Režie:
Russell CroweKamera:
Andrew LesnieHrají:
Russell Crowe, Olga Kurylenko, Yılmaz Erdoğan, Cem Yılmaz, Jai Courtney, Steve Bastoni, Isabel Lucas, Salih Kalyon, Megan Gale, Ryan Corr, James Fraser (více)VOD (2)
Obsahy(2)
Australský farmář Joshua Connor má zvláštní talent pro hledání vody pod zemí ve vyprahlé krajině. Svůj instinkt bude muset využít v životním dobrodružství, aby se v cizí nepřátelské zemi dostal na místo nejděsivější bitvy první světové války a našel své tři syny. Cesta ho z australského kontinentu vede do Konstantinopole (dnešního Istanbulu), na rozhraní Evropy a Asie, doprostřed chaosu hroutícího se impéria Osmanské říše. Connor se musí zorientovat v neznámém prostředí plném exotiky. S nečekanou pomocí pak začíná soukromé válečné tažení, neméně velkolepé než to, které zde nedávno skončilo. (Bontonfilm)
(více)Videa (9)
Recenze (194)
Pro mě to bylo takové jaké jsem čekal, tj. Skvěle natočené, ale prostě chvílemi nudné. Bitva o Gallipoli byla natočena opravdu skvěle, vlastně celé to bylo dost autentické i Istanbul. Hlavně bych chtěl vyzdvihnout úžasnou hudbu. Ovšem ve filmu byli i špatné pasáže, které byli i předvídatelné, a tak jsem nedal plný počet hvězdiček, aké premiéra víc než dobrá....75%. ()
Jo, Maximovi to jde i za kamerou. Slušná řemeslná práce, která sice ve druhá polovině nabízí spíše červenou knihovnu než poválečné drama, ale i přesto nabízí povedený režijní debut, v němž umí Crowe dostat výtečné výkony nejen z tureckých no nameů, ale také z mé neoblíbené Olgy Kurylenko. A to už se přeci jen musí ocenit. ()
Přesně takhle to vypadá, když vypelichaný Válečný kůň vychlemtá Vodu pro slony. Stihne ho pak jen další nudná a patetická sračka o tom, jak otylý pan Vranae hledá, hledá a hledá. Nejdříve půl hodinky vodu v buši, pak tak hoďku v Istanbulu včerejší den a nakonec v Gallipoli bagruje zeminu, až se z toho zamiluje do Kurvylenkovic Olinky a adoptuje tureckého cigoše. Chápu, že Rasl po vzoru mnohých kolegů urputně zatoužil ukojit své „režisérské“ ambice, ale tak nějak zapomněl najmout si k tomu pořádného scenáristu, schopného dramaturga, soudného střihače a rovněž nějakého vhodného představitele hlavní role. To, jak se dvě hodiny bloncká od ničeho k ničemu s oduševněle moudrým výrazem babičky Boženy Němcové, která zrovna neměla zaražené prdy poté, co se přežrala kysela, byla rozhodně ultimativní kreace jako stvořená například pro koženého Bena s Flekem, Rocca di Siffredia, Bobo Patizóna či jiného velikána s dětskou obrnou závislého na svalových relaxantech, a nikoliv pro kdysi opravdu dobrého herce. Takže Vránao, okamžitě přestaň dělat pičoviny a vrať se s čistou duší komandovat mástry, jinak už ti příště nedopřeju ani tu jednu ránu z milosti a nechám tě se trápit! ()
Toz to by ma zaujimalo, preco sa herec ako Crowe, ktory mal potencial hravat drsnych chlapikov, policajtov a kdeakych mlaticiek upise do srackoidnych patetickych filmovych vod ako od Rosakundy Pičler. O kolko by bolo lepsie, keby prisiel nasraty fotrik, ktory nema co stratit medzi tych utierkarov a zacal by to tam hlusit hlava nehlava ? No nasinec by sa odreagoval a zabavil... tu som pozeral dve hodiny na nejakeho prutikara, ktory sa snazi vypatrat zeleny gumy v strede prdele sveta. Do toho stretne zivotom skusanu prilis emancipovanu pindu s malym ciganskym fakanom a spravodliveho Allaha Snackbara, ktory mu pomahaju. Neviem komu je urceny tento druh filmov, ale chlapovi s parom vajec na spravnom mieste asi tazko. ()
║Rozpočet $22.5milióna║Tržby USA $4,196,641║Tržby Celosvetovo $38,176,317▐ Russell Crowe opäť len potvrdzuje svoju všestrannosť a ponúka veľmi zručne natočenú vojnovú drámu o hľadaní stratených synov na bojisku v Gallipolách, s citom podaný príbeh, ktorému nechýba štipka rodinnej súdržnosti či aj miestami takej uvoľnenej hravosti, dobrodružstva pri pátraní naprieč cudzou krajinou a príde aj na nevyhnutné emócie, výborne sekunduje sympatická Olga Kurylenko /80%/ ()
Galerie (43)
Zajímavosti (30)
- "Nájdem ich, láska. Nájdem ich a prinesiem ti ich domov... Jednému starému chlapíkovi sa podarilo dostať sem až z Austrálie, aby hľadal hrob svojho syna" - znela záhadná veta zo zápisov v liste, ktorý sa stal katalyzátorom tohto filmu. (Arsenal83)
- Pri koncipovaní rôznych scén použil produkčný dizajnér Christopher Kennedy farby aj textúry, aby vytvoril kontrasty medzi Austráliou a Tureckom. (Arsenal83)
- Kameraman Andrew Lesnie ohľadom natáčania bojových záberov prezradil: "Úmyselne som tam zahrnul flashbacky, aby som ich oddelil od zvyšku príbehu. Je to dosť jemné, ale pomáha to urobiť konflikt názornejším." (Arsenal83)
Reklama