Režie:
Tom HooperKamera:
Danny CohenHrají:
Hugh Jackman, Russell Crowe, Anne Hathaway, Amanda Seyfried, Eddie Redmayne, Helena Bonham Carter, Sacha Baron Cohen, Samantha Barks, Aaron Tveit (více)VOD (1)
Obsahy(2)
Jean Valjean byl po devatenácti letech propuštěn z vězení. Zbědovaný muž nalezne azyl na faře. V noci tam ukradne stříbrné nádobí a uteče. Policisté ho dopadnou, ale farář tvrdí, že mu vše daroval, a přidá mu ještě dva svícny. Valjean, zaskočený jeho velkodušností, se rozhodne změnit život a svou totožnost. Stane se ctihodným občanem, a dokonce starostou, jenže ani tehdy není před slídivým Javertem v bezpečí. Po smrti tovární dělnice Fantine se ze soucitu a také z pocitu viny ujme její dcerky Cosette. Společně s ní pak před zákonem utíká do anonymity francouzské metropole. Tam na ně po pár letech klidu čeká kromě Javerta i další nebezpečí - ulice bobtnající revolucí, kterou připravují mladí muži. Jeden z nich, Marius, se při letmém setkání zamiluje do dospívající Cosette a ta jeho city opětuje. Kvůli své dceři a jejímu štěstí se Valjean rozhodne riskovat, dokonce se vydá na barikády v předvečer rozhodujícího souboje mezi revolucionáři a armádou, aby z předem prohrané bitvy těžce raněného Mariuse zachránil... (TV Nova)
(více)Videa (42)
Recenze (1 161)
Tímto se omlouvám panu Sweeney Toddovi, holiči z Fleet Street, jelikož jsem hrubě nedocenila jeho kvalitu, melodičnost písní a pěvecké umění vystupujících herců - neprodleně přihodím hvězdičku a budu tento film do konce svých dnů velebit. To "Bídníci" mi otevřeli oči, bída a utrpení z jejich zpěvu! Doufám, že už nikdy v životě neuslyším Wolverina a Gladiátora při pokusech o pěvecké kreace. Ale ne, tohle není k těmto pánům hercům fér: především nechápu, proč musela být zhudebněna prakticky každá blbá věta, ať už byla melodie sebehnusnější a slova do ní vůbec nepasovala. To se pak není co divit, když polovina zúčastněných zní, jako když kocourovi přišlápnete kulky. Být tohle další obyčejnou MLUVENOU verzí "Bídníků", budu si blahem pomlaskávat (jen nad pár nehezkými tlamami decentně ublinknu) a bouchnu tomu štempl se čtyřmi hvězdičkami. Francouzské revoluci navzdory. Nicméně ty operní árie nejen nudily k posrání (kamera úporně fixovala ksichty a nic se nedělo), ale navíc se mi v sebeobraně srolovaly boltce, kladívka vzteky prorazila bubínky a kovadlinky se v agónii oběsily na zoufalých třmíncích. Už nikdy více a teď si jdu pro uklidnění pustit třeba Nirvanu. 40% za obstojné kulisy a poměrně lahůdkové obsazení. ()
Hooperovi Bídníci mají jeden problém (pro mne dost zásadní).a to, že se v nich zpívá. Inu, to tak v muzikálech bývá a jelikož jsem jich už pár viděl, tak mě to zase tolik nepřekvapilo, ovšem průšvih je, že zrovna v tomhle muzikálu se zpívá příšerně .. a hlavně pořád. Tedy, ne všichni jsou na odpis, třeba Anne Hathaway si mohla plíce strhat až ji to stálo život a mě si tím získala, ale to co z hrdel (či odkud) vycházelo představitelům Valjeana a Javerta, tedy Jackmanovi a Croweovi, mi trhalo uši .. a nebyli v tom bohužel sami. Časem ještě z malé Cosette vyrostla ta příšerná panenka s nafukovacíma očima jménem Amanda Seyfried a to už na mě šly mrákoty, ovšem ten příběh je naštěstí natolik silný, že jsem to celé (s tampóny v uších) ve zdaru přežil. [OSCAR 2013] .. a sedm nominací na sošku. Pozlacený plešoun za film to určitě nebude, protože tohle je spíše než pocta knize dost prostříhaná úlitba muzikálové předloze, ale o jedné proměněné nominaci jsem docela přesvědčený a to pro Anne Hathaway, která pro roli Fantine obětovala nejen vlasy a kila dolů. Ta scéna, kde v jednom střihu zpívá i Dreamed A Dream je prostě úžasná .. ()
Velkolepé, film měl u mě nakročeno k lepšímu hodnocení. Bohužel mě moc nebrala pasáž s francouzskýma floutkama, kteří žádají revoluci, stejně jako nedokáži pochopit že by někdo mohl chtít Amandu Seyfried. A tak v mých očích je nejvýživnější scéna I dreamed a dream, ve které mě při zpěvu Anne Hathaway nejednou zamrazilo. Ústřední duo Jackman/Crowe je v pořádku. Hned úvodní scéna splňuje mé nejpřísnější kritéria. Body navíc taktéž získávají vykutálení lupiči v čele se Sašou. 65% ()
Tento film-muzikál není rozhodně pro každého. Rozhodně pro koho je jsou muzikáloví fanoušci a fanoušci "Bídníků". Muzikálům jsem dlouhou dobou nemohl přijít na chuť, ale jak stárnu/zraju :-), tak i tento žánr pro mě již není cizí. Těžko bych tento snímek doma zvládl na jeden zátah, či vůbec dokoukat, avšak na velkém plátně v přítmí kina je to milostná-dobrodružná-a až kýčovitá podívaná. Dlouhé pasáže, kdy je zabírán pouze detailní obličej zpívajícího herce je chvílemi až nudný, ale zase fakt, že herci v mnoha scénách zpívají naživo je vidět (ehm, hlavně i slyšet) je inovativní a autentické. Takže pokud máte rádi muzikál a Bídníky, tak vyražte do kina! Těm, kterým se tento žánr nelíbí, se vůbec nedivím, že dají dvě hvězdy. ()
Galerie (184)
Zajímavosti (52)
- Barikáda, kterou je možné ve filmu vidět, je z velké části improvizovaným dílem herců, kterým bylo bez jakéhokoliv upozornění řečeno, aby ji začali stavět. (Linkyc)
- Ortodoxná vegánka Anne Hathaway (Fantine) musela pre svoju rolu držať drastickú diétu, za niekoľko dní zhodila viac ako 10 kilogramov. Spoluúčinkujúci Russell Crowe (Javert) jej za odmenu kúpil na party po natáčaní veľkú vegánsku čokoládovú tortu. (whack)
- Amanda Seyfried již měla s rolí Cosette zkušenosti, hrála ji už v 7 letech na koncertě. (PSJR)
Noví Bedári na boli na mňa vo forme filmu až príliš muzikálový, čakal som skôr niečo v štýle Schumacherovho Fantóma opery (ktorého ešte spomeniem), keďže je tu až na pár slov skutočne všetko len a len spievané. To je najväčším problémom ale zároveň aj esom filmu, keďže z rukáva klopí jednu fantastickú pieseň za druhou rôznych štýlov, melódií a citovej podmaľby. Keďže je ich však také množstvo a zároveň sú texty komplikované a každý sa nám snaží nejakým spôsobom vysvetliť danú situáciu, posunúť nás v deji, vyjadriť city postáv či ťažké životné podmienky vo Francúzsku 19. storočia, nenachádza sa tu bohužiaľ, oproti napr. práve Fantómovi opery, jediná zapamätateľná pieseň. Pochmúrnu a depresívnu atmosféru, ktorú divák silne pocíti aj v samotnom Paríži, vriacom kotle hnevu francúzskeho ľudu. Tu sa dostávame k ďalšiemu bodu filmu, a to jeho časové roviny a dejové linky. Zatiaľ čo úvodná galejnícka a trestanecká časť je prudko pesimistická, a jedná sa o čistú drámu a súboj dvoch ľudí stelesňujúcich vyššie hodnoty, ktorý sa prenáša aj do nemenej smutnej doby, kedy je z Valjeana pod novým menom starosta. Vtedy znovu stretáva svojho soka a zároveň sa stáva svedkom krutých okolností vedúcich až k smrti robotníčky Fanine. Ujíma sa teda jej dcéry Cosette a spoločne utekajú do Paríža, kde sa schyľuje k revolúcii. Tu sa, znovu o niekoľko rokov starší, dostávajú Veljean a Cosette do víru udalostí, v ktorých sa objavuje láska medzi Cosette a Mariom, rozpoltenosť Mariusa ako člena odboja, obraz podradných parížskych podvodníkov a zlodejov (ktorých skvele zahralo duo Cohen - Carterová), využívajúcich nestálej situácie, začiatok revolúcie a opätovné stretnutie dávnych nepriateľov Valjeana a Javerta, ktoré tentoraz smeruje k nevyhnutnému pádu jedného z nich. Toľko k príbehu a teraz k hlavným predstaviteľom. Jackman a Crowe sú v rámci filmu po stránke spevu prakticky bezkonkurenčný a z rukávov vyťahujú zbrane najväčšieho kalibru. Oproti Croweovi však predsa len Jackman so svojou prílišnou teatrálnosťou prehráva a nič mu pri tom nepridáva jeho skôr komicky než operne trasúci sa hlas. Napriek tomu však stále spieva vynikajúco. !!!SPOLIER ALERT!!!SPOLIER ALERT!!! Na druhej strane Crowe vkladá do svojich vystúpení toľko sily a energie, že náhla samovražda jeho postavy pôsobí pomerne rozporuplne a podivne, čo rozhodne filmu dobré body nepridá. A umieranie Valjeana je naopak podané zdĺhavo a teatrálne, pričom z neho klišé priam vypadáva ako výplň z deravého vankúša. Výprava je skvelá a kostýmy úžasné, no niektoré efekty priam bijú do očí a vadia, menovite hneď prvá scéna na galejách, kde je vidno že bol film primárne točený pre 3D a loď je zjavne vytvorená počítačom. Zvyšok je však vynikajúci, aj minimalistická, no účelná dvojdňová bitka medzi odbojom a armádou, ktorá je až prekvapivo krvavá pri pohľade na zvolený štýl spracovania. Keď sa teraz ohliadnem späť, bol to po všetkých stránkach výborný film, len keby sa tvorcovia nesnažili z neho mať muzikál za každú cenu a radšej pilovali scenár a detaily. 80% () (méně) (více)