Režie:
Jonathan GlazerKamera:
Harris SavidesHudba:
Alexandre DesplatHrají:
Nicole Kidman, Cameron Bright, Danny Huston, Lauren Bacall, Alison Elliott, Arliss Howard, Anne Heche, Peter Stormare, Ted Levine, Cara Seymour, Zoe Caldwell (více)VOD (1)
Obsahy(2)
Deset let poté, co náhle zemřel její hluboce milovaný muž, je Anna (Nicole Kidman) připravena překonat svůj smutek a začít nový život. Souhlasí, že si vezme Josepha (Danny Huston), příjemného, vzdělaného muže, který se o ní ucházím už tři roky. Annino rozhodnutí potěší i její matku Eleanor (Lauren Bacall), elegantní, panovačnou ženu, která uvítá Josepha v rozlehlém aristokratickém bytě v New Yorku, kde všichni společně bydlí i s Anninou těhotnou sestrou Larou (Alison Elliot) a jejím manželem (Arliss Howard). Právě zde se jednoho večera shromáždí přátelé Anny a Josepha, aby jim poblahopřáli k jejich zasnoubení. Mezi hosty je i Clifford (Peter Stormare), který býval Seanovým nejlepším přítelem a jeho žena Clara (Anne Heche). Dvojice se v privilegované společnosti necítí úplně přirozeně, když přijíždí výtah, Clara zpanikaří, že její dárek pro Annu není vhodně zabalen a posílá Clifforda nahoru na party samotného. Sama chvilku dole v lobby postává a zvažuje své možnosti, mezitím jí pohled ulpí na malém chlapci (Cameron Bright), který zde sedí. Záhy Clara z budovy odchází směrem k Central Parku, aniž by si byla vědoma, že ji chlapec sleduje. Krátce po zasnoubení se v bytě koná oslava narozenin Anniny matky. Avšak předtím, než se rozkrojí dort, se tu zničehonic objeví nezvaný host, tentýž malý chlapec a chce nutně mluvit s Annou v soukromí. Anna bere dítě do kuchyně. Zde jí chlapec sděluje, že je její zemřelý manžel Sean a varuje ji, ať si Josepha nebere. Rozčilená Anna odvádí chlapce z domu a vrátný jí potvrdí, že chlapec se skutečně jmenuje Sean. Sean se nenechá zastrašit a Anně napíše. Pravidelně navštěvuje dům, kde Anna bydlí, se svým otcem, panem Conte (Ted Levine), který je učitelem a má v domě klienty. Annina snoubence situace zneklidňuje a rozhodne se s malým chlapcem promluvit. Když Anna, Joseph i Seanův otec chlapci nařizují, že už nemá Annu obtěžovat, Sean klidně a rozhodně odmítá. Na konci výstupu omdlévá, což Annu emocionálně zasáhne. Sean zná navíc mnoho tajných detailů ze společného života Anny a jejího manžela, což je pro ni i zbytek její rodiny a přátele nevysvětlitelná skutečnost. Ještě více zneklidňující je jeho jistota a intenzita lásky k Anně. Chlapec nakonec dostane šanci strávit v bytě, kde Anna žije, nějaký čas, což by mu mělo pomoci pochopit, že jeho přesvědčení je mylné. Avšak během jeho pobytu roste Annina víra v to, že Sean je skutečně její převtělený manžel. Ačkoliv nemůže popřít, že je to velmi podivné, je k malému chlapci čím dál více přitahována a odmítá nátlak rodiny i Josepha, aby se s ním přestala vídat. Mohlo by toto dítě být skutečně Anniným manželem, který se k ní vrátil? Jak by mohla zavrhnout příležitost znovu zakusit lásku, kterou k němu cítila? (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (148)
Pri sledovaní Birth sa mi často v hlave vybavovali spomienky na film In the Cut od režisérky Jane Campion. Nešlo o príbuznosť tématu, ale o príbuznosť v zámere priniesť do určitého (sub)žánru niečo nové. V tomto smere sú si filmy veľmi podobné, pretože obidve svoj subžáner (In the cut - kriminálny psychothiller; Birth - nadprirodzený thriller) využívajú - svoj príbeh zo začiatku usadzujú do známych žánrových pravidiel, aby si ich potom pre vlastné potreby obmieňali, príp. úplne popierali. Tak ako nešlo v Cut primárne o dolapenie vraha, ale skôr o vykreslenie erupcie pocitov budujúcich atmosféru sexuálneho dusna a ženského náhľadu na žáner takmer čisto mužský (i keď vo výsledku sa podľa mňa Campion strácala), podobne aj Glazerovi v Birth slúži východisková peripetia - či sa do 9-ročného chlapca skutočne inkarnovala duša mŕtveho manžela postavy Nicole Kidman, ako odrazový mostík skúmaniu z čoho a ako hlboko dokáže láska ovplyvnovať naše konanie a hlavne vieru. Atmosféra nepokoja, dusna, neistoty miestami prelievajúca sa až do podoby ťaživej nočnej mory dosahovaná precíznym nasnímaním a pod kožu sa zarývajúcou inštrumentálnou hudbou (plynúca až hypnoticky pomaly) je tou najväčšou devízou filmu. Uprednostnenie pocitov pred líniou logiky deja ale občas vedie k nepochopiteľnému radeniu scén za sebou, kde nasledujúca sekvencia doslova popiera predchádzajúce konanie postáv a tento nesúlad je natoľko markantný, že vás aj so sebalepšie vybudovanej atmosféry nepríjemne vytrhne. 70%. ()
"To nie je Sean..." Na to, že to nie je Sean vie 10 ročný chlapec až podozrivo veľa . Nikol Kidman prepadá neistote a panike, pretože tento 10 ročný chlapec tvrdí, že je jej muž. Vie odpovedať na všetky otázky, dokonca i tie , ktoré sa nemal ako dozvedieť. Je to jej znovuzrodený muž alebo chorý chlapec? Film Zrození pracuje so zvedavosťou diváka, ktorý je rovnako zvedavý a neistý ako N. Kidman. Sympatická austrálska herečka si dala ostrihať vlasy a veľmi jej to pristane. Dala vyniknúť svojim očiam, ktorými uhrala prekvapivo veľa a myslím, že je to jeden z jej najlepších hereckých výkonov, čo som videl. Film stojí hlavne na atmosfére a hereckých výkonoch a je to práve N. Kidman , ktorá inak priemerný film prevážila bližšie k tesným štyrom hviezdam. 70%. ()
Mám moc rád mysteriózní filmy a proto jsem shlédl tento snímek asi po šesti letech znovu a ani tentokrát mě to nenadchlo. Jedná se o průměrný mysteriózní snímek, kde dochází k údajnému převtělení mrtvého muže, do těla desetiletého chlapce. Scénárista, jakoby chvilkami neměl co říct a čím víc se blíží konec a očekával jsem rozjezd filmu, tím víc snímek ztrácel tempo a upadal. Možná dobrý námět, ale žádné šokující provedení. Nicol Kidman udržela snímek trochu víš a bez jejího angažmá, by to bylo ještě horší. ()
Scénář: Jean-Claude Carrière, Milo Addica, Jonathan Glazer .. Jímavá, podmanivá a dominantní hudba od Alexandre Desplat, který svým sountrackem dokonale tvoří či dokresluje atmosféru. Tu si budu ještě dlouho pamatovat. Spolu s hereckým výkonem vzhledově zcela jiné Nicole Kidman. Se zbytkem filmu už to tak jednoznačně pozitivní není. Nakonec sice dávám (slabší) čtyři, ale musím dodat, že se i tak jedná pouze o jednorázovou záležitost, neboť napodruhé už zmizí i to výtečné kouzlo a tajemná atmosféra prvních tří čtvrtin a ze znalostí pointy, která velmi pokulhává za předešlým dějem, nebudete znovu tak nadšení. Lidská podlost nezná mezí.. Sice to nutí k zamyšlení, ale jen během sledování, po skončení filmu už jsem k tomu necítil žádný důvod, protože zanechaný dojem byl hodně vlažný. 70%. ()
Líbí se mi názor uživatele Matty. Ke svému hodnocení bych jen vypíchla jeho větu. "Pointa působí vzhledem k předchozímu dění velice zmatečně, pohřbívá mnoho zajímavých, leč nedořečených nápadů a vzbuzuje pochybnosti, co jsme to vlastně celou dobu sledovali." Přesně to vystihuje můj současný pocit. Nevygradovanou pointou u mne film spadá do průměru. Přesto budu přemýšlet, kam až je možné z lásky zajít. ()
Galerie (104)
Zajímavosti (7)
- Christina Applegate odmítla hlavní roli Anny s tím, že je moc sexuální. (Terva)
- Při scéně ve vaně mají oba herci Nicole Kidman (Anna) a Cameron Bright (Sean)na sobě speciální šaty, které nejsou vidět. (Terva)
- Příběh měl být nejdříve natočen z pohledu desetiletého chlapce, ale s příchodem Nicole Kidman do role Anny se rozhodlo, že příběh bude točen z jejího pohledu. (Terva)
Reklama