Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Jeho jméno znají všichni, ale vyslovit si ho netroufne nikdo. Kultovní hrdina všech strašidelných historek, jehož poznávacím znakem je zlověstný hák natřený medem a roj včel. Stačí ho pětkrát vyvolat před zrcadlem a on se objeví - tentokrát v galerii moderního umění. Mladý výtvarník Anthony má pocit, že jeho kariéra stagnuje a on potřebuje nový impuls, aby mohl pokračovat v tvorbě. Jednoho dne mu kamarád povypráví tragický příběh o tom, jak se zrodil muž s hákem a proč začal vraždit. Anthony je tou legendou zcela fascinován a začne pátrat po dalších okolnostech. Jeho obrazy najednou získávají temný nádech a postupně se na nich začíná objevovat jediná tvář... (Forum Film CZ)

(více)

Videa (4)

Trailer 2

Recenze (244)

kiddo 

všechny recenze uživatele

SPOILER: co původně bylo postavené na standardním pohádkovém motivu trestu za transgresi a porušení morálního tabu, se v remaku přerozuje prvně ve zvládací mechanismus, jímž se perzekvovaná komunita distancuje od traumatu z vlastní perzekuce, a pak v nástroj ochrany a pomsty. Tak trochu kdyby Luke Cage měl aférku s Babadookem. No nevím. Téma fajn, ale dostaví se až skoro na závěr, po hodině, kdy si člověk říká, že on ten první Candyman je vlastně pořád sám o sobě dost aktuální a remake toho zas tolik nového nepřináší. Ale tak aspoň se můžou místní hovádka zas jednou pohoršovat nad tím, že série o jednom rasově motivovaném lynči je nAJedNOu nějaká politická, to je vždycky prča. ()

filmfanouch 

všechny recenze uživatele

Candyman z roku 1992 se již dvou pokračování dočkal, po téměř 30 letech ovšem přichází nový film, který po vzoru nejnovějšího Halloweenu navazuje přímo na svůj originál. Produkčně ho navíc zajistil Jordan Peele, úspěšný tvůrce filmů Uteč a My, což napovídalo, že nás potencionálně čeká další horor se sociálním komentářem. A to se dle očekávání stalo, štěstí je ovšem též v tom, že režisérka Nia DaCosta je talentovaná a nový Candyman tak rozhodně není zbytečnou záležitostí. A po vzoru nejnovějšího Halloweenu na původní film navazuje povedeně. Přitom ovšem nemusí být divák vyložený fanoušek původního Candymana, protože přesně stejnou cestou nový Candyman nejde.   Nový Candyman skutečně není rebootem. Jde o pokračování, které na původní film navazuje, přesto ovšem tvůrci vzali dosud známou mytologii a pojali jí svěžím způsobem. Způsobem, který zaručuje, že bude nový Candyman i díky rasovým nepokojům v USA aktuální. DaCosta, Peele a Win Rosenfeld společně napsali scénář se zajímavým příběhem, který do mytologie Candymana skutečně přináší něco nového a především se na to velmi hezky kouká.   DaCosta se skutečně projevila jako obrovský režijní talent a i díky je důvod se těšit na pokračování Captain Marvel s názvem The Marvels. DaCosta umí pracovat s atmosférou, vizuálem a má očividně dost kreativních nápadů. Po vzoru původního Candymana si nový Candyman hraje s městkou legendou o zabijákovi s hákem, zvládá do toho všeho ovšem přidat i něco navíc. Legenda o Candymanovi má v 21. století naprosto jiné postavení, navíc příběh dokáže dost vytěžit z toho, že je hlavní postava Anthony malířem. Právě s ním do popředí vyskakují pojítka s prvním filmem, které ničemu nepodráží nohy a především se zde objevuje povedený vizuální nápad se stínovým divadlem, aby se za pochodu vysvětlila potřebná expozice. I v tomhle ohledu je to kreativní a především působivé.   Právě ono stínové divadlo je jen špičkou ledovce vizuálního stylu. DaCosta má půvabný vizuální styl, což naplno utvrdí i úvodní titulky. V průběhu se navíc ukáže, že nemá problém se zapojením černého (funkčního!) humoru, skutečně dokáže prodat atmosféru scén a dokáže i schopně vést herce. Yahya Abdul-Mateen II i Teyonah Parris jsou ve svých rolích velmi dobří a díky faktu, že film trvá pouze hodinu a půl uteče velmi rychle. V tomto případě je to ovšem možná tak trochu škoda, protože DaCosta má pořád těch nápadů očividně dost a pár minut navíc by v tomhle případě rozhodně neuškodilo.   Právě v průběhu se ovšem ukáže, proč se nového Candymana chopil právě Peele. I on nejspíš stojí za tím, že se optika u nového Candymana mění. Nový Candyman je i tak trochu příběhem o rasismu. Právě poslední třetina, kdy karty celého vyprávění vyplynou na povrch je tou nejslabší, přesto i zde se objeví zajímavý nápad, který na legendu o Candymanovi vrhá zcela nový pohled. Právě závěrečná pointa toho všeho je tak trochu zvláštní a mohla by být klíčem k zajímavé diskuzi, přesto to ovšem skutečně alespoň přináší něco nového a v jistém ohledu to vlastně celkem funguje. Zvláště v momentě, kdy se utvrdí, že je Candyman mnohem sympatičtější postavou než jeho oběti.   I v tomhle ohledu je v Candymanovi cítit velmi chytrá hra s divákem, kdy se na celý příběh jde dívat dvěma rozdílnými způsoby. Staví se na známém z původního Candymana, zároveň se ovšem na tom buduje zcela něco nového a fungujícího. Oné atmosféře ještě přidává hudba Roberta Aikiho Aubreyho Lowea, která je ukázkou toho, jak by se měl k hororu skládat soundtrack. Stejně tak hravá kamera Johna Guleseriana dělá opravdu hodně. Neobejde se to celé bez lehkých klišé, závěrečná třetina má pár slabších momentů a ukazuje se, že by pár minut navíc jedině prospělo. Přesto je těch důvodů k radosti ve finále vlastně dost.   Povedený slasher, který s Candymanem pracuje unikátně a díky bravurní režii Nii DaCosty, fungujícího sociálního komentáře, dobrým hercům, povedenému scénáři a silnému vizuálu rozhodně stojí za vidění. Bez chyb nový Candyman není a bez dalších pokračování se v pohodě obešel, přesto jde ovšem o fungující horor, který má dle očekávání i něco navíc...... () (méně) (více)

Reklama

korbitch22 odpad!

všechny recenze uživatele

Snažil sem se jít do filmu nezaujatě, popravdě sem se i přes hodnocení tady trochu těšil, protože zahraniční recenze byly přeci jen mnohem lepší. Bohužel. Jsou dobré béčkové kultovní horory (Dětská hra, Pátek 13, Halloween, dejme tomu Noční můra) a potom jsou nepochopitelně přeceňované sračky, mezi které patří právě Candyman. Z původní trilogie jsem viděl jenom jedničku a bůh věř, že jsem chtěl vidět všechny díly, ale už první jsem neskutečně vytlemil a znechuceně poslal do píči už před lety. V remaku se nic nemění. Otravné postavy, hnusný prostředí, dementní dialogy a občas nějaký kuchání. Tahle negerská sága je zajímavá asi jako nedělní program na ČT2. Stejně jako původní verze tupé, nudné a neskutečně iritující. možná bych dal 1*, kdyby aspoň režisérka (režisérka, co taky čekat tvl) ukázala vraždy na dívčích toaletách. Kdybys Costo aspoň pořádně na kameru rozpárala ty čtyři otravné influencerky, tvl tu 1* bych vykouzlil. Jděte s těmahle woodoo píčovinama do prdele, kreténi. Floyd live fuck off. ()

TheEvilTwin 

všechny recenze uživatele

Po roce přichází po úchvatných trailerech na scénu horor mixnutý s Peelem a jeden by si řekl, co by se mohlo pokazit? No, vlastně celkem dost. Po šikovném úvodním rozjezdu se film pohybuje v nejistých vodách, ze kterých by jej mohl zachránit jen precizní konec (ostatně jak je u Peeleho zvykem a na co jsme všichni čekali), jenže samotné finále je tak strašně uspěchané a odbyté, až jako by se tvůrci těšili do závěrečných titulků a divák z kina odchází s pocitem “To je jako všechno?”. Jednoduše zde drasticky chybí Jordanův typický rukopis jako u jeho předchozích snímků, chybí mi zde výrazná nevyřčená symbolika jako u předchozích snímků a ve výsledku se zas a znova dostáváme do začarovaného kruhu jeho typického poukazování na utlačování černochů v současnosti i minulosti. Přesně tohle je to, proč si Peele získal fanoušky, ale rvát to takhle na sílu i do mysteriozního slasher hororu o nadpřirozené entitě Candymana? Pls. Diváci přicházející pro slasher nebudou spokojeni, neboť 60% vražd je mimo scénu a ani zbytek není nikterak originální či brutální, naopak diváci přicházející pro další Peeleho mindfuck podivnost budou odcházet stejnětak zklamaní, protože nedostanou plnohodnotný zážitek jako v Us nebo Get Out. Výsledná věc jakoby vůbec nevěděla, čím chce být, míchá dokupy nemíchatelné a já bych mnohem radši dostal buď jedno, nebo druhé, ale v plné výbavě a se vším všudy, než takhle odfláknutou směsici. Na druhou stranu retrospektivní vyprávění formou loutkových “puppet” scén se povedlo a technicky je film na úrovni, ale pořád převažují negativní pocity, protože ačkoliv Candyman nasadil divákovi do hlavy pár otázek, není to ten výsledek, ve který jsme doufali, a já se ptám, co tím chtěli tvůrci vlastně říct. ()

Marze 

všechny recenze uživatele

Vizualne pusobiva franciza o tomto americkem mytu. Ale neni to tak desive jako original.Misto cisteho hororu se zameruje na soucasne problemy jako gentrifikace, policejni nasili a rasismus,ktery zde oproti originalu neni jen v podtonu.Problem neni, ze je to politicky film, ale ze se v omezenem case venuje tolika vecem. ()

Galerie (34)

Zajímavosti (5)

  • Tony Todd si roli Candymana zahrál i v dřívějších filmech o Candymanovi (Candyman – 1992, Candyman 2: Sbohem masu – 1995, Candyman 3: Den smrti – 1999). Roli si zopakovala také Vanessa Estelle Williams. Tu si můžeme pamatovat jako postavu Anne-Marie McCoy, obyvatelku Cabrini-Green, jejíž dítě vzal v původním snímku Candyman. (SONY_)
  • Kvůli pandemii koronaviru musela být premiéra filmu přesunuta. (SONY_)

Související novinky

Marvelovka Shang-Chi je obří hit

Marvelovka Shang-Chi je obří hit

06.09.2021

Po nevýrazné trailerové kampani to málokdo čekal, zejména v současnosti, kdy se velkým filmům v kinech obecně až tolik nedaří, nicméně studiu Disney se to opět povedlo. Z nového komiksového snímku… (více)

Candyman a Wonder Woman se odkládají

Candyman a Wonder Woman se odkládají

13.09.2020

Před pár dny jsme psali, že studio Warner Bros. vážně zvažovalo odsun svých dvou největších chystaných premiér – Wonder Woman 1984 a Duny. Nakonec došlo oficiálně k odsunu pouze WW84, a to na 23.… (více)

Captain Marvel 2 našla režisérku

Captain Marvel 2 našla režisérku

06.08.2020

Pokračování komiksové Captain Marvel nakonec natočí režisérka Nia DaCosta, jež má za sebou například čerstvě remake Candymana nebo snímek indie drama Little Woods. Střídá tak předchozí dvojici Annu… (více)

Reklama

Reklama