Režie:
Alfred HitchcockScénář:
John Michael HayesKamera:
Robert BurksHudba:
Franz WaxmanHrají:
James Stewart, Grace Kelly, Wendell Corey, Thelma Ritter, Raymond Burr, Judith Evelyn, Ross Bagdasarian, Georgine Darcy, Frank Cady, Jesslyn Fax, Rand Harper (více)VOD (3)
Obsahy(2)
Fotograf J. B. Jeff Jeffries (James Stewart) je kvůli zlomené noze odkázán na kolečkové křeslo. Jeho společníkem se v dlouhých chvílích stane okno vedoucí přímo do dvora, odkud má Jeff výhled do bytů svých sousedů. Sledování osudů nájemníků z protějšího domu ho pohltí natolik, že začne podezřívat jednoho z nich z vraždy své manželky. Jeffries se spolu se svou elegantní přítelkyní (Grace Kelly) pustí do odhalování zapeklitě složitého řetězce událostí... Událostí vedoucích k senzačnímu a strhujícímu konci. (Magic Box)
(více)Videa (2)
Recenze (686)
Ak by chcel niekto inscenovať film "Okno do dvora" ako divadelnú hru, tak by mu ku tomu stačilo postaviť len dve scény. Jedna s kulisami nájomného bytu fotografa J.B.Jeffriesa a druhá scéna by bola zoskupenie príbytkov susedov, ku ktorým je možné vidieť z jeho okna. Práve odtiaľ sleduje dianie okolo seba. Vážna zlomenina nohy ho na pár týždňov pripútala na invalidný vozík. Len tak z dlhej chvíle začne pozorovať ľudí, čo bývajú v tom istom dvore ako on. Je to celkom zábava, až do vtedy keď nadobudne dôvodné podozrenie, že jeden z jeho susedov je vrah, čo zabil a rozštvrtil svoju manželku. Všetko tomu nasvedčuje, ale chýbajú jasné, nevyvrátiteľné dôkazy. Výborný psychologický thriller od majstra Alfreda Hitchcocka. **** ()
„Ženská intuice sice pomáhá prodávat časopisy, ale v reálném životě je to pořád jen pohádka.“ Horko a ubíjející nuda. Týdny pozoroval tak akorát sousedy. A až pár dní před sundáním sádry z nohy to začíná být pekelně zajímavé. Okno do dvora reprezentuje vrcholnou závěrečnou sérii Hitchcockovy tvůrčí práce, podmanivost snímku spočívá mimo jiné v tom, že i dnes poměrně snadno uvěříme, že to, co se postavám děje, se klidně může stát i nám samotným. Navíc prakticky vše sledujeme úhlem pohledu bytu Jamese Stewarta. Gradaci napjaté atmosféry umí Hitchcock báječně, udržuje děj v pohybu, i když operuje na malém prostoru. ()
Dvě hodiny odehrávající se prakticky na jednom místě. Dvě hodiny vizuálního zážitku a originálně rozehraného scénáře. Alfred Hitchcock ze svých nápaditých námětů vždy dokázal vytěžit naprosté maximum. Postupným plynutím minut zvyšuje intenzitu napětí, které vrcholí v jedné z posledních scén. Nejvyšší předností tohoto filmu zůstává kamera, která svým „voyeurským“ postojem hledí do života ostatních nájemníků. Jednoznačně jeden z vrcholných zážitků v Hitchcockově tvorbě. ()
// To jsem si zase jednou málem nervozitou uhryzal prsty!)) Grace Kelly byla opravdu nádherná a božská to žena, její něžné polibky musely pana Stewarta přivádět do extází a ještě dál. Ale hlavní tu byla ta baletka z okna naproti! A hned po ní ten chladnokrevnej řezník z bytu odvedle. Nebo ne? Třeba se to Jeffovi celé jen zdálo, 6 týdnů v kuse zírat z okna.. to s člověkem může nemile zamávat. No, nebudu spoilerovat - ať se každý sám přesvědčí, jak to vlastně bylo. Já musím zase jednou tleskat ale tentokrát už se nedivím, Hitchcock doteď nezklamal a já už nevěřím, že se to někdy změní. Rear Window - 100% ()
po hodně vlažném začátku, kdy jsem měl víčka jako z olova, jsem vážně zdejších 90% nechápal... cca po hodině začal mít film ten správný náboj a vzbudil jsem se... :-) už kvůli vám všem a Alfredovi jsem se chtěl vydrápat na 4*, ale označení "klasika" není všechno a z tohoto filmu to prostě nezapomenutelný zážitek neudělá... jako celek nemůžu jinak než lehce nadprůměrných 60%. ()
Galerie (132)
Zajímavosti (67)
- L.B. Jefferies (James Stewart) nosí hodinky značky Tissot. (dyfur)
- James Stewart natočil s režisérom Alfredom Hitchcockom 4 filmy. Tento je osobne jeho najobľúbenejším filmom, ktorý s Hitchcockom natočil. (westerns)
- Alfred Hitchcock kontroloval i ty nejmenší detaily. Když zabíral Lisu Carol Fremont (Grace Kelly) v průsvitné košilce, sjel ji pohledem a řekl: "Ta podprsenka nevypadá moc dobře, budeme tam muset něco přidat." Herečka nakonec odmítla vycpávky, jen s kostymérkou provedla menší úpravy. Když poté vkročila na scénu, Hitchcock spokojeně prohodil: "No vidíte, jaký je to rozdíl!" (Epistemolog)
Reklama