Režie:
Greta GerwigKamera:
Rodrigo PrietoHrají:
Margot Robbie, Ryan Gosling, America Ferrera, Kate McKinnon, Will Ferrell, Simu Liu, Issa Rae, Rhea Perlman, Hari Nef, Alexandra Shipp, Emma Mackey (více)VOD (6)
Obsahy(2)
Žít v Zemi Barbie znamená být dokonalou bytostí na dokonalém místě. Pokud tedy nemáte úplnou existenciální krizi. Nebo jste Ken. (Vertical Entertainment)
Videa (5)
Recenze (1 074)
Filmová Barbie má díky samotnému scénáři neotřelý nádech toho, jako že pozorujete jedinečný filmový zážitek, který vtipně reaguje na současnou společnost. Uráží ji, kritizuje ji, a dělá to rádoby hrozně fikaně. Ve výsledku ale nepoukazuje na nic jiného, než na to, co už dávno víme. A nebýt Kena, ani by to nedělala kdoví jak zábavně. Margot jako Barbie je sice fajn, ale tady to celé stojí a padá na Goslingovi. Ten se tu totálně vyřádil. Navíc asi musíte mít hodně rádi Barbínu, abyste ocenili i tento film. Na mě moc barevné a kýčovité. Byť tu nápaditost a ztřeštěnost režisérky oceňuji. Na tu každej dnes v Hollywoodu koule nemá. ()
Kdo chce vidět Barbie, jak využívá celá chodidla, jak na stehnech objeví začínající celulitidu nebo jak zamíří na gyndu, neměl by chybět. Pozitivní je, že talentovaná Greta Gerwig dokázala, že i cukrkandlový kus o ikonické panence s útlým pasem může nabídnout a rozebrat plno „důležitých“ společenských témat. I když samozřejmě vstřícnost výrobce a produkčního studia Mattel má v otázce kousavosti své limity. Tahle Barbie (než vůbec začne den, tak se umává k smrti) žije v absolutní nevědomosti. Každé ráno je stejné, každý večer jakbysmet. Parádní, sluníčkový, bezstarostný. Pokaždé s dvořením vymazleného Kena. Jenže pak to přijde: začne to myšlenkou na smrt, pokračuje třeba zápachem z úst. Prý za to můžou chmury Barbieiny majitelky. V lidském světě, do kterého ji doprovodí i jeden černý pasažér. Zaujmou animované gagy, detaily, náznaky, popkulturní odkazy, ale je toho tolik, že to divák napoprvé sotva pobere. Barbieland je co do pestrosti, nápadů či výpravy skvostný. Přesto mi chyběla jistá lehkost. Tvůrci místy volí až příliš doslovnou formu, kříží několik žánrů i přinášejí množství polopatických monologů. S mnohými nápady si šlo vyhrát trochu víc. A třeba taková dospívající Sasha z reálného světa je scenáristicky úplně odbytá. Margot Robbie (která komerční hit už zoufale potřebovala) je tradičně roztomilá, trubkovitý Ryan Gosling nicméně vládne. Oceňuji, že je to absolutně odlišné „od konkurence“, ale prostě jsem čekal, že se budu bavit i dojímat o dost víc. Tři až čtyři hvězdy. ()
Cením nápad udělat film o figurce chytře, jenže mě to bavilo jen v částech, kde Will Ferrell komicky běhá a tak. Části o uvědomění žen a všechny ty kecy byly spíše únavné. Je to navíc zbytečně dlouhé a ke konci už jsem to moc nevnímal, i když třeba ty muzikálový čísla jsou dobrý. Každopádně, když moje neteř měla Barbie období a čuměli jsme na animovaný Barbie agentky atd. tak ty mi přišly lepší. Přijde mi bizarní, že tahle verze podle mě vůbec nemůže bavit děti. ()
Definice pojmu guilty pleasure. S příchodem reálného světa a korporátních cápků od Mattelu jsem čekal brutální propad kvality, jenže... Ono se to nestalo. Jasně, Barbie obsahuje dost nefunkční "matka/dcera" linku, ale ten zbytek je brutální nářez. Kreativní růžová apokalypsa, která skvěle pracuje s jednotlivými motivy a dokáže vás upřímně rozesmát. Už ani nepamatuji, kdy naposledy jsem seděl v kině, kde by všichni jeli na stejné vlně ujetosti a hekali nad každým druhým bizárem. Pecka - miluji to. Barbenheimer je ultimátní zážitek. (Objektivně 4* a souhlasím s komentářem J*A*S*M. Ale vzhledem ke zdejším hodnocením si asi můžu dovolit nadhodnotit.) ()
Emancipace Kena je podle mě geniální nápad. Cenim. ___ Docela mě překvapuje, že do toho v Mattelu šli. Ale tak prachy to vydělá. ___ Barbie je takové růžové smoothie kapitalizující popkulturni odkazy, žvýkačkovou estetiku, muzikálové tanečky, (proklamovanou?) podvratnost i kritiku patriarchátu. Trochu nahodilej bordel, ale mě to bavilo kenough. ()
Galerie (86)
Zajímavosti (55)
- Ryanu Goslingovi (Ken) připomínaly natáčecí postupy při filmu metody českého režiséra Karla Zemana. Sám Gosling Muzeum Karla Zemana navštívil během natáčení film The Gray Man (2022) v Praze. (leena.kas)
- Barbie je o 23 % větší než všechno v zemi Barbie, aby napodobila nepohodlné, nepřiměřené měřítko, ve kterém se vyrábějí skutečné Barbie a sady aktivit pro Barbie. To je důvod, proč se Barbie někdy zdá příliš velká na věci, jako je její auto nebo proč se stropy zdají být příliš nízké v Dreamhouses. (noelcoward73)
Reklama