Reklama

Reklama

Zrození

  • USA Birth (více)
Trailer

Deset let poté, co náhle zemřel její hluboce milovaný muž, je Anna (Nicole Kidman) připravena překonat svůj smutek a začít nový život. Souhlasí, že si vezme Josepha (Danny Huston), příjemného, vzdělaného muže, který se o ní ucházím už tři roky. Annino rozhodnutí potěší i její matku Eleanor (Lauren Bacall), elegantní, panovačnou ženu, která uvítá Josepha v rozlehlém aristokratickém bytě v New Yorku, kde všichni společně bydlí i s Anninou těhotnou sestrou Larou (Alison Elliot) a jejím manželem (Arliss Howard). Právě zde se jednoho večera shromáždí přátelé Anny a Josepha, aby jim poblahopřáli k jejich zasnoubení. Mezi hosty je i Clifford (Peter Stormare), který býval Seanovým nejlepším přítelem a jeho žena Clara (Anne Heche). Dvojice se v privilegované společnosti necítí úplně přirozeně, když přijíždí výtah, Clara zpanikaří, že její dárek pro Annu není vhodně zabalen a posílá Clifforda nahoru na party samotného. Sama chvilku dole v lobby postává a zvažuje své možnosti, mezitím jí pohled ulpí na malém chlapci (Cameron Bright), který zde sedí. Záhy Clara z budovy odchází směrem k Central Parku, aniž by si byla vědoma, že ji chlapec sleduje. Krátce po zasnoubení se v bytě koná oslava narozenin Anniny matky. Avšak předtím, než se rozkrojí dort, se tu zničehonic objeví nezvaný host, tentýž malý chlapec a chce nutně mluvit s Annou v soukromí. Anna bere dítě do kuchyně. Zde jí chlapec sděluje, že je její zemřelý manžel Sean a varuje ji, ať si Josepha nebere. Rozčilená Anna odvádí chlapce z domu a vrátný jí potvrdí, že chlapec se skutečně jmenuje Sean. Sean se nenechá zastrašit a Anně napíše. Pravidelně navštěvuje dům, kde Anna bydlí, se svým otcem, panem Conte (Ted Levine), který je učitelem a má v domě klienty. Annina snoubence situace zneklidňuje a rozhodne se s malým chlapcem promluvit. Když Anna, Joseph i Seanův otec chlapci nařizují, že už nemá Annu obtěžovat, Sean klidně a rozhodně odmítá. Na konci výstupu omdlévá, což Annu emocionálně zasáhne. Sean zná navíc mnoho tajných detailů ze společného života Anny a jejího manžela, což je pro ni i zbytek její rodiny a přátele nevysvětlitelná skutečnost. Ještě více zneklidňující je jeho jistota a intenzita lásky k Anně. Chlapec nakonec dostane šanci strávit v bytě, kde Anna žije, nějaký čas, což by mu mělo pomoci pochopit, že jeho přesvědčení je mylné. Avšak během jeho pobytu roste Annina víra v to, že Sean je skutečně její převtělený manžel. Ačkoliv nemůže popřít, že je to velmi podivné, je k malému chlapci čím dál více přitahována a odmítá nátlak rodiny i Josepha, aby se s ním přestala vídat. Mohlo by toto dítě být skutečně Anniným manželem, který se k ní vrátil? Jak by mohla zavrhnout příležitost znovu zakusit lásku, kterou k němu cítila? (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (148)

Adrian 

všechny recenze uživatele

Pri sledovaní Birth sa mi často v hlave vybavovali spomienky na film In the Cut od režisérky Jane Campion. Nešlo o príbuznosť tématu, ale o príbuznosť v zámere priniesť do určitého (sub)žánru niečo nové. V tomto smere sú si filmy veľmi podobné, pretože obidve svoj subžáner (In the cut - kriminálny psychothiller; Birth - nadprirodzený thriller) využívajú - svoj príbeh zo začiatku usadzujú do známych žánrových pravidiel, aby si ich potom pre vlastné potreby obmieňali, príp. úplne popierali. Tak ako nešlo v Cut primárne o dolapenie vraha, ale skôr o vykreslenie erupcie pocitov budujúcich atmosféru sexuálneho dusna a ženského náhľadu na žáner takmer čisto mužský (i keď vo výsledku sa podľa mňa Campion strácala), podobne aj Glazerovi v Birth slúži východisková peripetia - či sa do 9-ročného chlapca skutočne inkarnovala duša mŕtveho manžela postavy Nicole Kidman, ako odrazový mostík skúmaniu z čoho a ako hlboko dokáže láska ovplyvnovať naše konanie a hlavne vieru. Atmosféra nepokoja, dusna, neistoty miestami prelievajúca sa až do podoby ťaživej nočnej mory dosahovaná precíznym nasnímaním a pod kožu sa zarývajúcou inštrumentálnou hudbou (plynúca až hypnoticky pomaly) je tou najväčšou devízou filmu. Uprednostnenie pocitov pred líniou logiky deja ale občas vedie k nepochopiteľnému radeniu scén za sebou, kde nasledujúca sekvencia doslova popiera predchádzajúce konanie postáv a tento nesúlad je natoľko markantný, že vás aj so sebalepšie vybudovanej atmosféry nepríjemne vytrhne. 70%. ()

gogo76 

všechny recenze uživatele

"To nie je Sean..." Na to, že to nie je Sean vie 10 ročný chlapec až podozrivo veľa . Nikol Kidman prepadá neistote a panike, pretože tento 10 ročný chlapec tvrdí, že je jej muž. Vie odpovedať na všetky otázky, dokonca i tie , ktoré sa nemal ako dozvedieť. Je to jej znovuzrodený muž alebo chorý chlapec? Film Zrození pracuje so zvedavosťou diváka, ktorý je rovnako zvedavý a neistý ako N. Kidman. Sympatická austrálska herečka si dala ostrihať vlasy a veľmi jej to pristane. Dala vyniknúť svojim očiam, ktorými uhrala prekvapivo veľa a myslím, že je to jeden z jej najlepších hereckých výkonov, čo som videl. Film stojí hlavne na atmosfére a hereckých výkonoch a je to práve N. Kidman , ktorá inak priemerný film prevážila bližšie k tesným štyrom hviezdam. 70%. ()

Reklama

Hennes 

všechny recenze uživatele

Mám moc rád mysteriózní filmy a proto jsem shlédl tento snímek asi po šesti letech znovu a ani tentokrát mě to nenadchlo. Jedná se o průměrný mysteriózní snímek, kde dochází k údajnému převtělení mrtvého muže, do těla desetiletého chlapce. Scénárista, jakoby chvilkami neměl co říct a čím víc se blíží konec a očekával jsem rozjezd filmu, tím víc snímek ztrácel tempo a upadal. Možná dobrý námět, ale žádné šokující provedení. Nicol Kidman udržela snímek trochu víš a bez jejího angažmá, by to bylo ještě horší. ()

Renton 

všechny recenze uživatele

Scénář: Jean-Claude Carrière, Milo Addica, Jonathan Glazer .. Jímavá, podmanivá a dominantní hudba od Alexandre Desplat, který svým sountrackem dokonale tvoří či dokresluje atmosféru. Tu si budu ještě dlouho pamatovat. Spolu s hereckým výkonem vzhledově zcela jiné Nicole Kidman. Se zbytkem filmu už to tak jednoznačně pozitivní není. Nakonec sice dávám (slabší) čtyři, ale musím dodat, že se i tak jedná pouze o jednorázovou záležitost, neboť napodruhé už zmizí i to výtečné kouzlo a tajemná atmosféra prvních tří čtvrtin a ze znalostí pointy, která velmi pokulhává za předešlým dějem, nebudete znovu tak nadšení. Lidská podlost nezná mezí.. Sice to nutí k zamyšlení, ale jen během sledování, po skončení filmu už jsem k tomu necítil žádný důvod, protože zanechaný dojem byl hodně vlažný. 70%. ()

Mikita 

všechny recenze uživatele

Líbí se mi názor uživatele Matty. Ke svému hodnocení bych jen vypíchla jeho větu. "Pointa působí vzhledem k předchozímu dění velice zmatečně, pohřbívá mnoho zajímavých, leč nedořečených nápadů a vzbuzuje pochybnosti, co jsme to vlastně celou dobu sledovali." Přesně to vystihuje můj současný pocit. Nevygradovanou pointou u mne film spadá do průměru. Přesto budu přemýšlet, kam až je možné z lásky zajít. ()

Galerie (104)

Zajímavosti (7)

  • Příběh měl být nejdříve natočen z pohledu desetiletého chlapce, ale s příchodem Nicole Kidman do role Anny se rozhodlo, že příběh bude točen z jejího pohledu. (Terva)

Reklama

Reklama