Poslední recenze (574)
Makanai: Jak se vaří pro Maiko (2023) (seriál)
Měla jsem to štěstí Japonsko několikrát navštívit, dokonce přímo ulice Kyota. Mnohá jídla znám. Příběh je půvabný a tempo, jak píše Dr.film tohoto existenciálního snímku místy až nesnesitelně klidné, koresponduje s mentalitou Japonců, jakou ji znám. Bohužel jsem vždy na to, co nevydařená gejša utvářela, dostala hroznou chuť a pohltila mě melancholie, tudíž budu zhlížet na etapy.
Vyproštění 2 (2023)
Upřímně přestávám chápat současný žebříček hodnot některých místních hodnotitelů. První díl příběhově nemusel každému padnout, nicméně od ostatních mrzkých dílek dneška alespoň neztrapňoval mozek diváka naoko bijící agitkou a kvalitou akčních scén zdaleka převyšoval průměr. Dvojka je naproti tomu neuvěřitelně stupidní hra na akci, jejíž veškeré pokusy o hodnotný divákův zážitek bezpečně ztroskotávají. Scénárista, jenž dokáže i přes absenci jakéhokoli děje a nulový vývoj postav učinit téměř každý krok kohokoliv ve filmu nelogický, je sice výjimečný, ovšem obávám se, že na zcela opačné straně spektra, než jakou nabubřelým egem svého snímku naznačuje. Minimum z nabízených akčních scén navíc působilo alespoň částečně reálně. A nakonec jedna drobná poznámka. Možná už je to vážně jen v pohádkách (a ani v nich už často ne), ale měla jsem za to, že i když se v podobných filmech hrdinové pohybují na hraně zákona, pořád bychom jim mohli dát nálepku "good guys" a proto jim i fandit a nějakou tu skopičinu jim odpustit. Jenže při tom množství obětí z řad civilistů (nehledě na uprchlé vězně, zraněné policisty atd.) kvůli jedné (zákonné) manželce drogového bosse, která nechtěla přijít o peníze (jinak by šla svědčit na policii), se člověku spíš chce brečet a ne někomu držet pěsti. Proč to má větší ohlas než první díl? A proč to vůbec má nějaký ohlas? Asi holt dnešní doba!
Apatykář Melchior: Katova dcera (2022)
Jde o přesně jedno z těch béčkových horkou jehlou sešitých dílek nebazírujících na detailech ani na kvalitě kostýmů či hereckých výkonů, které přesto nejste s to vypnout, protože vám to prostě nedá a chcete vědět, co se teda proklatě stalo a jestli se ten estonský princ Krasoň dokáže tvářit ještě pitoměji. Zkrátka má ten film jistě kouzlo a celkem důstojně výplní jinak úplně nudný večer.
Poslední deníček (1)
Korejská dramata
TOP 10 a další
1. Arthal Chronicles (https://www.csfd.cz/film/602502-arthdalska-kronika/recenze/)
- fantasy s nádechem historie a žabomyších válek o trůny, která perfektně funguje, když se přetrpí první dva díly (je to vážně skvěle vymyšlené)
2. Scarlet Heart (https://www.csfd.cz/film/418573-dalui-yeonin-bobogyungsim-ryeo/prehled/)
- nádherné, něžné, smutné, křehké s úžasnou hudbou a skvělými herci - láska jen v náznacích, o to větší pecka
3. Crash landing on you (https://www.csfd.cz/film/774160-laska-pada-z-nebe/recenze/)
- trochu crazy, bezva jsou "zajímavosti" o Severní Koreje, výborné ústřední duo a náznaky jako v add 2, ale rovněž dost smutné
4. Hwarang (https://www.csfd.cz/film/472170-hwarang-kvetinovi-rytiri/recenze/)
- potrhlost nejvyššího kalibru plná hezkých pánů a slečen, tanečků a bláznivin, ale zároveň děsně milá (opět se musí přetrpět první díl)
5. It 's not worth it.(https://www.csfd.cz/film/1036532-nestoji-to-za-to/recenze/)
- spíše sitcom, ale kdo už má trochu nakoukáno a zná korejské zvyky atd., tak si to užije moc
6. She is beautiful (https://www.csfd.cz/film/271694-minami-shineyo/recenze/)
- nese se v podobném duchu jako add 4, a tedy s lehkostí, dobrou hudbou a potrhlými postavami, které nelze nemilovat
7. Iteawon class (https://www.csfd.cz/film/761397-trida-z-itaewonu/recenze/)
- je to tak strašně divné, promixované, nevíte vůbec, na co se díváte, ale nemůžete přestat - o pomstě a citovém tápání, ale vcelku komedii, jedna z mála trochu více nestereotypní (barva pleti, LGBT)
8. Signál (https://www.csfd.cz/film/62396-signal/recenze/)
- cestujete se časem, vyšetřují zločiny, ale je to tak silné herecky a vizuálně, že snímku tu nereálnou část odpustíte, z některých scén jde mráz po zádech
9. Kingdom: eternal monarch (https://www.csfd.cz/film/725779-kral-vecny-panovnik/recenze/)
- trochu fantasy, trochu love story, trochu komedie a trochu alternativní realita - Korea jako republika a jako království jako dva paralelní světy, ale odsýpá to a především vedlejší postavy baví
10. My land (https://www.csfd.cz/film/759059-ma-zeme-novy-vek/recenze/)
- strašně se tam přemršťuje množství zranění (třicet bodnutí mečem se prostě nějak zvládne), ale tenhle seriál mě přivedl ke sledování korejských dramat, hodně politiky, pěkné kostýmy
11. Juvenile Justice (https://www.csfd.cz/film/1141112-spravedlnost-pro-mladistve/recenze/)
- trochu přemrštěné, ale dozvíte se hodně nejen k korejské mládeži, ale i sami o sobě (co byste dělali na místě soudkyně, rodičů, dětí, obětí?)
12. All of us are dead (https://www.csfd.cz/film/1108666-jigeum-uri-hakgyoneun/recenze/)
- na dlouhé zimné večery, pokud vám nevadí krev a teen záležitosti
13. K2 (https://www.csfd.cz/film/463418-deo-keitu/recenze/)
- bezva bojové scény, dokonce i ve sprše
14. Kim's convenience (https://www.csfd.cz/film/480972-kimova-vecerka/recenze/)
- sitcom, který si dělá legraci i z toho, čeho se dnes lidé spíš bojí
15. Alice in the borderland (https://www.csfd.cz/film/922892-imawa-no-kuni-no-alice/recenze/)
- něco jako Hra na oliheň, akorát lepší
16, V pokušení (https://www.csfd.cz/film/585651-v-pokuseni/recenze/)
- příjemné, komorní, hodně o slovíčkaření
17. Zombie Kingdom (https://www.csfd.cz/film/495787-kralovstvi-zombie/recenze/)
- prostě zombíci
18. River where the moon rises (https://www.csfd.cz/film/977807-daleui-ddeuneun-gang/recenze/)
- slabší, ženské postavy všechno a všechny válcují, musíte přeskakovat
19. My rookie historian (https://www.csfd.cz/film/747995-nove-psane-dejiny/recenze/)
- docela sympatické
20. Dezertér (https://www.csfd.cz/film/1064104-dezerter/recenze/)
- nuda, nebo spíš moc pomalé
21. Coffee prince (https://www.csfd.cz/film/236810-kavovy-princ/recenze/)
- žena v převleku za muže (jako v You are beautiful), celkem sympatické, ale moc přímočaré
23. Vagabund (https://www.csfd.cz/film/598417-vagabond/prehled/?_fid=t2sw)
- skvělé bojové scény a honičky, trochu přitažené za hlavu a hlavně neukončené, ale jinak je to fajn
24. Cinderella and for knights (https://www.csfd.cz/film/421679-popelka-a-ctyri-rytiri/recenze/)
- mnohé rozhovory nedávají smysl, o ničem, nejhorší ze všech