Recenze (511)
Útěk do Budína (2003) (seriál)
Vždy, po odsledovaní tohto seriálu ma chytá depresia, pretože za 20 rokov od nežnej revolúcie sa novodobým tvorcom nepodarilo ani priblížiť k takým skvostom slovenskej filmovej školy ako bola napríklad miniséria Červené víno , alebo Alžbetin dvor. Útek do Budína je len slabým odvarom. Navyše ide o koprodukciu, kde Slováci hrali nie druhé, ale až tretie husle. Príbeh je postavený kozmopolitne podobne ako aj štáb. Herci hrajú remeselne precízne ( Ondřej Sokol, Bolek Polívka), ale k srdcu divákovi jednoducho neprirastú.
Červené víno (1976) (TV film)
To najlepšie, čo na Slovensku v televíznej tvorbe vzniklo. Osobne však dávam prednosť 3 dielnej verzii. Herecký koncert ozajstných filmových osobností (Kvietik, Vášaryová, Rajniak, Machata). Výborná kamera, výprava, scenár a réžia. Za 20 rokov od nežnej revolúcie sa nič podobné nenatočilo. Slovensko sa za tú dobu dostalo čo sa týka kvality filmovej tvorby na úroveň 50 - tych rokov 20. storočia (možno je na tom dokonca aj horšie).
Piráti z Karibiku: Prokletí Černé perly (2003)
Trochu vyšší priemer. Tá jedna hviezdička naviac je tam za Johnyho D.
Repo Men (2010)
Ťažko hodnotiteľné. Film mal veľmi dobrý štart. Prevládal čierny humor, tajomno, sarkazmus, kritika spoločnosti. Ale približne od polovice filmu to skĺzlo ku klasickému akčnému filmu (režisér príliš často videl Kill Billa???) . Záver to zase trochu podvihol.
Piráti z Karibiku: Na konci světa (2007)
Jeden primát tento film u mňa má. Nikdy som nevidel nudnejší film natočený za takú spústu peňazí....Ach a to som sa práve dozvedel, že točia štvrté pokračovanie...hodím si mašľu.
Predátor (1987)
Jedna z Arnieho klasík. Prekvapivo dobrý film. Pozerateľný aj po vyše 20-tich rokoch od natočenia a určite o tri triedy lepší, ako jeho pokračovanie Predátori (2010).
Predátor 2 (1990)
Nie je to zrovna klenot filmovej tvorby, ale poctivo natočený akčný film. Najmä za tú časť v mraziarni dávam 4*.
Predátoři (2010)
Milé deti...raz sa jeden producent v holiwúúúde prebudil a povedal si: "Natočím paródiu Predátora". Arnieho nahradím vychrtlým pianistom. Mexického šamana, ktorý vytuší nepriateľa nahradím a teraz sa podržte...černošským šamanom, ktorý vytuší nepriateľa!!! Charizmatického amíckeho guľometčíka nahradím jeho vyblednutým ruským náprotivkom (originálu samozrejme nesmie siahať ani po päty). Kto nám chýba do partie? No predsa ženská postava ...SNIPERKA!!! Óóóóó tá tento film neskutočne oživí! Túto úbohú zlátaninu bojových es doplníme ďalšími 4-5 týpkami, na ktorých som už teraz zabudol (tuším jeden bol z Jakuzy a po pralese sa prechádza v obleku...). Toto všetko zasadím do rovnakého pralesa ako prvú časť, len tam doplním pár sĺnk na nebi (ach ono je to iná planéta!). S príbehom sa veľmi ehm...nekakám, všetci spadnú z neba na padákoch. ZHRNUTIE: Horšie pokračovanie môjho obľúbeného Predátora som si nemohol predstaviť ani v najhoršom sne. A pianistovi Brodymu...ach už asi nikdy si nebudem môcť pozrieť film, v ktorom bude hrať, bez toho, aby som si nespomenul na túto blamáž. Predátor 2 bol oproti tejto trápnosti kandidát na Oscara. DOBRÉ KOMENTÁRE: Enšpígl, Renton
Scott Pilgrim proti zbytku světa (2010)
Celý film som sa neskutočne uškŕňal a dobre bavil. O triedu lepšie ako Kickass.
Něco jako láska (2005)
Dá sa to pozrieť aj opakovane. Na hereckú dvojicu Peet - Kutcher sa výborne pozerá. Ladí im to spolu.