Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Běžná selhání sledují jeden den v životě tří žen. Hlavní hrdinky se neznají, ale jejich cesty se v kritických momentech setkají, aby si nezištně pomohly ve chvíli, kdy jejich město postihne tajemná katastrofická událost a výbuchy. Hana je čerstvá vdova, která odmítá truchlit, a navíc právě dnes dostala výpověď. Když se porouchá její čtyřnohý společník, robotický pes Arlo po jejím zesnulém muži, vydá se do obchodního centra nechat ho opravit. Na své cestě potká mladou dívku. Je to Tereza, která utekla z nepovedené oslavy vlastních narozenin a před svou příliš pečující mámou. Ta by za každou cenu chtěla, aby Tereza byla šťastná a perfektní. Což ona prostě není. Obchodní centrum zasáhne silný výbuch, Tereza se dá na útěk a při cestě ven najde na požárním schodišti opuštěného chlapce. Je to David, syn Silvy. Silva pochybuje, jestli je dobrá matka, jestli celý její život dává smysl a v návalu paniky zanechá Davida v dětském koutku. Tajemné exploze začnou sílit, zoufalá Silva musí najít svého syna, rebelující Tereza se smířit se svými rodiči a Hana přijmout svůj zármutek. (Bontonfilm)

(více)

Videa (2)

Trailer

Recenze (87)

dopitak 

všechny recenze uživatele

Praha asi vybuchne, no kéž by. Apokalypsa jen tušená, ovšem scénářem bohužel skutečná. Začátek přitom vypadal slibně, Taťána rozehrála fajn epizodku (Plodkové a její šéfredaktorce oslavující propuštění zaměstnankyně by asi každý dal pěstí), protnutí postav dávalo pořád ještě mnoho šancí, jenomže způsob jak je to dál natočeno, nedává mnoho prostoru pro nic: pro zábavu, zamyšlení, poučení, strachování. Zaujme mladičká Nora Klimešová coby Tereza. "Pobavil" mě snad jen útok paní, co navrhoval psychologa mladé mamince jen proto, že je lesba. ()

honajz2 

všechny recenze uživatele

Sice jsem si slíbil, že do kina už na nový český film nepůjdu ani náhodou, ale českému pokusu o sci-fi a dokonce i mysteriózní sci-fi jsem odolat prostě nedokázal. Tak jsem si dneska vyrazil do Světozoru a pozitivní je, že peněz za lístek nelituji, ale zároveň ani nejsem nadšený. Závěrečná kapitola, kde se všechny osudy konečně protnou, mi naštěstí hodně, ale opravdu hodně zachránila dojmy, které do té doby byly, no... celkem slabé. Ten styl dělení do kapitol, jejíž konec vždycky otevírá další, se mi hodně líbil, ale horší to bylo s jednotlivými kapitolami/představeními ústředních postav. U Hany to ještě nebylo špatné. byť jsem čekal hlubší psychologický vhled do ní, stejně jako asi u všech, ale i takhle mi to stačilo. Mnohem horší to bylo s představením Terezy, u které se Grosan nezmohla na nic jiného, než na charakterový stereotyp těžké rebelky, která má s ostatními lidmi špatné vztahy, má svůj styl a jezdí všude na skateboardu... a asi i začíná objevovat vlastní sexualitu, nebo co proboha měla zobrazovat ta scéna v posteli, rád bych věřil spíš v to, že to bylo jen neklidné spaní, jinak bych tu začal to svoje o tvůrčí pedofilii, ale celá ta scéna je vata a film by se v pohodě obešel bez ní, takže její nejednoznačný význam (natočená byla dost nepřehledně) nebudu řešit. Každopádně Tereza je jen stereotyp malé rebelky, ale rozhodně ne životný charakter, i když se ten film snaží tvářit, že životný je. A celý její úvod podle toho vypadá - těžce prvoplánově a vykonstruovaně. Představení Silvy je na tom podobně a i jejímu charakteru chybí větší hloubka a psychologie, ale tam už to tak moc nebilo do očí, jako u Terezy. Nehledě na to, že i ty situace a dialogy byly zvláštní a popravdě jsem nepochopil, proč žádné z děcek nebylo ve škole, když byl, podle všeho, normální pracovní den a na letní prázdniny to zrovna nevypadalo (vlastně na žádné, scénář to ignoruje a ani se nesnaží naznačit). Do závěrečného prolnutí všech příběhů to je hlavně celé takové nevyužité, ale jakmile přijde, konečně ten film začne skvěle šlapat, najednou má neskutečně silnou atmosféru a konečně vyvolá zájem o osudy postav i napětí v rámci těch nevysvětlitelných výbuchů. Naštěstí se pak ukáže, že to všechno opravdu někam spělo, že to nebylo až tak banální jak se zpočátku zdálo a ono prolnutí a smíření se s momentální situací proběhne celkem funkčně. A co se samotného závěru týče, líbil se mi hodně, jelikož končí v pravý čas, svoji myšlenku řekne, svůj účel odhalí a co bylo pak nechává ve správnou chvíli na divákovi. SPOILER Mohl to být samozřejmě konec světa, ale taky to mohl být přechod do nového věku lidstva, nebo třeba jakýsi test mimozemšťanů ohledně toho, jestli se v největší nouzi dokážeme jako lidstvo semknout a s vidinou naprostého konce usmířit. Hlavní je poselství, že něco starého končí, aby mohlo začít něco nového a to při tak tajemné události může znamenat cokoli. Je hezké, jak si každý ten "zánik" může vysvětlit po svém, ale pointa vždycky zůstane stejná. A přesně takhle bych si představoval onu "podporu imaginace diváka", kterou se někteří filmaři zaklínají, aby zakryli svoji neschopnost něco předat. KONEC SPOILERU Takže to v závěru naštěstí má co předat a vše viděné a rozehrané s tím sci-fi prvkem opravdu jde ruku v ruce, za což jsem rád asi nejvíc, jelikož jsem se bál, aby to sci-fi nebyla jen podvodná vábnička na diváky. Jen je o to větší škoda sledovat, že se Grosan nesnažila víc propracovat charaktery všech postav a co se týče filmařské stránky, tak kamera sice má dost světlých momentů, ale ty neustálé záběry prolínání sluneční záře skrze stromy a okna budov a domů apod. začnou časem působit repetitivně a takový střih mi přišel místy hodně nevyladěný, jako by některé scény byly vyloženě utnuté. Plus mi taky vadilo pár vatových scén, které vše jen zbytečně protahovaly a účel ve filmu ani pořádně neměly. 3* () (méně) (více)

Reklama

Anderton 

všechny recenze uživatele

Ono to vyzerá ako jedna z mnohých zaujímavých malých vecí na nejakom sci-fi festivale, na ktorú náhodou narazíte, ale potom sa vám aj tak bude zlievať s ostatnými fajn filmami. Nie príliš presvedčivé prepojenie mozaikovitého rozprávania a apokalyptického sci-fi a to najmä z dôvodu, že atmosféra a predlžovanie stopáže sa dosahujú najmä zazeraním postáv na oblohu. Má to ale kúzlo, nepôsobí to nikdy nechcene smiešne, len ten najväčší klad tkvie v tom, že "na naše pomery" je to niečo úplne iné. Napadá ma, že oba smery sa dali prepojiť nejakou menšou katastrofou spojenou s úkazom, čo by asi ako prvé napadlo napríklad Arriagu s Iňarittuom. ()

Fryštok 

všechny recenze uživatele

Chladný a strnulý film o třech ženách (konkr. dvě ženy a jedna holka), které protínají své osudy v oHrOmNé BuDoUcNoStI. ________ Hlavní důvod, proč film nefunguje je, že všichni lidi se chovaj, jak kdyby z nich byly vysáté duše. Herecký výkon robotického psa je naopak uvěřitelnější než výkon skutečných herců. Tento pes také funguje jako hlavní znak toho, že se dění filmu nachází v budoucnosti. Další futuristické vymoženosti film neobsahuje a místo nich využívá standardní předměty, věci či nástroje, které známe z našeho světa. Asi tvůrcům došel budget na další vymoženosti budoucnosti... _________ V současném světě je tolik problémů, o kterých by se daly natáčet filmy. Tento snímek se naopak chce vzdálit od reality co nejvíc to jde - kvůli tomu je film odtržen od standardní lidské zkušenosti. Iluze reálnosti fikčního světa filmu není vytvořena, poněvadž svou snahu poskytnout uvěřitelný příběh nedokáže film naplnit, a to ho činní zbytečným. Mísení soukromých problémů žen s postupně startující hromadnou katastrofou pro mě opravdu nemá žádnou vypovídací hodnotu.  ________  Ale hlavně, že autorka protlačila svůj feministický námět, na kterém ale není feministického vůbec nic. Kdyby film chtěl posílit postavení žen, tak by např. místo policistů během začátku chaosu byly policistky. Tím by ženy ztělesněly své dominantní a autoritativní postavení v rámci filmu. Proč to ale byli muži? K čemu? Muži jsou k ničemu, neměli by tam být, stejně jako tam nebyl otec ztraceného kluka. Nebyl tam a nikomu to nevadí. Stejný postup měl být aplikován na policisty a hasiče. /s _________ Hodně lidí zde píše, že se jedná o katastrofický film, ale co už nepíšou je to, že je jím pouze z jedné třetiny stopáže filmu, zbytek je obyčejné sterilní drama. _________ Jediným důvodem, proč jsem film chtěl zhlédnout, bylo obsazení Martiny Babišové. Ta zde měla pidi-midi-mikro-roli, ve které Haně jen během sekundy řekne, že stanice metra jsou uzavřené (v titulcích je uvedena jako "Koordinátorka dopravy"). Ani jí není vidět do tváře během toho, co to říká. Otřesné. Naprosté zklamání. Nejlepší herečku dají do tak nevýrazné role. Pfffff, ostuda. ()

leila22 

všechny recenze uživatele

Sledujeme jeden deň v živote troch žien z rôznych generácií, ktorých príbehy sa v istom momente pretnú. Rumunsko-maďarská režisérka Cristina Grosan pracuje s témou straty a smútku, inakosti a sebaspoznávania, ako aj s pochybnosťami o rodičovstve a svojom mieste v odmietavej spoločnosti, zatiaľ čo vonku to začína vyzerať na koniec sveta. Pastelovo-neónová farebnosť, futuristická architektúra a akási odľudštenosť sálajúca z okolia, dodáva na tej správnej atmosfére. Potešilo. [Febiofest, 2023] ()

Galerie (24)

Zajímavosti (4)

  • Film podpořil Státní fond kinematografie částkou 10 milionů korun. (SONY_)
  • Film zaznamenal pomerne veľký úspech ešte pred oficiálnym uvedením do českých/slovenských kín. Na festivale v Benátkach zaňho režisérka Grosan dostala cenu Autrici under 40 Valentina Pedicini (Cena za najlepšiu réžiu medzi tvorcami pod 40 rokov). Porota svoj výber zdôvodnila nasledovne: „Za sviežosť projektu s ambicióznymi vyhliadkami, za schopnosť autorky presadiť sa ako harmonická koordinátorka diela a za to, že sa na natáčaní filmu podieľali mladí ľudia, najmä kameraman a scenáristka. Zapojenie ženských postáv a ich vzájomná podpora pri drobných – ale mimoriadne veľkých – neúspechoch každodennosti umocňujú pocit sesterstva, ktorý rastie od záberu k záberu.“ (Arsenal83)
  • Film sa natáčal v Prahe a Plzni. (Arsenal83)

Reklama

Reklama