Režie:
Joel SchumacherScénář:
Andrew Kevin WalkerKamera:
Robert ElswitHudba:
Mychael DannaHrají:
Nicolas Cage, Joaquin Phoenix, James Gandolfini, Peter Stormare, Anthony Heald, Chris Bauer, Catherine Keener, Jack Betts, Amy Morton, Norman Reedus (více)Obsahy(1)
Soukromý detektiv Tom Welles (Nicolas Cage) vede se svou manželkou (Catherine Keenerová) a novorozenou dcerou poklidný život v pensylvánském Harrisburgu, kde tráví většinu času nad rutinními případy nevěrných manželů. Když je však pověřen úkolem, který se týká malého, neškodně vyhlížejícího 8mm filmu, zabředne do nejtemnějších zákoutí lidské společnosti. Neúnavné pátrání po osudech nezvěstné dívky z filmu, která zcela pohltí jeho mysl, jej zavádí přes chodníky slávy v Hollywoodu až do newyorské čtvrti Meatpacking district. Posedlý Welles, jemuž pomáhá protřelý prodavač knih pro dospělé v podání Joaquina Phoenixe, opustí rodinu i svůj dosavadní život poté, co si uvědomí, jak smrtící může být jeden osmimilimetrový film. (HBO Europe)
(více)Videa (1)
Recenze (728)
Skvělý Thriller!! Velmi mě zaráží chabé hodnocení na IMDB, které je ohodnoceno pouze 6,4, poněvadž tenhle film je výborný ve všech ohledech. Cage ještě ve formě, vynikající scénař týkající se velmi temné zápletky, což je pohled do podsvětí Porna ( Snuff!) a skvělé zvraty. Perfektní ve všech ohledech, nedá se nic vytknout. 95% ()
Zajímavý snímek od Joela Schumachera v hlavní roli s Nicolasem Cagem. Vypráví o soukromém detektivovi, kterého vyšetřování vraždy dostane na dost pochybná místa. Dostane se totiž mezi dealery a výrobce nelegálního porna. Je to totiž jeho jediná stopa k vyřešení vraždy. Nakonec se vše trochu zkomplikuje. Zajímavou roli tu mají a Joaquin Phoenix a Peter Stormare. Konec je dost drsný. Tohle prostředí je docela stoka... "Chce to Mašinu." ()
Tenhle film mi připadá tak trochu jako malý zázrak. Hollywoodský mainstream s hvězdou v hlavní roli, který se opravdu VÁŽNĚ zabývá sexuálním zneužíváním. A zápletka rozhodně neslouží k rozpoutání efektních přestřelek. Film odvíjí pomalu a zavádí nás do zákulisí pornoprůmyslu. A je to dost depresivní podívaná. Většina postav je více či méně vyšinutá a Cage je čím dál tím více pohlcován tímto prostředím. Depresivní film, který se trapně nevyhýbá "zakázaným" záběrů Zajímalo by mě, od kolika byl ve Státech přístupný ) a příběh se odvíjí až do dost antihollywoodského konce, při kterém cítíte, že hlavní postava už nikdy nebude taková jaká byla. Nicolas Cage tady opět dokazuje, že umí dobře zahrát. ()
Alespoň že nejsem jediný....Abyste mi rozuměli, patřím mezi ty, které nedovede nadchnout ani vetšina všeobecně uznávaných Schumacherových snímků. Byť rozum vnímá jejich filmařské kvality, srdce zůstává nezasaženo a ne a ne se odhodlat ke změně tepové frekvence... Schumacherovi se nepovedlo vyvolat černočernou dusivou atmosféru, která by diváka zatížila jako zimní peřina (a která je tolik vlastní Fincherovu Se7en) a jelikož se režisér zároveň příliš nepouští ani do explicitně násilných scén, chybí Cageově exkurzi do světa toho nejzvrácenějšího porna ten správný feeling. Na druhé straně uznávám, že barvami hýřící vizuál je - vzhledem k žánru - odvážnějším a progresivnějším formálním hávem, než uchýlení se k osvědčeným prvkům filmu noir. ()
Soundtrack Mychael Danna: 1. The Projector [1:20] ,2. The House [2:05] ,3. The Call [1:44] ,4. The Film [1:09] ,5. Cindy [0:56] ,6. Missing Persons [4:46] ,7. What Would You Choose [3:11] ,8. Hollywood [2:51] ,9. Unsee [1:19] ,10. Dance With The Devil [5:36] ,11. The Third Man [1:14] ,12. Loft [1:56] ,13. No Answer [1:47] ,14. I Know All About... [1:41] ,15. 366 Hoyt Ave. [1:46] ,16. Scene Of The Crime [5:53] ,17. Machine [3:30] ,18. Rainstorm [3:49] ,19. Home [1:32] ,20. Dear Mr. Wells [1:53], ()
Galerie (33)
Zajímavosti (24)
- Náklady na výrobu byly zhruba 40 milionů amerických dolarů. (NIRO)
- Filmu byla občas vytýkána až příliš velká podobnost s filmem Hardcore (1979). V něm si muž najme soukromého detektiva, aby našel dceru, která utekla z domu a byla viděna v 8 mm pornofilmu. (don corleone)
- Ve filmu lze spatřit sošku Oscara, kterou dostal Nicolas Cage (Tom) za film Opustit Las Vegas (1995). Stojí na stole Eddieho Poolea (James Gandolfini), ověšená černými gumičkami do vlasů. (don corleone)
Reklama