Reklama

Reklama

VOD (1)

Mudbound je rodinnou ságou odehrávající se během čtyřicátých let na odlehlé farmě v Mississippi. V krajině rozlehlých polí, kde když zaprší, změní se celá oblast v jedno velké lepkavé bahniště. Farmu vlastní rodina McAllanů, která část svých pozemků pronajímá černošské rodině Hapa Jacksona (Rob Morgan). A jelikož se Evropou valí válka, z každé z rodin odjede nejmladší syn bojovat za oceán. Oba válku přežijí a vrací se jako skuteční hrdinové domů. Návrat však ani pro jednoho z nich není lehký. Jamieho McAllana (Garrett Hedlund) trápí noční můry a ve snech se často vrací do rozstříleného kokpitu svého bombardéru B-25, což řeší nadměrným pitím. Ronsel Jackson (Jason Mitchell), jenž byl za války tankistou, zase s hořkostí zjišťuje, že ačkoliv osvobozeným Evropanům barva jeho pleti nevadila, doma na rasistickém jihu je zase jenom špinavým negrem, který musí do obchodu chodit zadním vchodem a v autobuse jezdit jen v oddělení vyhrazeném "barevným''. Problém je v tom, že jako velitel Shermanu se za války odnaučil ustupovat a sklánět hlavu. To však nehodlají tolerovat místní bílí starousedlíci ani McAllanové... (Big Bear)

(více)

Videa (5)

Trailer 2

Recenze (89)

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Totálně vzorové drama z amerického venkova na konci druhé světové války, ve kterém je úplně všechno, za co by americká historie vůbec neměla být hrdá. Hloupí a arogantní vidláci, rasisti, černoši a s tím vším spojený ku-klux klan, který se tu projeví jen tak mimo řeč, aby se neřeklo. Tvůrci, podle mě, naprosto vzorově představili jeden výrazný rodinný příběh na zdejších plantážích, ve kterém se promítlo úplně všechno. A jelikož tvůrci nebyli zaujatí, tak tu hlavní postavy docela slušně drtí pod náporem okolí, kterého bych nikdy nechtěl být součástí. Lidskej humus, na který se hodně těžce kouká. Těžce proto, že na něm nic hezkýho není. Na druhou stranu jsem se nenudil a postavy, které tu ztvárnili Hedlund, Mulligan a Clarke měli něco do sebe. ()

classic 

všechny recenze uživatele

N-E-T-F-L-I-X ( americký poskytovateľ internetových streamovaných médií na požiadanie... ) je akurát vo veľkej MÓDE. Majú nízke rozpočty, a filmy nie sú distribuované do kín po celom svete, ako je tomu zvyčajným, hollywoodskym, komerčným snímkom, ktoré sú schopné k prvému, premiérovému víkendu zhltnúť len v Severnej Amerike, aj cez 4000 kinosál na jeden záťah. To sú astronomické cifry, ktoré sa napríklad týkajú najnovších STAR WARS. Ak môžem ešte dodať, z tejto „tvorivej, stolárskej dielne” ma asi najviac zaujal film : BEASTS OF NO NATION, kde herec IDRIS ELBA podal fenomenálny herecký výkon, na aký sa nezabúda. O taktiež pozoruhodné herecké výkony nie je núdze ani v tomto snímku s názvom MUDBOUND, ktorý by sa dal preložiť do slovenčiny rôznymi spôsobmi, ale pre istotu sa nebudem v tom vŕtať, lebo každý divák si to môže vyložiť inak. V rasisticky naladenom štáte na juhovýchode USA - Mississippi sa to dávno aj po zrušení OTROCTVA ( 1865 ), “v hádam že modernejších 40. rokoch, 20. storočia” , tesne pred útokom na PEARL HARBOR ( zatiaľ sú stále neutrálni ), neustále hemží abnormálnymi, nenávistnými pohľadmi a náladami zo strany BELOCHOV na už minulosťou bičovaných černochov, ktorých priviezli z AFRIKY, aby si tu z nich spravili novodobých otrokov. Síce doba už o niečo pokročila, ako takmer pred nejakými cca 80. rokmi, ale taktiež to má v sebe istý, určitý háčik. Dajte vedľa seba DVE farmárske RODINY ( bielu a čiernu ), keď jedna z nich je poddajná tej druhej, a KONFLIKT je už len otázkou času, kedy k nemu príde... ? Každý po jednom členovi z rodín bude povolaný do TANKU a na OBLOHU. Po vrátení sa do „vlasti ” , sa onedlho Ransol Jackson opätovne presvedčí, že zatiaľ, čo bol preč, a zachoval sa hrdinsky, tam ho uznávali, tu ho majú len za „čiernu hubu” , čiže nič sa NEZMENILO. Pomocnú ruku mu podáva Jamie McAllan, ktorý jednak patrí k spomínanej, nadradenej rodine, ale aj bol účastníkom bojov druhej svetovej vojny, keď mu podľa neho Pán Boh zachránil v KOKPITE život, a odteraz chce urobiť hocaký dobrý skutok. Bohužiaľ, kamarátiť sa s černochom, nebolo v tej dobe extra populárne, čiže jeho rasistický TATKO povolá kamošov "Bielych rytierov" ... Výborný film, ktorý má vo svojom OBSAHU - viacero rozprávačov ( postáv ), ktorí / é sa vyjadrujú k hlavnému dejstvu. Atmosféra je zvláštnym spôsobom obalená do nepríjemného pocitu. V samotnom úvode sledujem, ako bratia kopú „niekomu” hrob. V retrospektíve sa dozviem komu, a prečo, čo je za tým ? Celý herecký ansámbel podáva svedomité a ukážkové výkony, dominujú najmä : Garrett Hedlund, Mary J. Blige, Carey Mulligan a tatko Jonathan Banks. Perfektná réžia režisérky Dee Rees a kamera kameramanky Rachel Morrison. Možno sa javí, že sa pozerám na čosi strhujúce, čo aj z časti je pravdou - nefalšovanou. Pri spätnom pohľade ? Dobré... A ničím extra odlišujúce to nie je. ()

Reklama

castor 

všechny recenze uživatele

Podobných příběhů jsme tady měli už nespočet. Dvě rodiny, mnoho osudů, žádný ovšem nejde úplně do hloubky. Některé postavy jsou odfláknuté, k jiným nás tvůrci prostě nepustí. Nikdy nejdeme úplně na dřeň, ani v závěru ve stodole režisérka (samozřejmě černošská) nevymáčkne pořádné emoce. Řešíme postavení žen ve společnosti, rasismus, hluboce zakořeněné poměry, démony z válečných bojů. 40. léta. Hitler dává všem jasně najevo, jak velká je jeho moc. Japonci nečekaně udeřují. A kdesi v Mississippi dvě rodiny farmaří. Jedna bílá, druhá barevná, jak je tehdy titulovali. Férově se k ní nechovají ani poté, co jejich syn pomůže osvobodit nejen Evropu od fašistické nadvlády, dál je tím špinavým negrem, který nemá co dělat na místě spolujezdce a nedej bože, aby měl poměr s bílou dívkou. Stopáž je přepálená, mnohé scény bych zhutnil, jiné vynechal. Herecky velmi slušné. Možná to může zapůsobit na nějaké akademiky, jsem ale přesvědčený, že bez přidané hodnoty tohle dílko brzy upadne v zapomnění. ()

radektejkal 

všechny recenze uživatele

Jižanské drama vyseknuté a la William Faulkner, stejně jako on nám neodpovídá na otázky, které zrovna klademe, a odpovídá na ně jindy, později, často až tehdy, když nás už nezajímají. Film ale není kniha, případně literární dílo. "Spojeni/slepeni/svázáni bahnem", přetože trvá přes dvě hodiny, nemá dost času na rozběh, na který si Faulkner vždycky potrpí. Naopak, různé vsuvky, elipsy, paraboly, mezerníky a pomlčky, s jeho literárním stylem vcelku korespondují... Jižanský (odvozeno od podstatného jména jižan, southerner) diskurs, ke kterému tento film rozhodně patří, je třeba pojednávat stále znovu a znovu, nelze jej vymezit zákony ani předpisy, aní jinou literou, na to je stále příliš živý... stejně živý jako když první otrok utekl z bavlníkové plantáže.... I my o tom v naší historické paměti něco víme: slovo "otrok" (slave, Sklave, esclave, schiavo atd.) pochází z řeckého slova “sklabos”, a znamená “slovan”. Pozn. 1: Film, jehož příběh si jde zpočátku svou cestou, se v závěru tříští do zbytečně mnoha dílčích závěru (milostný trojúhelník, postválečná traumata, KKK, patricida, shledání se synem,...) Pozn. 2: William Faulkner měl k filmu zřejmě dost rozpačitý vztah. Dobu nadšení z nového média vystřídalo zklamání z poněkud neúspěšného pokusu o proniknutí do filmových ateliérů. ()

Fiftis 

všechny recenze uživatele

Pevne verím tomu, že keby sa napísala lepšie prvá polhodina filmu, trochu pokrátila, tak by sme tu mali film z kategórie nezabudnuteľných. Nie je to prvýkrát, čo Američania natočili film o vojnových traumách, ale tentoraz sa k tomu pridáva ešte téma rasizmu, smilstva a nefunkčnej rodiny. Príbeh je postavený na klasickom pôdoryse antickej drámy a smeruje ku koncu, ktorý nečakáte, ale na druhú stranu, niečo podobné tušíte. Herecky je to úplná extraliga, O Jasonovi Mitchellovi určite ešte budeme počuť a Garrett Hedlund by si rozhodne zaslúžil viac pozornosti, než má teraz. Ďalší z filmov zaoberajúcom o probléme rasizmu v Amerike 30-tych a 40-tych rokov. Holt Mississippi. Ťažká doba, len pre tvrdých ľudí. Aj tak to bola pre nich skúška, ktorú ešte dlhú dobu potom nemohli vyhrať. ()

Galerie (163)

Zajímavosti (4)

  • Filmovanie snímky prebiehalo predovšetkým v americkom štáte Louisiana. Filmári však navštívili aj Budapešť. (MikaelSVK)
  • Když Ronsel Jackson (Jason Mitchell) nastupuje do auta Jamieho McAllana (Garrett Hedlund), je promočený na kost, protože venku leje jako z konve. V dalším záběru v kabině auta už však má košili naprosto suchou. (mkali)

Související novinky

Netflix mění filmovou strategii

Netflix mění filmovou strategii

26.08.2018

Jestli Netflixu něco nelze upřít, je to způsob, jakým ovlivnil televizní výrobu na roky dopředu. Co se týče filmového formátu, tam to ovšem streamovacímu gigantovi poměrně drhne. Jediný opravdový… (více)

Nominace na Oscary

Nominace na Oscary

23.01.2018

Letošní 90. ročník Oscarů bude velký duelem Tváře vody se Třemi billboardy kousek za Ebbingem. Nová fantasy Guillerma del Tora se teď ale proměnila v jasného favorita, jelikož uzmula třináct… (více)

Reklama

Reklama