Obsahy(2)
Co vše se může stát v metru? Napínavý boj o přežití v hlubinách metropole. Milostný trojúhelník v podobě atraktivní ženy, jejího životem uondaného manžela a bohatého bezskrupulózního milence představuje zápletku téměř banální. Milostný příběh se však zvrtne v nečekané drama, když se oba sokové ocitnou ve stejném vagonu metra v moskevské ranní špičce, které se řítí přímo do katastrofální potopy. Na původní rodinnou krizi se tak rychle nabaluje masový boj cestujících o přežití, jenž se svádí v potemnělých tunelech, skýtajících nejedno překvapení... Půdorys ruského filmu obnovuje to nejlepší z populárních katastrofických formátů jako Dobrodružství Poseidonu (1972) či Denní světlo (1996), které přesazuje pro 21. století do mnohem dynamičtější a pro ruskou kinematografii typicky syrovější polohy. Kineticky vyvedený film si s nadhledem pohrává s pravidly žánru, přitom mu nechybí dramatický spád. V prvním plánu sledujeme zkoušku mezilidských vztahů, které dohromady svádí kalamita. Ve druhém plánu Metro vypovídá o rozpadu zaostalé infrastruktury a společenských nešvarech ruské společnosti, kriticky ovšem také upozorňuje na odvrácenou stranu nezkrotné urbanizace. (Česká televize)
(více)Videa (2)
Recenze (223)
Metro si zaslúži pozornosť, lebo vidieť ruský katastrofický film nie je bežné. Hoci tu boli nejaké pokusy ( aj v sovietskej tvorbe ), tento snímok patrí k tomu lepšiemu navzdory určitej filmárskej naivity, ruskému naturelu, ktorý občas vylúdi úsmev a snahe ísť až za hranice možného. V každom prípade je to napínavý nárez s množstvom akcie a zaujímavej romantickej zápletky, ktorý nikoho neurazí a pobaví. ()
Katastrofický akčňák z ''Maskvy'' zaujal hlavne originálnym, nehollywoodskym poňatím príbehu i osudu hlavných protagonistov. Tradične zlyhával v dialógoch, čo je u mňa pri ruských filmoch klasika a trochu aj v obsadení. Inak, neviem či to malo byť retro, ale metro a obslužný "hardware" mi pripadali, ako by boli ešte zo 60. rokov. Krízový štáb s šéfmi v obrích šiltoch detto. Rusi sa nechceli akosi ukázať v lepšom svetle, čo je trochu podivné. Efekty neboli nijak dychvyrážajúce, ale napriek tomu pôsobili veľmi dobre, viac sa pracovalo s kamerou, ako s počítačovými efektami, čo sa vždy cení. Odporúčam. ()
zdá se, že se i rusáci shlídli v západních katastrofických filmech a chtěli si natočit nějaký vlastní. Metro mají staré vyžité, tak proč by se nemohlo něco stát tam, že? Nejedná se o nic objevného a schéma je standardní, kde už od začátku víte, kdo přežije a kdo si to nezaslouží. Možná je více daný důraz na lidský pohled než je to zvykem v Americe, kde si spíš hrají na hrdiny. Efektově je to taky na slušné úrovni a nezaostávají za „vyspělejším“ západem. Je to na pomezí 2 a 3 hvězdiček, ale dám raději silnější dvě hvězdy za zbytečně natahovanou stopáž a nemám důvod se k němu zase vracet. [ PŘÍBĚH: 1 /// ATMOSFÉRA: 2 /// ORIGINALITA: 0 /// NÁLADA: 1 /// ART: 0 /// STYL: 2 /// CASTING: 1 (3*MAX) ] ()
Tohle by Amíci nikdy neměli koule natočit. Dostat to do ruky Emerich nebo nějakej jinej Mr pathetic, tak by z toho pravděpodobně udělal efektama nacpanou dojemnou srágoru, kde by k sobě byli všichni solidární. Hrdinové by dělali jenom to co je správné a vůbec všichni by byli k sobě hrozně hodní a hrozně fajn aby se zachránili... HOVNO! Rusáci se z nějakým stylizováním postav a přikrášlováním lidskýho chování nesrali a ukázali, jak by podobná situace vypadala v reálu. Problémem Metra (ale to není chyba filmu) je fakt, že není určeno tradičním konzumním divákům, kteří jsou odkojení právě na tý haldě patetických sraček co se v poslední době nazývají katastrofickými filmy. Metro je pro fajnšmekry kteří ocení tu uvěřitelnost. Lidi se k sobě chovají jak hyeny. V Rusku nic nefunguje všude je bordel atd všechny tyhle detaily z toho dělají netradiční, ale perfektně autenticky fungující dílko. A co se týče pravda někdy opravdu extrémního chování postav, tak na to se dá říct jen jediné Eto Rosija! A kdo aspoň trochu rozumí tý pověstný mentalitě Rusů, tak to pochopí a já jsem vděčnej za každej spektákl v tomhle žánru co dokáže přijít z novým přístupem a jenom nekopíruje tu patetickou šablonu ala Emerich v jejímž duchu se dnes točí většina filmů tohoto kdysi slavného dnes už pomalu umírajícího žánru. Každopádně kromě těchto faktorů co jsem zmínil i po technické stránce šlape všechno jako hodinky hudba je svižná a povedená a věřím tomu, že dojít k podobné situaci v reálu například v ČR, tak by to probíhalo asi zhruba tak jak je tu popsáno. Takže resumé? Zkrátit film tak o 20 minut a udělat o něco lepší konec neváhal bych klidně napálit i plnej počet. Každopádně jestli jsem dosud nerad jezdil metrem, tak teď už mě do něj, ale lautr nikdo nedostane! 90% ()
Katastrofický thriller ruské produkce, odehrávající se v prostředí zatopeného metra. Snímek má více jak dvě hodiny a trpí veškerými příznaky jiných katastrofických filmů, které jsou k vidění. Rozjezd dobrý, (zatopení metra je slušně zpracované a efektně natočené) ale po hodině filmu, jakoby stál příběh na místě a ploché charaktery (jediná výjimka manžel vs. milenec) výsledný -průměrný- dojem pouze utvrzují. ()
Galerie (154)
Zajímavosti (5)
- Ruské vagony metra známé z našeho hlavního města mají původ ve vozech z Argentiny z počátku minulého století. (Hawaj)
- Speciálně pro potřebu filmu byl vytvořen 117metrový tunel, detailně napodobující podzemní dráhu. Natáčelo se také ve skutečných vagonech metra. (Dlee)
- V knižné předloze se děj odehrával mezi stanicemi Tušinskaja a Ščukinskaja, kde se nachází v té době nedostavěná stanice Spartak (původně Volokolamská), avšak pro potřeby filmu se tento úsek nedal použít mimo jiné i proto, že s filmaři moskevské metro kategoricky odmítlo jakoukoliv spolupráci. (Jehova)
Reklama