Lew Temple, Elizabeth Mathis (více)VOD (4)
Obsahy(4)
Téměř kilometr dlouhý nákladní vlak bez posádky, který veze nebezpečný toxický náklad, se řítí krajinou směrem k hustě osídlené oblasti. Bývalý inženýr a mladý průvodčí mají riskantní plán, jak ho zastavit… Masivní lokomotiva bez obsluhy, které přezdívají Bestie, veze toxický náklad a řítí se zběsile krajinou. Je téměř nemožné ji zastavit, vše, co se jí postaví do cesty, se vypaří. Bývalý inženýr a mladý průvodčí mají neuvěřitelný plán – čekají na Bestii na palubě dalšího vlaku ve snaze ji zastavit a zachránit tak nedaleké město před ničivou katastrofou. V tomto napínavém thrilleru Tonyho Scotta uvidíte držitele Oscara Denzela Washingtona a Chrise Pinea. (oficiální text distributora)
(více)Videa (2)
Recenze (1 074)
| Scenár: Mark Bomback | Hudba: Harry Gregson-Williams | Produkcia: Tony Scott, Ridley Scott, Julie Yorn, Mimi Rogers, Eric McLeod, Alex Young | Distribúcia: 20th Century Fox | Štúdio: Telecinco Cinema, Scott Free Productions, Prospect Park, Millbrook Farm Productions | Rozpočet: 95 miliónov $ | Tržby: 167,663,383 $ | Človek by si myslel, že v dobe neobmedzených technickým možností môže film s tematikou "obyčajných" vlakov skončiť maximálne ako prepadák. V prípade Nezastaviteľného je tomu inak - od desiatej do poslednej minúty je napínavým filmom so stúpajúcou tendenciou. Z daných možností určite vrcholné ťaženie. ()
Jede vláček kolejáček s vagony plnými s*aček aneb instruktážní videoklip na kolejích... Začátkem devadesátých let kroužil rádiovým éterem obrovský hit amerických Soul Asylum zvaný Runaway Train a o necelých 20 let později prakticky míjí domácí distrubuci Unstoppable - jeden z dost možná nejlepších "runwaytrain" akčních filmů vůbec. Jistě, už od počátku se nabízí srovnání s bezmála klasickým Runaway Train Andreje Končalovského, ale tudy podle mě cesta nevede. Tehdy to byla syrově neurvalá analogová béčkařina, ve které byla železnice víceméně prostřed(ní)kem příběhu, nikoliv ústřední a jediný motiv, jak je tomu v klipově ultramoderním kousku Tonyho Scotta (se vším, co k jeho předešlé tvorbě patří včetně nevykolejitelného Denzela Washingtona). Nezastavitelných sto minut plných těžkotonážního adrenalinu, lehkotonážního estrogenu Rosario Dawson, trochu vynuceného "představování" jednotlivých postav a vcelku autentické, uvěřitelné akce. V tomhle případě kupodivu smysluplné vítězství vizualizace nad atmosférou a poloviční nostalgie přesně v duchu klasických akčně-katastrofických béček. Pro mě tedy vcelku milé překvapení. [final rate: 75%] ()
No kdyz pominu fakt, ze Tony zase toci o vlaku a ze zapletka, ve ktery nejsou zadny zaporaci, je super dementni a plna klise a jde tu pouze o hyperhovado, necekane hrany Supleem, ktery vystoupi z jedouciho vlaku, musi se Scottovi nechat, ze z toho vytriskal maximum. Devadesatiminutova jizda, kde neni cas na zbytecny kecy a dvojka chlapku honici a snazici se zastavit vlak. Sem tam nejaka ta zpomalovacka nebo vybuch, jinak by to ani nebyl Tony, ale jinak naprosto prehledne natocena zalezitost, navic spousta zaberu udelana jako reportaz televize, coz je fajn ozvlastneni. Dvojka Denzel a Pine je taky fajn, takze z toho vychazi napinava zalezitost za 4*. ()
Unstoppable má obrovské tempo, které se každou minutou stupňuje a ke konci nabírá až neuvěřitelných obrátek. Tony Scott neustále dokazuje, že točí jedny z nejlepších akčních filmů Hollywoodu, které svou vizuální nápaditostí s přehledem válcují žánrové sourozence. Pro eventuální diváky mám 3 možnosti, jak se s filmem vypořádat: 1) klišovitost a občasné logické mezery vnímejte jako pevnou součást filmu; 2) logické nedostatky a klišé přehlížejte; 3) pokud nejste schopni ani jednoho, film si raději vůbec nepouštějte. ()
Překvapivě více než snesitelný Scott, který si po předcházejícím průšvihu vystřihl vlakový reparát. Stejně jako jeho oblíbenec Washington v další postavě obyčejného hrdiny z lidu, tentokrát se však při vytváření iluze usedlosti obešel bez porostu, brýlí a panděra a spolehl se výhradně na své příjemně civilní herectví. Spolu s Pinem tvoří sympatické duo hrdinů, pohybujících se ve sférách staromódního thrilleru bez zbytečně okázalých heroických činů a adrenalinu za každou cenu. Střídmost Nezastavitelného je tak v přímém kontrastu patetického a vizuálně přešlechtěného Únosu vlaku 1 2 3 (vyjma povinných "trhanců" v úvodu filmu není v Nezastavitelném ani náznak jakékoliv vizuální exhibice). Byť tímto filmem Tony Scott rozhodně nenašel ztracenou formu, mohl by představovat první krok na cestě za jejím získáním a vymanění se z osidel vizuální onanie a zbytečně komplikované vyprávěcí struktury, kteréžto dva aspekty zúročil a dovedl k vrcholu v dodnes výborném Muži v ohni, aby se nakonec z dobrých sluhů stali jeho zničujícími pány. Jen tak dál, Tony! 7/10 ()
Galerie (37)
Zajímavosti (26)
- Tony Scott spočiatku chcel natočiť film v Montane. Zmenil však názor, pretože si myslel, že široko otvorené roviny neprinášajú dostatočne silný pocit nebezpečenstva. (WalterIK7)
- Chrise Pina (Will) doporučil Tonymu Scottovi jeho herecký kolega Denzel Washington (Frank). (c.tucker)
- Jedná se již o pátou spolupráci Denzela Washingtona (Frank) a Tonyho Scotta, kteří předtím společně spolupracovali na filmech Krvavý příliv (1995), Muž v ohni (2004), Déjà Vu (2006) a Únos vlaku 1 2 3 (2009). (Flussmaister)
Reklama