Reklama

Reklama

Když je biosféra Země zničena, většina lidí přesídlí do kosmu. Obydluje stísněné kosmické stanice. Jedinou nadějí je rajská planeta Rhea, která je od Země vzdálena pět světelných let. Příběh se odehrává v narezlém transportéru Kassandra, který míří ke stanici NR 42. Mladá lékařka Laura je jediná osoba v raketoplánu, která není ve stavu hibernace. Do vystřídání jí zbývají čtyři měsíce. Během denních hlídek v pustých chodbách začíná mít pocit, že není v raketě sama. Začíná hra na kočku a myš a představa se mísí s realitou. Co skrývají kontejnery ve skladu a "co" a nebo "kdo" je v raketě? (LIVINGDEAD)

(více)

Recenze (187)

Phobia 

všechny recenze uživatele

Vítejte v budoucnosti: lidstvo přežívá ve stísněných podmínkách vesmírných stanic, protože matičku Zemi už největší škůdce stihnul učinit neobyvatelnou. Ale kdo má peníze nebo štěstí, toho čeká Rhea, vzdálený ráj kdesi v hlubinách kosmu. A možná je to celé úplně jinak, podstatné však je, že nesympatická dorota, pardon - doktorka, se chce dostat do onoho ráje a tak se nechá najmout na dlouhou cestu nákladní lodí. Prostor sdílí s několika málo dalšími nevábnými existencemi, ovšem osmiměsíční směny musí jednotliví členové posádky z nějakého záhadného důvodu odhákovat sami, zatímco zbytek osazenstva kryodříme. Divák se nesmí nechat mýlit vybavením lodi i posádky, co vypadá a funguje jako za krále Klacka I., dokladem technické vyspělosti je normální gravitace na celé palubě (co si budem povídat, přinejmenším kapitánovi nákladní kocábky by stav beztíže určitě docela vyhovoval;-)). Děj nepřináší nic nového, tempo příběhu je škobrtavé, pro sblížení s postavami bylo učiněno naprosté minimum (tedy lautr nic), logika byla rovněž uložena do slizu kryonádrže, přesto musím hodnotit lehkým nadprůměrem. Důvod je prostý: klasických scifáren se točí tragicky málo a každá, i ne zcela dobře zvládnutá kapička potěší. 61% ()

Ombak▼Penari 

všechny recenze uživatele

Pokud přivřeme oči nad poněkud předpotopními triky, tak je Cargo velmi zajímavou alternativou k ostatní produkci vesmírné scifi. Vizuálem je to celé takové "špinavé a rezavé", žádné supermoderní a vycíděné interiéry vesmírných lodí. Navíc, co ztrácí film na efektech a rozpočtu, to dohání zajímavou zápletkou a dobře vybudovanou atmosférou. Kvalitní nadprůměr. ()

Reklama

Anderton 

všechny recenze uživatele

ŠVAJČIARSKE SCI-FI??? Ako sa dá natočiť veľmi kvalitné scifi s hustou atmosférou a kvalitným príbehom predvádzajú slovenským a českým scenáristom a režisérom dvaja švajčiari. Takže netreba megarozpočet, stačí mať nápad (nevadí, že omletý, vesmírne stanice nikdy neomrzia) a vizuálne cítenie. To nie je kritika hollywoodu, ale hore spomenutých jedincov, ktorí sa radi odvolávajú na nedostatok peňazí. Takže prečo potom nemáme aj my kvalitnú žánrovú tvorbu, ak to ide v nefilmovom Švajčiarsku? ()

alchac 

všechny recenze uživatele

Taková směsice Vetřelce bez vetřelce, Matrixu bez Šmída, Sexmise bez bobrů a buchvíčeho ještě. Čili nikterak invenční, ale kdyby to nebylo zejména ke konci tak maršmelounově přeslazené a současně vizuálně nepřívětivé (a to dílem proto, že se východní gastarbeitři málo činí při kultivaci germánského genofondu a dále též kvůlivá tomu, že i Karel Zeman by se svou technikou zdejší animované triky vytvořil nesrovnatelně lépe), byl by z toho velmi solidní průměr. ()

JM87 

všechny recenze uživatele

Na to, že jsem snad nikdy neviděl scifi ze Švýcarska je to dobrý. Vlastně když odmyslím občasnou né úplně povedenou grafiku, tak by to mohlo konkurovat spoustě Hollywodským scifi filmům. Jen to má pár much v příběhu, který to celkem kazí a konec mi přišel lacinej. Nicméně na tu danou zemi příjemný překvapení. ()

Galerie (39)

Zajímavosti (3)

  • Laura Portmann (Anna-Katharina Schwabroh) ošetřuje Samuelu Deckerovi ránu na hlavě, opouští místnost a na monitoru jsou dva chemické strukturové vzorce, přičemž ten větší je tetrahydrocannabinol (THC), menší amfetamin. (Adrai)
  • Hned v první scéně filmu, kdy doktorka Portmannová (Anna-Katharina Schwabroh) posílá v roce 2267 z terminálu své sestře zprávu na Rheu, můžeme v pozadí kromě dětského pláče zřetelně slyšet, jak někdo hraje videohru. Zvuky jsou ale ve skutečnosti namíchány hned ze dvou videoher z platformy Nintendo Game Boy, konkrétně Super Mario Land a Tetris. Obě pocházejí z roku 1989. (curfew77)
  • Na jedné z fotografií, které nachází Laura Portmann (Anna-Katharina Schwabroh) ve skrýši Klause Brucknera (Gilles Tschudi), je vidět, že byla vyfotografována před čtvrtým blokem jaderné elektrárny v Černobylu. (Adrai)

Reklama

Reklama