Režie:
David Lowell RichScénář:
Eric RothKamera:
Philip H. LathropHudba:
Lalo SchifrinHrají:
Alain Delon, Susan Blakely, Robert Wagner, Sylvia Kristel, Eddie Albert, Bibi Andersson, Charo, John Davidson, Andrea Marcovicci, Martha Raye, Cicely Tyson (více)Obsahy(2)
Na palubě letadla Concorde roste napětí a nejistota! Nachází se tu totiž televizní reportérka Maggie Whelan (Susan Blakely), která má v rukou kompromitující materiály a právě se stala terčem pomsty bývalého milence, zrádného pašeráka Harrisona (Robert Wagner)... Ona i všichni cestující - ve hvězdném obsazení Alain Delon, Sylvia Kristel, Bibi Andersson a další - jsou ve smrtelném nebezpečí, kterému se budou snažit uniknout! (Hollywood Classic Entertainment (H.C.E.))
(více)Videa (1)
Recenze (64)
Asi nejslabší film ze série letišť, nicméně Concord je jistě slušný film, ikdyž spíše jaksi akčního ražení, nežli z katastrofické škatulky. [7/1O] Další tituly: Letiště (10/10), Letiště 1975(8/10), Letiště '77(9/10). ()
Představa, že tohle bylo míněno vážně, je děsivější než případná katastrofa - kterou ovšem u filmu tohoto ražení alespoň trochu zkušený divák nemůže očekávat. V prvních deseti, patnácti minutách vše vypadá slibně, v duchu nejlepších žánrových tradic - navíc s naplno využitou překvapivě štědrou producentskou rukou a zcela luxusním Georgem Kennedym. Ono vlastně všechno, co se neodehrává na palubě titulního Concordu je o několik tříd výš než ten zbytek. Teď jsem vlastně ukřivdil scénáristovi, i když jen malou špetkou, kterou představuje imrvére zhulený černý saxofonista. Zbytek cestujících je skutečně jen do počtu, a lze ho v závislosti na konkrétní postavě charakterizovat slovy jako nezajímavý, trapný či zbytečný. Nebudu ztrácet čas popisováním té kupy logických kopanců až naprostých zhovadilostí, které musí urazit inteligenci kohokoliv, kdo je evolučně výše než PoPo - politik populista(TM), respektive ti, kdo na jeho hýkání slyší. Neodpustím si jen výsměch kvalitě vizuálních efektů (a tím nemyslím jen exploze) a vzpomínku na mé obočí, které se při svém výletu vyvolaném posledním záběrem filmu v návalu údivu zarazilo až o linii vlasů. Tohle "pokračování" série Letišť zkrátka není víc než třetiřadá bejkárna, které se v hlavní roli kdovíproč zúčastnil Alain Delon (abych uvedl věci na pravou míru - on tam je, ale rozhodně nehraje). Nezaslouží si víc než 20%. ()
Ak by som náhodou nevedel prísť na názvy filmov s najviac za vlasy pritiahnutým scenárom, po dosledovaní tohto snímku budem mať v zálohe určite tento. LETISKO 79 sa pohráva so zvratmi ledabylo ako prišlo, postavy berú svoje situácie presne opačne ako by reagovali v skutočnosti a nikomu na palube ( a mimo nej ) nepríde vôbec na um, že niečo nieje s celou tou situáciou v poriadku. Jeden z posledných katastrofákov zlatých 70tych a rozhodne jeden z tých najmenej vydarených. ()
Přijde mi to jako dost laciná a zestárlá filmová zábava. Vím, že je to nesrovnatelné s takovým Karlem Zemanem, ale když Zeman ve své Ukradené vzducholodi vystylizoval všechny scény (včetně těch, kde v jádru nebylo potřeba triků) ve stejném duchu, snadno z ní dýchne po celý čas zajímavá atmosféra přesto, že triky na někoho můžou působit naivně a zastarale. Když se tvůrci filmu Concorde – Letiště 1979 pokoušejí ve scénách z letadla o jakýsi realismus, snaží se předstírat smrtelně vážnou událost uvnitř paluby a dvakrát, třikrát za minutu přeruší toto dění záběry na letadlo či střely v doprovodu příšerných zadných projekcí jako z nějaké prastaré počítačové hry, jenom stěží jsem dokázal mít z filmu souvislý prožitek a bát se o životy těch lidí. Nebál jsem se, pociťoval jsem v první řadě rozpaky z filmu jako takového, ono to totiž ke všemu postrádalo alespoň kus napjaté atmosféry. První let v doprovodu střel byl katastrofou v první řadě filmařskou, ten druhý s rozpadajícím letadlem však můj celkový dojem na závěr nečekaně vylepšil. Alpskými lokacemi se alespoň částečně povedlo vynahradit absenci atmosféry a George Kennedymu coby hlavnímu pilotovi se povedlo vytvořit v té bídě alespoň jednu zábavnou postavu. „Pustím vám k tomu hudbu, ale prosím vás, abyste netančili.“ 45% ()
Na rok vzniku neskutečně, ale neskutečně špatné triky, idiotská zápletka, nemožné chování hlavních postav (hlavně té naivní novinářky, která to měla ve svých rukou), herecké hvězdy Kennedy a Delon jsou zde za trest a hlavně na Delonovi je vidět, že ho to absolutně nebaví. Jo, americké filmy, ty si zkrátka vybírat neuměl a je to jeho jediná skvrnka na jinak vynikající kariéře. ()
Reklama