Režie:
Lucio FulciKamera:
Sergio SalvatiHudba:
Walter RizzatiHrají:
Catriona MacColl, Paolo Malco, Ania Pieroni, Giovanni Frezza, Silvia Collatina, Dagmar Lassander, Giovanni De Nava, Daniela Doria, Gianpaolo Saccarola (více)VOD (1)
Obsahy(2)
Kdysi dávno prováděl doktor Freudstein v domě u hřbitova zrůdné experimenty na svých lidských obětech. Dnes, desítky let po jeho smrti, se sem nastěhovala tuctová americká rodina. Dům ožívá její přítomností a zlo se probouzí. Už není úniku pro ně ani jejich přátele, kteří se jim snaží pomoci. Smyčka smrti se začíná stahovat s nevídanou brutalitou, při níž detailní záběry krvavých masakrů otřesou i tím nejtvrdším obdivovatelem hororů. Lucio Fulci, považovaný za umělce smrti, opět dokazuje své hrůzné mistrovství. (Filmexport Home Video)
(více)Videa (2)
Recenze (159)
Průměr.Vyzdvihnout se dá atmosféra,která byla místy hodně mrazivá,ale hlavně gore efekty.Na dobu vzniku skvělá práce.Mínusem byli toporní herci a scéna s netopýrem,která působila hodně trapně až úsměvně.Každopádně umístění na videonasties bylo asi oprávněné a docela chápu,že to v té době lidi mohlo slušně šokovat. ()
Ako diváci talianskych hororov vedia, scenár a herecké výkony nie sú veci, ktoré by sa bežne v tejto časti hororového sveta nosili. Inak tomu nie je ani v DOME PRI CINTORÍNE. Ako ale tí istí diváci vedia, spravila ak dôjde reč na plnokrvnú žánrovú atmosféru a na gore, sú Taliani slávny hororový národ. A inak tomu nie je ani teraz. Obrovský dom s desivým tajomstvom, jeho fotka, na ktorú ak sa lepšie pozriete, uvidíte za záclonou jačať záhadné dievčatko, obďaleč v sychravom lese anonymný cintorín a rozľahlá pivnica, v ktorej sa niečo stalo. Je tu toho dosť, od vraždiacich zvierat po niečo ako zombíkov a duchov, ale všetko to spolu pekne brutálne funguje. Viac na mojom ex-blogu: http://ivokucera.blog.sme.sk/c/147110/Dom-pri-cintorine-80.html ()
Podprůměrný krvák. Několik momentů má velice dobrou atmosféru, ta je však bohužel většinou záhy utopena v krvi či pohřbena „nechutnostmi“, přičemž obé občas působí až směšně. Děsivost si vcelku udržuje alespoň otevírání/zavírání Dveří (byť není tak mňamózní jako v Janghwa, Hongryeon). ()
Lucio Fulci na vrcholu svých sil. Typické zobrazování brutality a zabijení v dlouhých záběrech,které se dokonale spojilo s atmosférou filmu. Společně s Pastherem a Thomase asi jeho nejlepší filmy,které se mu dařily točit začátkem 80.let. Opět ukázka,že se v hororu nemáme s nikým párat a hlavní postavy můžou klidně zařvat. ()
Presne to začalo tak ako mám rád a to masakrom.Celkovo tento film má silné gore efekty a netvári sa zložito a to ani nie je .Očný kontakt je tu znázornený do najmenších detailov a tá čo strážila toho chlapca bola veľmi divná a myslím tým nesympatická.Keď sa mu Netopier zahryzol do ruky nie že by zobrali toho chlapca preč,ale on sa nato pozeral a bol celí od krvi.Fulci sa zameriava hlavne na to aby to bolo krvavé ale na logiku a všetko tým súvisiace ho nezaujíma.Preto tento film je jeden s tých priemerných a nemá čím zaujať ani prekvapiť.Niektorých momentoch to malo správnu dávku atmosféry. ()
Galerie (72)
Photo © Fulvia Film
Zajímavosti (27)
- Scénu s doktorom Freudsteinom (Giovanni De Nava) skúšali niekoľko dní. Fulci nebol s prácou nikdy celkom spokojný a Trani musela desaťkrát prerábať make-up. Po rôznych testoch Fulci nakoniec schválil verziu monštra, ktorá sa vo filme objavuje. (Arsenal83)
- Strop pivnice vytvoril scénograf Massimo Lentini špeciálne veľmi nízky, aby navodil pocit klaustrofóbie. (Arsenal83)
- Smrť realitného agenta bola pôvodne dlhšia a hororovejšia a zahŕňala vypichnutie očí, čo je pre Fulciho typické. Scéna však bola vystrihnutá, pretože Lucio Fulci si nemyslel, že efekty sú dostatočne realistické. (Arsenal83)
Reklama