Režie:
Stephen KingScénář:
Stephen KingKamera:
Armando NannuzziHudba:
AC/DCHrají:
Emilio Estevez, Pat Hingle, Laura Harrington, Yeardley Smith, John Short, Ellen McElduff, Holter Graham, Christopher Murney, Frankie Faison, Jack Canon (více)Obsahy(1)
Na celém světě se díky mimozemským vlivům zblázní veškeré stroje a jejich jediným cílem se stáva zahubit své stvořitele - lidi. Hodně nesourodá skupina lidí je uvězněna v jedné dálniční benzince. Tu obléha několik kamionů kroužících stále kolem dokola. Nutně potřebují dotankovat, aby mohli napadat další lidi. Neustále přitom přijíždějí nové stroje a snaží se za jakoukoliv cenu přimět osádku benzínky k poslušnosti. Situace se stává kritickou... Tentokrát se námětu podle knihy Stephena Kinga zhostil sám spisovatel a pojal ji jako nefalšovanou béčkovou záležitost. (Ruut)
(více)Recenze (152)
Vzhledem k Béčkovosti a Brakovosti Maximum Overdrive měl Stephen spíše tvořit pod pseudonymem B.B.King, ale ten už v tu dobu prý kdosi používal.. Jakmile jde pokleslost ruku v ruce s nudou, je konec. Snad to ocení fanoušci AC blesk DC, nebo ti, co si doma ještě hrají s Matchboxy tahačů a za hlasitého vrčení simulují čelní srážku Kenworthu s Peterbiltem. Ať tak, či onak, nechtěl bych být muška, co vletí v 80 mílích za hodinu Green Goblinovi do oka.. ()
Dobrý, mistře Kingu, moc dobrý. "Stíví" vytvořil přesný opak svých mistrovsky propracovaných a napínavých děl a mě tak napadlo, že bych i ráda uvítala další jeho režisérské počiny vlastních adaptací. Povídku "Náklaďáky" jsem četla již dávno, a když jsem si zde přečetla popis, tak jsem prostě věděla, že pod Kingovým vedením se skutečně bude jednat o "nefalšovanou béčkovou záležitost.":) Přesně tak totiž tuto "Maximální rychlost" pojal. Do toho připojil lehký komediální podtón, viditelný především ve spoustě úsměvných dialogů a kromě "hřmoucích" motorů obdobně rachotící hudbu AC/DC, která sem ideálně zapadla. Snad jediná postava, která mě po chvíli začala slušně rozčilovat a doufala jsem, že se na ni některý z těch monstrózních tracků přiřítí, byla obtloustlá "novomanželka" s příšerně umečeným dětským hlasem (film jsem zhlédla v originále), který se při jejím neustálém ječení v průběhu děje stával doslova ničivou zbraní, pro diváky především:) Naopak co se mi líbilo nejvíce, byl ten úchvatný kamion s Green Goblinem na kapotě:) ()
Důrazně doporučuji panu Kingovi, ale se držel pera a nemotal se do věcí jiných (patrně schopnějších) pánů. Ačkoli pochybuji, že si toto moje doporučení vezme k srdci (ale kromě tohohle filmu už nic nespáchal, takže mu to zřejmě doporučil ještě někdo přede mnou a možná i více důrazně), já sama se dobrovolně podívám na jakoukoli adaptaci jeho knih, ale jeho filmu (kdyby nějaký další přišel) se obloukem vyhnu. 30% ()
King se při natáčení očividně dobře bavil, kamióny slověstně krouží kolem benzíny, automat na Coca Colu masakruje bassebalový tým i s trenérem, sekačka se mění v kosičku:), herci kouzelně přehrávají a kvalita dialogů absulutně neodpovídá literárním kvalitám režiséra, já doufám, že to Stephen nemyslel vážně, děsivé to sice není, nicméně bavil jsem se téměř královsky, řízný soundtrack od AC/DC ke Vzpouře strojů sedne parádně, hodnocení je takový kompromis, upřímně netuším, každý stupeň by se dal vcelku dobře odůvodnit:) ()
sympatický jsou na tom dvě věci...jednak béčková nekompromisnost a nekorektnost...a pak hlavně kamera...vizuálně to působí víc sedmdesátkově...barevností, z hlediska úhlů, pohybů, kompozic, práce se světlem....King měl očividně k dispozici někoho zdatného, protože ten film dobře vypadá...jo a v první polovině jsou tak dva tři náznaky dobré scény...a to je tak všechno.............neuvěřitelná hovadina...Kingova režie je naprosto jedinečnou ukázkou toho, jak by se nemělo točit nebo nedej bože pracovat s poetikou...stříhá tam, kde nemá...ale po většinu času spíš nestříhá tam, kde má...a kdy už střihne, tak se mu rozpadá prostor i celkový vizuální oblouk...neumí vystavět scénu tak, aby byla napínavá, komická, apokalyptická...vypravěčsky je totálně marnej...... rytmicky a tempově je film doslova a do písmene ubíjející...toporné momentky jsou napchané nesmyslnými dialogy, které pronášejí debilní postavy zahrané marnými herci.......přiblble nasazená hudba...King jí používá bez ladu a skladu...bez pestrosti, stylové a náladové odstíněnosti...prostě si vymyslel, že na soundtracku budou AC/DC a tak to prostě je...že se jejich hudba hodí jen k některým scénám, je jí moc, působí stereotypně a po většinu času na sebe nevhodně upozorňuje, ho očividně vůbec nezajímá.......a ta nekompromisnot a provokativnost působí stejně toporně jako celý film...manifestně, tezovitě a chtěně........tím nemotorným trefováním se do estetiky, chtěností, toporností a absencí citu pro míru mi to připomíná Rodrigueze....už s ohledem na Grindhouse bych se nedivil, kdyby tohle byl jeden z jeho oblíbených kousků....doporučil bych oběma pánům, aby si podrobně nastudovali filmografii mistra Carpentera... ()
Galerie (46)
Photo © De Laurentiis Entertainment Group (DEG)
Zajímavosti (16)
- Muž, kterému na začátku filmu bankomat nadává, je režisér Stephen King. (Dinsberg)
- Sám Stephen King si pro nahrání soundtracku vybral AC/DC. (Dreadd)
- Autostop „Dixie Boy“ byl ve filmu vybudován 16 km od Wilmington v Severní Carolině tak věrohodně, že projíždějící řidiči zastavovali, aby se občerstvili. Po několika dnech však filmařům došla trpělivost a nechali vydat v místním tisku článek, že autostop je pouze filmová kulisa. (vojacekr)
Reklama