Reklama

Reklama

Neonový býk

  • Brazílie Boi neon (více)
Trailer 1

VOD (1)

Obsahy(1)

Pohledný kovboj Iremar, tanečnice Galega a její malá dcera Cacá žijí v divokém a smyslném světě brazilského rodea. Domovem provizorní rodiny je náklaďák, ve kterém převážejí býky na další štace. Životy lidí a zvířat se na brazilském venkově prolínají v živočišné směsi vášně a naděje. Skrz prach a pot tvrdé práce probleskují sny o budoucnosti, barevné a zářivé jako mytický Neonový býk. (Aerofilms)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (21)

poz3n 

všechny recenze uživatele

Naprostá sebeparodie na téma festivalový film. Nejen že Neonový býk nemá vůbec žádný děj. Zásadnějším problémem je, že nemá ani náznak jakéhokoliv konfliktu. A základem pro každé filmové dílo je právě přece konflikt. 100 minut, které plynou totálně odnikud nikam. Směšná manýra, která si hraje na umění tím, že někam položí kameru a pak udělá 4 minutový záběr, ve kterém postava nic nedělá. Když si představím, že bych za tohle zaplatil, hořce bych litoval. 1/10 ()

filmsim 

všechny recenze uživatele

Bezčasí na brazilském venkově. Výborně vykreslená atmosféra života jednotlivých postav, které však postrádají hloubku a celý film plyne bez hlavního protagonisty a s minimem dialogů. Dokumentaristický styl vyprávění se zde nezapře a to především při záběrech skotu a "pozorování" všednosti dnů brazilských kovbojů. Tento snímek sice neoplývá nějakým posunem dopředu či vrcholícím dějem, nejde tu o postavy, ale o život, který žijí a film ho dokáže velmi dobře prezentovat v celé své nudnosti a nezájmu o jakoukoli změnu i přes jasné sny a touhy všech charakterů. Vizuální stránka je velmi opojná, každý záběr má něco do sebe a tento zajímavý barevný styl dopomáhá se po celou stopáž nezačít nudit. Občas se objeví nějaká více či méně znepokojivá scéna, ale není to nic, na co by průměrný festivalový divák jako já, nebyl zvyklý. Nejedná se o film, který by člověk musel vidět, ale na druhou stranu snímek stojí na vlastních nohách a dokáže svým tématem zaujmout. Můj první celovečerní brazilský film a nejspíš ne poslední. 6.5/10 ()

Reklama

Arsenal83 odpad!

všechny recenze uživatele

Tak samozrejme, keď je reč o kovbojoch, býkoch, rodeách, nuž to hneď človeku dôjde, že sa nebudú honiť len tie býky, ale honenie, potažmo niečo s figovými listami tu bude určite prítomné. Pretože film inak nemá čo ponúknuť a ako šokujem, aby sa o mne na festivaloch rozprávalo? Tým že do príbehu o hovne, o scénkach z nejakej farmy, kde by sa mohli kľudne natáčať latino telenovely, strčím úplne zbytočné sprchovanie sa naháčov, nejaké okultné tancovanie s konskou hlavou, masturbácia koňa (prepytujem koňa!), masturbácia nad časopisom, holenie a lízanie šušky a aby toho nebolo málo, naložím tam aj búšenie klokanieho vrecka tehuľky, pretože bez teplého broskyňového koláča by tu nebolo nič. Sám režisér povedal, že keby kamera bola bližšie, tak ide asi už o porno. Tak o čom toto je. Art pre honibrkov a koňofilov. ()

honajz2 

všechny recenze uživatele

Buď je to parodie na bezobsažné artové filmy nebo je to přehlídka režisérových úchylek (+bezobsažný "artový" film). Celý film se točí okolo jedné úchylné rodinky, jejíž nejnormálnějším členem je dcera, která evidentně touží po lásce svých rodičů, kteří ji jí vůbec neprojevují. To by mohlo být nosné a silné téma, jenže za celý film jsou tam jen asi dva náznaky, že tomu tak je a jinak se k tomu film vůbec nevrací. Proč taky, že jo... Pak tu máme maminku, která vypadá jak bývalá šlapka a taky se tak i chová. Jediné dvě zapamatovatelné scény jsou ty, kde si depiluje bobra a druhá, kde jí dcera líže... doplňte si sami. A pak je tu úžasný tatínek, který sice má... manželku? přítelkyni? Každopádně si vyrábí figurínu (asi) "dokonalé ženy" a evidentně je sám úplně mimo, někdy si ho honí u ulepených a natržených stránek nějakého starého pornočasopisů, pak ho jde vyhonit koni (což v tom filmu trvá asi 2 minuty) a v závěru se seznámí s jednou těhotnou ženskou, s kterou má pak taky sex (což trvá asi 5 minut). A vše krásně detailně zobrazeno. No nádhera. Na to nemá ani Gaspar Noé... A já blbec čekal jakýsi obraz brazilské společnosti, ale pokud je opravdu takový, tak jsou všichni úchyláci, pedofilové a zoofilové, bez výjimek, čemuž zrovna nevěřím. Největší problém ale je v tom, že Neonový býk nenabízí nic zajímavého, příběh to nemá, z bodu A do bodu B to nejde, postavy jsou nesympatické a jejich motivacím člověk ani trochu nerozumí, je to strašně nudné, je v tom spousta zbytečně dlouhých scén... Teď už bych mohl zopakovat jen první větu svého komentáře. Co mi tenhle otravný lartpourlartismus chtěl říct? Co mi ten film měl dát? Evidentně jen to, že v Brazílii jsou všichni úchylní... Hvězdičku dávám je za precizní kameru Diega Garcií, škoda jen, že mrhal čas u takové kraviny. Díky Bohu za rychoposuv, bez něj bych tohle prospal. A možná o tom pak měl i lepší mínění. 1* ()

Numinek odpad!

všechny recenze uživatele

Nerada dávám odpad, protože každý film si zaslouží alespoň něco už za tu práci, co do toho všichni dali.. jenže tohle bylo vážně hrozný. Pár "kontroverzních" scén co v tom bylo mi připadalo jen jako zoufalý pokus dělat se něčím originálním a šokujícím. Scény byly tak dlouhý a nudný, že jsem se několikrát koukla na hodinky, ačkoliv to v kině normálně nedělám. Nechápu proč byl tenhle film natočený a co dělal ve Varech. Uf. Howgh. ()

Galerie (18)

Zajímavosti (6)

  • Juliano Cazarré mal problém so scénou, kde mal masturbovať koňa a povedal, že to neurobí, pokiaľ to neurobí Gabriel Mascaro sám. Nakoniec teda obaja masturbovali koňa. Cazarré mal problém aj so sexuálnou scénou s Samyou De Lavor, pretože tá bola nielen v 8. mesiaci tehotenstva, ale aj vydatá za jeho kamaráta, tiež herca Demicka Lopesa. Ako povedal: "Som herec, nie pornoherec." (Arsenal83)
  • Pre rolu Geise chcel režisér Gabriel Mascaro vyslovene ženu, ktorá bola približne v ôsmom mesiaci tehotenstva. Preto na castingy boli pozývané výlučne herečky, ktoré už boli v očakávaní a ktoré by počas natáčania dosiahli ôsmy mesiac tehotenstva. Tak sa k role dostala Samya De Lavor. (Arsenal83)
  • O explicitnosti sexuálnej scény s tehotnou Samyou De Lavor sa viedli diskusie. Juliano Cazarré tvrdí, že režisér Gabriel Mascaro ho požiadal o erekciu len na začiatku a ďalej to už simuloval. Mascaro povedal, že stál ďaleko, takže nevidel a nepýtal sa hercov, ako to urobili, ale priznal, že výsledok je „veľmi presvedčivý“ a bol urobený na jeden záber. Každopádne priznáva, že "ak by bola kamera bližšie, film by sa asi stal pornom". (Arsenal83)

Reklama

Reklama