Zajímavosti (13)
Gauneři (1992)
- Řezání ucha žiletkou je zjevným odkazem na film The Life and Death of Colonel Blimp (1943) od Michaela Powella a Emerica Pressburgera. Jako důkaz může sloužit "ušní scéna", zachycená způsobem odstupující kamery. Tento postup byl zvolen kvůli obtížním s udržením make-up odříznutého ucha v uvěřitelné rovině, na což se přišlo až během natáčení. Tarantino však tvrdil, že tento film před natočením Gaunerů nikdy neviděl. (Eldrick)
Nebe nad Berlínem (1987)
- Wim Wenders sa pri voľbe natáčať zábery "z neba" na čiernobiely film inšpiroval snímkou Michaela Powella a Emerica Pressburgera Otázka života a smrti (1946). (Kristusazapad)
Šmírák (1960)
- Na provokativnosti snímku přidává, že otce vraha Marka hraje v archivních záběrech sám režisér snímku Michael Powell. Jeho mučeného malého syna pak Powellův vlastní syn. (Cimr)
Šmírák (1960)
- Martin Scorsese údajně zaplatil pět tisíc amerických dolarů za pořízení nové kopie titulu a následné uvedení Powellova filmu na newyorském filmovém festivalu v roce 1979, aby ho zbavil nálepky obskurnosti. (Petrus1)
Gone to Earth (1950)
- David O. Selznick nechal film přestříhat a některé scény navíc natočil v Hollywoodu pod vedením režiséra Roubena Mamouliana, aby vznikla verze známá jako Divoké srdce (1952). Selznickovy změny spočívaly především v doplnění filmu: prologu, vysvětlujících scén (často doslova, se štítky nebo nápisy na předmětech) a více detailních záběrů jeho manželky Jennifer Jones (Hazel). Nejznámější ze změn jsou scény na konci, kdy Jones údajně nese ochočenou lišku – v dodatečných scénách je liška zjevně plyšová hračka. Selznick také vyškrtl několik scén, které podle něj neměly dostatečný dramatický dopad, přičemž některé z nich byly hlavními body zápletky. Michael Powell ve svých autobiografiích tvrdil, že Selznick z původního filmu ponechal jen asi 35 minut a že vše ostatní v americké verzi natočil Mamoulian. (classic)
Gone to Earth (1950)
- Ačkoli se podílel na natáčení, Davidovi O. Selznickovi se hotový film nelíbil a zažaloval The Archers, Powellovu a Pressburgerovu produkční společnost, aby jej změnila. Soudní spor sice prohrál, ale zjistil, že má právo film pro americkou premiéru změnit. (classic)
Červené střevíčky (1948)
- Červené střevíčky byly uvedeny na MFF Karlovy Vary v roce 2010 s úvodem filmové střihačky Thelmy Schoonmaker (manželky Michaela Powella v závěrečné fázi jeho života), která zmínila, že Martin Scorsese má několik originálních plakátů k Červeným střevíčkům ve své ložnici před postelí a že je to první věc, kterou po probuzení vidí, taková jeho filmařská inspirace. (Rob Roy)
Červené střevíčky (1948)
- Powell a Pressburger se rozhodli do filmu obsadit spíše tanečníky, kteří umí hrát, než herce, kteří umí tančit. Přesvědčit profesionální balerínu a tehdy ještě neherečku Moiru Shearer (Victoria Page) k účinkování v hlavní roli ale nebylo jednoduché. Tanečnice jejich nabídky vytrvale odmítla, protože se domnívala, že natáčení by mohlo negativně ovlivnit její taneční kariéru. Tvůrci tedy v jednu chvíli zvažovali obsazení profesionální herečky do role Victorie. Zvažovány byly Hazel Court a Ann Todd. Shearer ale nakonec roli přijala. (DaViD´82)
Červené střevíčky (1948)
- Michael Powell a Emeric Pressburger si spolupráci po 30 letech od dokončení snímku zopakovali, když v roce 1978 zaštítili novelizaci filmu, jejíž děj byl zasazen do roku 1920. (DaViD´82)
Černý narcis (1947)
- Michael Powell pôvodne rozhodol, že herečky hrajúce mníšky nebudú pred kamerou nosiť žiadny rúž. Po pár dňoch natáčania si však tvorcovia všimli, že na filme Technicolor to vyzeralo, ako keby rúž používali. Riešením bolo, že herečky nosili rúž v telových tónoch, vďaka čomu vyzerali ich pery prirodzenejšie. (Bilkiz)
Černý narcis (1947)
- Michael Powell sa zdráhal obsadiť Deborah Kerr, pretože sa obával, že je vo svojich dvadsiatich piatich rokoch príliš mladá na to, aby hrala sestru predstavenú. Druhý režisér Emeric Pressburger presadzoval, aby dostala túto rolu, ktorá bola pre ňu napokon prelomovou a pritiahla jej pozornosť Hollywoodu. (Bilkiz)
Černý narcis (1947)
- Režisér Michael Powell nabídl roli matky představené Gretě Garbo, jako možnost vrátit se k filmu, ale neměla zájem. (kenny.h)
Rozmary bohaté ženy (1928)
- Ve filmu se objeví také později velmi známý režisér Michael Powell v roli fotografa zátiší. (Pavlínka9)
Režisér
Seriály | |
---|---|
1963 |
Espionage |
1962 |
The Nurses |
1961 |
The Defenders |
Dokumentární | |
---|---|
1978 |
Return to the Edge of the World |
1941 |
An Airman's Letter to His Mother |
1939 |
Smith |
Krátkometrážní | |
---|---|
1955 |
The Sorcerer's Apprentice |
1943 |
The Volunteer |
1932 |
The Rasp |
The Star Reporter |
|
1931 |
Two Crowded Hours |
Producent
Filmy | |
---|---|
1969 |
Setkání s múzou |
1968 |
Sebastian |
1966 |
They're a Weird Mob |
1961 |
The Queen's Guards |
1960 |
Šmírák |
1959 |
Honeymoon |
1957 |
Schůzka při měsíčku |
1956 |
Bitva u La Plata |
1955 |
Oh... Rosalinda!! |
1952 |
Divoké srdce |
1951 |
Aila, Pohjolan tytär |
Hoffmannovy povídky |
|
1950 |
Gone to Earth |
The Elusive Pimpernel |
|
1949 |
Hvězdná hodina |
1948 |
Červené střevíčky |
1947 |
The End of the River |
Černý narcis |
|
1946 |
Otázka života a smrti |
1945 |
Cesta k cíli |
1944 |
Canterburská povídka |
1943 |
The Silver Fleet |
Život a smrt plukovníka Blimpa |
|
1942 |
One of Our Aircraft Is Missing |
1941 |
49th Parallel |
1935 |
The Price of a Song |
Dokumentární | |
---|---|
1978 |
Return to the Edge of the World |
Scenárista
Filmy | |
---|---|
1959 |
Honeymoon |
1956 |
Bitva u La Plata |
1951 |
Hoffmannovy povídky |
1950 |
Gone to Earth |
1947 |
Černý narcis |
1946 |
Otázka života a smrti |
1945 |
Cesta k cíli |
1943 |
Život a smrt plukovníka Blimpa |
1942 |
One of Our Aircraft Is Missing |
1935 |
Oh, Daddy! |
1932 |
Entre noche y día |
Herec
Filmy | |
---|---|
2005 |
Zásnubní prsten (TV film) |
1991 |
Cinéaste de notre temps : The Scorsese Machine (TV film) |
1989 |
Povídky z New Yorku |
1988 |
Writers in Conversation: Michael Powell |
1975 |
Ať začne slavnost... |
1960 |
Šmírák |
1959 |
Honeymoon |
1942 |
One of Our Aircraft Is Missing |
1937 |
Ostrov zapomenutých |
1934 |
The Fire Raisers |
1932 |
Hotel Splendide |
1930 |
The Compulsory Husband |
1928 |
Riviera Revels |
1927 |
Camels to Cannibal |
The Garden of Allah |
|
1926 |
The Magician |
Dokumentární | |
---|---|
2024 |
Made in England: The Films of Powell and Pressburger - a.z. |
2018 |
Churchill a filmový magnát - a.z. |
2011 |
Příběh filmu: Odysea (seriál) - a.z. |
1997 |
A Very British Psycho (TV film) |
1987 |
Punaiset kengät Sodankylässä (TV film) |
Tears, Laughter, Fear and Rage: Rage (TV film) |
|
Tears, Laughter, Fear and Rage: Tears (TV film) |
|
1983 |
At the Cinema Palace: Liam O'Leary |
1978 |
Return to the Edge of the World |
1966 |
The Story of Making the Film They're a Weird Mob |
1941 |
An Airman's Letter to His Mother |
Střihač
Filmy | |
---|---|
1928 |
A Knight in London |