Režie:
Stephen KingScénář:
Stephen KingKamera:
Armando NannuzziHudba:
AC/DCHrají:
Emilio Estevez, Pat Hingle, Laura Harrington, Yeardley Smith, John Short, Ellen McElduff, Holter Graham, Christopher Murney, Frankie Faison, Jack Canon (více)Obsahy(1)
Na celém světě se díky mimozemským vlivům zblázní veškeré stroje a jejich jediným cílem se stáva zahubit své stvořitele - lidi. Hodně nesourodá skupina lidí je uvězněna v jedné dálniční benzince. Tu obléha několik kamionů kroužících stále kolem dokola. Nutně potřebují dotankovat, aby mohli napadat další lidi. Neustále přitom přijíždějí nové stroje a snaží se za jakoukoliv cenu přimět osádku benzínky k poslušnosti. Situace se stává kritickou... Tentokrát se námětu podle knihy Stephena Kinga zhostil sám spisovatel a pojal ji jako nefalšovanou béčkovou záležitost. (Ruut)
(více)Recenze (152)
První a zároveň i poslední film Stephena Kinga, který si sám režíroval (jediný důvod, proč jsem se na to podíval). V té době se totiž tohle bláznivý béčko stalo propadákem. Ani se moc nedivím, Vzpoura strojů nabídne sice pár vtipných a šílených momentů, ale jinak je to celkem pěkná nuda. První polovina se ještě dala, ale jakmile všichni dorazí na benzinku, film ztratí tempo i humor. Slabší tři hvězdy. ()
Jako povídka je to dobrý, jako filmová povídka by to bylo taky dobrý. Z celého filmu je zcela evidentně jasné, že je to strašně natahovaný, aby to mělo tu správnou stopáž. Začátek se mi docela líbil – bankomat, kouč a automat na kolu, rozjetí parním válcem atd. - dobrý hororový propriety, ale pak už se to všechno omezí jen na kamiony a stává se z toho nuda, kterou osvěží jen novomanželka (tak nesnesitelná, až zábavná) a stopařka (tak nějak normální ženská, která těší tím, že nemá žádnou charakterovou „úchylku“, prostě je úplně normální). A ten závěr je takovej hrozně nijakej, ani nemáte radost, že to skončilo jak to skončilo, nijak s tím nesoucítíte. King by nebyl zas až takovej špatnej režisér, jen kdyby si napsal líp scénář a hlavně, kdyby si na celovečerní film vybral nějakou svou knihu a né krátkou povídku, kterou musí neúměrně natahovat. Takhle se docela dobrá zápletka, která by dobře fungovala v povídkovém filmu nebo nanejvýš v hodinovém díle seriálu, hrozně roztéká. ()
Kolem Země prolétá kometa a stroje se bouří. Teda vlastně jen některé. Hlavně náklaďáky. Čert ví proč....Nečekal bych, že král hororu se v rámci svého jediného režijního počinu rozhodne pro ultrabéčkovou akční-scifi-hororovou komedii, ale konečně, proč ne. Problém je, že velkou část filmu se nic neděje, náklaďáky krouží a postavy si vyměňují sice dementní, ale bohužel ne příliš vtipné dialogy. Takže to po většinu času není zábavná blbost, ve kterou jsem doufal, ale pouze blbost. ()
Tento titul je zaujímavý najmä pre priaznivcov amerického spisovateľa Stephena Kinga. Vznikol na základe jeho poviedky, sám ku nemu napísal scenár, objavil sa v maličkej úlohe hneď v prvej scéne a navyše sa ho podujal aj režírovať. Je to zatiaľ jediný jeho režisérsky pokus. Zrejme, po skúsenostiach s týmto projektom, zostane aj jeho posledným. "Maximum Overdrive" je natočený podľa krátkej, ani nie dvadsať stranovej, poviedky "Náklaďáky" (Trucks), ktorá je súčasťou zbierky "Nočná smena". Vplyvom kométy, čo prelieta v blízkosti našej planéty, sa v strojoch prebudí vedomie. Začnú sa sami aktivovať. Od malých kuchynských spotrebičov až po obrovské ťahače všetko ožije. Ku životu prebraté stroje začnú byť mimoriadne agresívne voči svojim stvoriteľom. Dej sleduje izolovanú skupinku ľudí, ktorú rozzúrené kamióny uväznili na neveľkej benzínovej pumpe. Stephen King zveril hlavnú úlohu, staršiemu bratovi búrliváka Charlieho Sheena, Emilio Estevezovi. Celý film je podfarbený energickou hudbou austrálskej hardrockovej kapely AC/DC. V prípade tohoto sci-fi horroru sa rozhodne nejedná o nejaké progresívne veľdielo, ale skôr o filmovú raritu, ktorú má kompletne na svedomí jeden z najúspešnejších žijúcich spisovateľov a neoficiálny kráľ desivej literatúry Stephen King. *** ()
Luxusní béčko od krále literárního hororu Stephena Kinga, což je mimochodem prozatím jeho jedinný samostatný režijný počin. Příběh divákovi předhazuje osudy náhodně setkané skupinky američanů uvězněných na čerpací stanici s bistrem haldou kamiónů, které se pod vlivem kosmického záření přeměnily ve vraždící stroje. Pozor nevraždí zde pouze tyráci, divák se dočká i parního válce, který semele malé děcko i s jízdním kolem, vraždící sekačky na trávu a dokonce i elektrického kuchyňského nože, který se rozhodne naporcovat uječenou servírku ve výše zmíněném bistru. Celý snímek se nese v klasickém trash béčkovém stylu za doprovodu ustralské hard rockové smečky AC/DC. Béčkově jsou pojaty i samotné postavy filmu, opravdu ošklivou nomanželkou počínaje a idiotským majitelem řerpací stanice, který má ve sklepě hotový muniční sklad, který se zrovinka hodí k boji proti vzbouřeným strojům, konče. V dílku se mrtvolami, krví a výbuchy vskutku nešetří, takže fanoušek béček z 80-tých let bude zajisté nejednou pokvikávat blahem. Já jsem kvičel na plný počet. ()
Galerie (46)
Photo © De Laurentiis Entertainment Group (DEG)
Reklama