Režie:
Jack ClaytonKamera:
Freddie FrancisHudba:
Georges AuricHrají:
Deborah Kerr, Peter Wyngarde, Michael Redgrave, Pamela Franklin, Megs Jenkins, Clytie Jessop, Martin StephensObsahy(2)
Guvernantka na rozsáhlém gotickém panství nabývá přesvědčení, že děti svěřené do její péče posedli perverzní duchové mrtvých členů služebnictva. Adaptace klasického duchařského příběhu Henryho Jamese Utažení šroubu, která se vám díky mistrovské režii Jacka Claytona dostane hluboko pod kůži. (oficiální text distributora)
Videa (1)
Recenze (95)
♫ We lay, my love and I / Beneath the weeping willow / But now alone I lie / And weep beside the tree / Singing "O Willow Waly" / By the tree that weeps with me / Singing "O Willow Waly" / Till my lover returns to me / We lay, my love and I / Beneath the weeping willow / But now alone I lie / O willow I die / O willow I die... ♫ ()
Starosvětský horor, který ale v době vzniku musel vyděsit tisíce diváků. Slušně gradované napětí až do inteligentního vyvrcholení. Žádné zbytečné příšery nebo nesmysly, všechno docela realistické. Mladá guvernantka se ujímá výchovy dvou sirotků v honosném sídle na vzdálené samotě. Kromě služebnictva už není v domě vůbec nikdo. Tedy, neměl by být ... ()
Vyloženě áčkový horor, s vypečeným scénářem, pevnou režií a skvostnými herci (s veškerou úctou k Deborah Kerr, prim tu hrají ta dvě malá neviňátka, hlavně ten kluk je hotovej brácha Damiena :-). Film, co děsí tak nějak vnutorně, nesnaží se vás šokovat nebo znechutit, naopak, pomalu se vám zadírá pod kůži a na konci už si vás vodí, jak jen on chce. K tomu mu, kromě výše zmíněného, pomáhá i ten obrovský barák se spoustou temných koutů a ústřední vyloženě creepy písnička. Jo jo, proč jen už se dneska takto vkusné horory netočí... (hluboký povzdech) :-) ()
Pevne vybudovaný mrazivý snímok, ktorý je štylizačne rovnako silný v celoplošnej miere, ako trebárs charakterovo podobná Zlá väzba (1956) a takisto inšpirovala dozaista i Tých druhých (2001) v medziach moderného strachu a pestrých strašidelných detailov, na ktorých stavia. Slušne invenčné, vierohodné v ostrosti hrán, psychoanalyticky nepríjemné a neľahko stráviteľné. Čiernobiela navyše pôsobí ako vycibrená detailnosť pre formálnu rozvetvenosť a nie ako účelový nástroj. Výhodou filmu je, že nie je veľmi predvídateľný a nesie sa v podobnej nálade a nemá kvalitatívne výkyvy, ktoré by ho dáko zrážali k zemi. Bravó! ()
V poslední třetině film nabízí výbornou dusivou atmosféru společně s gradujícím výkonem Deborah Kerr i obou dětských herců. Ale celkově to na mě neudělalo takový dojem jak jsem čekal, což je dáno i tím, že až na výjimky nedokážu horory natočené před sedmdesátými léty plně docenit. Hodnotím tudíž stejným způsobem, jako letošní verzi. 50% ()
Galerie (67)
Photo © Twentieth Century Fox
Zajímavosti (5)
- Přestože je film černobílý, plakát byl tištěný v barvě. (Pavlínka9)
- Claytonova verze byla ihned po premiéře označena za nejlepší z dosavadních adaptací Jamesovy předlohy. Nejen filmových, ale i operních a divadelních. (Pavlínka9)
- Neviňátka vznikla jen pět let po snímku The Bad Seed (1956), kde se poprvé představilo v hlavní roli „ďáblovo dítko“. (Pavlínka9)
Reklama