Reklama

Reklama

VOD (1)

John Brennan má skvělý život. Pracuje jako středoškolský učitel, jeho manželka Lara je zubařka. Společně vychovávají malého syna, Luka. Jednoho dne však jejich idylka skončí zásahem policie u nich v domě. Policisté si násilím odvedou Laru s tím, že je obviněna z vraždy své nadřízené. Tu kdosi utloukl hasicím přístrojem na parkovišti budovy, ve které Lara pracovala. Náhodný svědek viděl Laru odjíždět vozem z místa, kde vzápětí našel mrtvolu zavražděné ženy. Proti Laře jsou nepřímé důkazy v podobě otisku prstů na hasicím přístroji a krvavé skvrny, kterou měla Lara na svém kabátě. Lara je na základě těchto nepřímých důkazů odsouzena k dvaceti letům vězení. Bohužel ani odvolání, ve které oba manželé doufají, nedopadne pro Laru dobře. Jenže John se s tím nesmíří. Ve chvíli, kdy se Lara pokusí o sebevraždu, se John rozhodne jednat. Sejde se s bývalým vězněm, kterému se kdysi podařilo utéci z jedné z nejlépe hlídaných věznic, a na základě informací, které z něho dostane, začne připravovat plán útěku Lary z vězení. Nejprve se snaží sehnat falešné dokumenty. Svou snahu nevzdá ani ve chvíli, kdy je okraden a zbit. Nakonec se mu falzifikátoři přihlásí sami, protože se o jeho snahách je najít dozvědí. John tedy získá velmi hodnověrné dokumenty, se kterými nebude problém odjet do zahraničí. Johnova snaha vyzkoušet falešný klíč přímo ve vězení mu způsobí nepříjemnou zkušenost, že ne vše, co si naplánoval, půjde tak lehce realizovat. Zjištění, že vězeňská správa plánuje Laru převézt do jiné věznice, urychlí Johnovy plány. John se již několik dnů snažil prodat dům, ve kterém rodina bydlela, jenže obchod se protáhl a teď hrozí, že rodina nebude mít prostředky na útěk. John tedy neváhá a přepadne místní drogové dealery. Přepadení se zvrhne ve chvíli, kdy jeden z dealerů nechce plnit Johnovy pokyny a už určitě nehodlá Johnovi dát své peníze. Dealer dokonce Johna napadne s pistolí. V krátké přestřelce John drogové dealery pozabíjí. Teď už má dostatek peněz nutných pro útěk. John se vloupá do sanitky, která převáží z vězení do biochemických laboratoří vzorky krve vězňů k rozborům. V autě vymění falešné výsledky za dosavadní Lařin kontrolní test (Lara trpí cukrovkou). Díky tomu vězeňská lékařka rozhodne převézt Laru urychleně do nemocnice. Toho John využije a Laru z nemocnice unese. John ví, že má jen omezený časový limit, než se policistům podaří zavřít město. To by znamenalo jediné - Laru i jeho by dřív nebo později policisté chytili. John proto spěchá z nemocnice s Larou pryč. To už má však v patách detektiva Nabulsiho z vražd s jeho týmem... (TV Prima)

(více)

Videa (4)

Trailer 2

Recenze (1 087)

Spooner 

všechny recenze uživatele

Výborné řemeslo s poctivou oldschool režií a sympatickým hlavním hrdinou. Víc než o samotný útěk z vězení tu jde o samotné plánování a to je natočené opravdu napínavým způsobem. Hlavní hrdina totiž není žádnej Michale Scofield a víc se mu toho pokazí než povede. I díky tomu, a výbornému Russellu Croweovi, se divák s jeho postavou dokáže stotožnit a fandit jí. Když pak přijde na řadu samostatný útěk, tak je to nervák od začátku do konce a stejně jako celý film šlape dokonale. Jenom škoda, že na konci Haggis trochu vyměkne a naservíruje nám trochu zbytečnou vysvětlovačku, kvůli které se nemůžeme nad celým filmem tak zamyslet, jak jsme mohli a jde "jen" o poctivou žánrovku. 80% ()

Tom Hardy 

všechny recenze uživatele

Nijak objevná, ale docela chutná žánrovka o jednom osudovém rozhodnutí, které vše změní. Nechybí tomu šmrnc filmů "s velkým plánem", Russell Crowe je megasympaťák i s porcí kil navíc a gradace tu celkem funguje (dokonce jsem si chvílemi nebyl jistý, jak to s hrdiny dopadne, což považuji za veliké plus). Mínus ovšem za to, že Haggis popřel to, co z Crash udělalo veliký film - hrdinové jsou extrémně vyhranění a bez dramatických dozvuků. Strohé rozložení na černé a bílé figurky, kdy je hodným přáno a zlým nikoli, je velikým zklamáním. Stejně tak je úplně zbytečná finálová koláž, která by hrozně moc chtěla rozechvět zvon emocí, jak tomu bylo u Crashe, ale na to jsou zdejší postavy příliš povrchně rozkreslené. Coby milá upomínka na klasické thrillery 80. let to celkem funguje. Nic víc v tom ale není. P.S. Takhle NEvyužít Liama Neesona je ohromná škoda (což se ale dá vlastně napsat o každém známějším herci v tomhle filmu, jediný Crowe má nějaký charakterový prostor). ()

Reklama

Davies182 

všechny recenze uživatele

Haggis nečekaně vytírá zrak. Kde ostatní thrillery za poslední léta mírně škobrtají, a kde se několika málo filmům podaří diváka na okamžik pobavit tak, jak by to mělo býti v kině zvykem, tam střílí skvělý režisér Crashe do terče samé desítky. Sedačky zůstavají ve vylidněném sálu po promítání rozdrásané a umazané od krve, koberce zmáčené slzami... štěstí! Protože jestli v dnešní době zaplatím za lístek 170,- Kč, tak čekám podobný odvaz; nemůžu si pomoct, ale když mě naposledy takhle dostal třeba Avatar nebo Kick-Ass, tak to je už pořádně dlouho. Skvělá režie, parádní herci, a čirý adrenalin a napětí druhé půlky filmu - to vše činí z Tří dnů ke svobodě ojedinělý zážitek, díky kterému s lehkým přivřením jednoho oka odpouštím i ten několikanásobný konec... ()

Radek99 

všechny recenze uživatele

Remake dva roky starého francouzského filmu, který je jako jeden z mála stejný, ne-li zdařilejší než originál, už sám tento fakt hovoří ve prospěch tohoto snímku Paula Haggise. Ten znovu slepil dvě rozdílné půle, zprvu tajemný thriller s nevyřčeným tajemstvím se posléze zvrátí v klasický útěkový film, i když označení klasický asi není tak úplně na místě, neboť jde vlastně o jakýsi negativ klasického útěkového schématu - plán útěku, jakož i celý útěk plánuje někdo jiný, než ten, koho se pobyt ve vězení přímo týká. Russell Crowe je velmi charismatický herec a roli učitele a manžela posedlého touhou být ideálním partnerem stůj co stůj zvládá uvěřitelně, i když mu scénáristé kladou do cesty různé překážky, týkající se převážně až příliš vysoké koncentrace náhod a uvěřitelnosti některých motivací jednání některých postav a zvláště v závěru skutečně hodně tlačí na pilu. Přesto je thriller Tři dny ke svobodě tím výrazně lepším, s čím se můžeme v současné hollywoodské produkci setkat a daný žánr reprezentuje skutečně se ctí. Od režiséra formátu Paula Haggise bych ale čekal přece jenom trochu víc, než ,,jen" remake, byť povedený a funkční - možná je zase na čase pokusit se formou, hloubkou i tématem jít na filmovou dřeň a přiblížit se vyznění svého fenomenálního Crashe... ()

Madison 

všechny recenze uživatele

Najoriginálnejší thriler, aký som v poslednom období videla. Niektorí by mohli oponovať, že zápletka oplýva klišé, že milujúci manželíček Russell Crowe má viac životov ako mačka, že scenár je nereálny, vytvorený pre potreby radového diváka...... Ale to spracovanie! Spočiatku vám režisér naservíruje ,,pravdu" takým spôsobom, že považujete Crowea za absolútneho magora, neschopného vstrebať životnú chybu jeho manželky. Veď si musíme priznať, kde inde, ak nie vo filme, robia hlavní hrdinovia šialené veci? Zatiaľ čo prvá hodina plynie v pomalom, smutnom, dojímavom tempe, druhú hodinu som už ani nedýchala, na čom majú zásluhu najmä svižné, perfektne napínavé sekvencie (scéna na diaľnici!), kde sa situácia hlavných postáv každú minútu mení a divák netuší, na aký koniec má byť pripravený - takže naozaj nečakajte žiadne klišé. Vynikajúca réžia a Croweovi som všetko verila už od začiatku. ()

Galerie (58)

Zajímavosti (31)

  • Haggis založil Johnov (Russel Crowe) výskum techník na útek z väzenia na svojom vlastnom internetovom výskume Scientologickej cirkvi po tom, čo jej kapitola v San Diegu v roku 2008 schválila Kalifornský návrh 8, ktorý mu odhalil spory viery a viedol k jeho odchodu z cirkvi. (Arsenal83)
  • Vo svojej triede John (Russel Crowe) diskutuje o "Don Quijotovi", v čom je určitá paralela. Rovnako ako John, aj Don Quijote je posadnutý záchranou svojej životnej lásky. (Arsenal83)
  • Na rozdiel od toho, čo hovoria postavy vo filme, Venezuela má zmluvu o vydávaní osôb so Spojenými štátmi. (Arsenal83)

Související novinky

Crowe bere lekce od Neesona

Crowe bere lekce od Neesona

06.10.2009

Přinejmenším ve svém novém filmu The Next Three Days, jehož natáčení zahájil oscarový Paul Haggis v pátek v Pittsburghu. Liam Neeson se s letošní osobní tragédií vyrovnává plným pracovním nasazením.… (více)

Reklama

Reklama