Režie:
Clint EastwoodScénář:
Todd KomarnickiKamera:
Tom SternHudba:
Christian JacobHrají:
Tom Hanks, Aaron Eckhart, Laura Linney, Mike O'Malley, Anna Gunn, Jamey Sheridan, Ann Cusack, Molly Hagan, Holt McCallany, Chris Bauer, Patch Darragh (více)VOD (3)
Obsahy(2)
V lednu roku 2009 se svět stal svědkem „zázraku na řece Hudson", když kapitán „Sully" Sullenberger (Tom Hanks) nouzově přistál s poškozeným letadlem na ledových vodách řeky Hudson a zachránil tak život 155 pasažérů na palubě letadla. Přestože veřejnost a média mluvila o ojedinělém činu dokazujícím jeho letecké dovednosti, probíhající vyšetřování hrozilo zničit jeho pověst a kariéru. (Freeman Ent.)
(více)Videa (8)
Recenze (916)
Holt kdo umí, umí. Jeden frajer přeqapivě dokáže udělat z Érbasu hydroplán a nonšalantně ho bez zbytečného čvachtání parknout do řeky místo do WTC, no a druhý frajer o tom přeqapivě bez zbytečného patosu dokáže nonšalantně splácat stručný a přímočarý filmík místo obvyklé emocionálně kýčovité dojnice pro opneumatikované hospodyňky. Tak se to má dělat, kluci! ()
"Nebola to havária. Bolo to pristátie na vode." Asi ešte väčšia nuda, ako starší Eastwoodov hit Americký ostreľovač, hoci po charakterovej stránke ma to bavilo predsa len o čosi viac, nakoľko Hanksov kapitán lietadla je na rozdiel od vytretého snajpera Bradleyho Coopera sympatický, ľudský a príjemne obyčajný. Tým by sme však pomaly ale iste s plusmi končili. Nie je to zlé, len ma to strašne nebavilo a nudilo, našťastie to malo len osviežujúcu hodinu a pol, za čo Clintovi treba uznanlivo potľapkať po pleci, lebo mnohí režiséri nevedia triezvo odhadnúť "správnu" minutáž a ich filmy často trvajú aj o hodinu dlhšie, než by mali. Tu nie. Tu je to naozaj tak akurát. Aaron Eckhart bol fajn (no jeho fúzy pôsobili dosť obludne, nechcem povedať hororovo) a ústredná havária bola presvedčivo nakrútená. ()
Škoda pro tento film je v mém konkrétním případě fakt, že jsem víceméně to samé již viděl v epizodě skvělého seriálu Mayday (Air Crash Investigations). A je to jeden z nejlepších dílů toho seriálu, na který jsem se už dopředu velmi těšil (přeci jenom ne vždy někdo přežije a ještě méně často přežijí všichni a už vůbec nepřežijí všichni při nehodách těsně po startu). Tady je to samozřejmě "profesionálnější", ale jen o trochu, a onen wow efekt trochu opadá a stopáž dokumentárního seriálu tomu sluší víc. Jediné, co je tady navíc, jsou scény o tom, co Sully prožívá před a po nehodě. A to ospravedlní samostatný film přecijen poněkud omezeně. Letecké nehody jsou moje úchylka, žeru to strašně moc, ale Sully pro mě byla jen povinnost. Věděl jsem, co dostanu, a dostal jsem to, ale všechno už jsem viděl i věděl, no. A toho umělého záporáka v podobě vyšetřovatele NTSB jsem neuvěřil, možná proto, že tam v reálu takový nebyl. ()
Nečakaná situácia. Kŕdeľ vtákov narazí do trysiek lietadla a odstaví tak oba motory. Ostáva núdzové pristátie, ako jediná šanca prežiť. No nie na zemi, lež na rieke. Všetci prežijú, vďaka skúsenému pilotovi a jeho prvému dôstojníkovi. Odborníkom z leteckej vyšetrovacej služby, zrejme masívne dotovanými majiteľmi lietadla (konkrétnej spoločnosti), sa to nezdá. Hľadajú na pilotovi a jeho netradičnom spôsobe pristátia chybu, kde sa len dá. Všetko kvôli poisťovni a snahe ušetriť náklady za zničené lietadlo.Jednoduchá, zároveň dojímavá dráma, kedy hrdina musí opäť obhajovať svoj národom aj médiami potvrdený mimoriadny čin. Nie kvôli tomu, že by bola voči nemu vyvolaná mediálna štvanica, skôr naopak, médiá ho zbožňovali.. Tentokrát ide o záujmy peňažné a korporátne. A o úpornú snahu zvaliť vinu na konkrétneho človeka, aby straty za zničené lietadlo, nemali majitelia tak veľké, lebo zodpovednosť by padla mimo nich. Tieto motivácie sa filmom len mihnú, no pevne verím, že stáli v pozadí podozrievavého vyšetrovania, so snahou nájsť a obviniť nevinného. Silný a strhujúci záver predstaví reálnych hrdinov a potvrdí, že skutočný Sully bol niekoľkokrát charizmatickejší, ako síce snažiaci sa, no stále gumenno-prkenný Hanks. ()
Sully jde na věc od prostředka, střídá napínavé scény z letecké kabiny se špetkou příprav, které tomu předcházely a kupodivu nejvíce se soustředí na dobu "poté". Díky tomu vzniká neobvyklý životopisný film, který nezneužívá skutečnou událost pro tvorbu hollywoodského patosu. Eastwood ve skvěle zvolené stručné stopáži režíruje tak, aby vykreslil situaci věrohodně a úctyhodně. 8/10 ()
Galerie (44)
Zajímavosti (22)
- Během závěrečných titulků běží záběry se skutečnými zachráněnými cestujícími. (griph)
- Nakrúcanie filmu sa začalo 28. septembra 2015 v New Yorku. Dňa 15. októbra nakrúcanie prebiehalo v Atlante, kde budova v centre mesta bola premenená na hotel v New Yorku. Pokračovalo sa v Severnej Karolíne, Los Angeles, na vojenskej leteckej základni Holloman v Novom Mexiku a v meste Kearny v New Jersey. Nakrúcanie sa skončilo dňa 29. apríla 2016. (classic)
- Pri prelete ponad privádzač k George Washington Bridge, je vytvorená ilúzia letu vo výške rovnej východného pilieru mosta. V skutočnosti však pri prelete tohto bodu malo lietadlo zostávajúcu výšku približne 270 metrov, pričom piliere mosta sa týčia iba do výšky 184 metrov. (FesterNZ)
Reklama