Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Komedie
  • Drama
  • Krimi
  • Animovaný
  • Akční

Recenze (151)

plakát

Létání pro začátečníky (2023) odpad!

Nebylo by trefnější, kdyby se snímek jmenoval "Komedie pro začátečníky"? Protože vyzní humorně, jen pokud jste v životě žádnou komedii neviděli. Problém spousty snímků spočívá v tom, že se jim nedaří příběhem poslepovat vtipy a jsou neucelené - tady šel scénárista proti proudu a z ryze originálního námětu se mu podařilo vytěžit hodinu a půl nekonečné nudy. Z části proto, že komorní výběr pěti hlavních postav  vůbec nefunguje jako celek, ale především pro absolutní bezduchost a nevtipnost.

plakát

Endeavour (2012) (seriál) 

Exkluzivní exhibice britských klenotů v podobě zvučného jazyka, autenticky černého humoru a stereotypního zobrazení detailů každodennosti na pozadí nerozpletitelných kriminálních případů. Temná atmosféra, tučně podtržená podmanivým výběrem hudby, dopadá na téměř statické záběry nádherného Oxfordu a nechává vyvstat nejprapodivnější figury v podobě hlavních i vedlejších postav, které si záhy nečekaně oblíbíte. Jestli se něčeho tento seriál nebojí, tak je to hra s žánry a závod o nejdepresivnější uzavření série. A nejhorší uzavření vůbec. https://www.youtube.com/watch?v=pC--60PUMSI

plakát

To nic, drahá (2022) 

Kdyby měla Olivia Wilde alespoň špetku slušnosti a oznámila, že natáčí "Stepford wives" s jinou scénografií, tak mi ušetřila dvě hodiny času. (P.S.: Dost mě pobavilo, že spousta lidí nechápe konec a hledá jeho vysvětlení.)

plakát

Rytíř pohárů (2015) 

Představte si, že dáte nevzdělanci do rukou tarotové karty. Bude je číst jako dětské malůvky bez špetky symboliky. Vyloží Rytíře pohárů a uvidí jen muže s číší v ruce. Ani o obraz víc. A přesně takový je celý snímek - bez scénáře, bez nápadu, bez hlubší symboliky - jen plytce plyne jako život bez archetypů a blýská se jedině hereckým pozlátkem.

plakát

Chlast (2020) 

Chlast je asi jeden z nejvíc nadhodnocených snímků posledních pár let. To vážně nikomu nevadí se dívat na něco, co je předvídatelné na tolika úrovních?

plakát

Kalvárie (2014) 

Může být klišé o tom, že cesta je cíl, pravdivé? Řekněte sami - protože se hned v prvních minutách dozvíte, jak nevybíravě snímek skončí. Řekněte sami, jestli za tím suchým černým humorem skrývá více než zrnko pravdy? Jestli vidíte do duše všem? Jestli se hranice koukatelnosti zase o něco posunula? Jestli je Brendan Gleeson geniální herec? Jestli by měli bratři McDonaghové vymyslet nějaký společný projekt, protože nám již bratři Coenové nestačí a chceme navrch horu irského bizáru?

plakát

Tah pěšcem (2014) odpad!

Chcete mi říct, že jediné, co snímek nabízí, je chronologicky se táhnoucí příval absolutní fádnosti? Že jediná zápletka, která se nabízí je, že šachista z demokratické země porazí šachistu ze země totalitní? Po tom, jak moc inovativní a neotřelými nápady sršící hráč byl Bobby, ho někdo vykreslí takhle nudně? A co na tom, že herecké duo Maguire a Schreiber se snaží, seč mu síly stačí - tuhle ubohost není jak zachránit. Že je otrava se dívat na to, jak někdo hraje šachy? No tak to si pusťte tenhle film!

plakát

Čarodějnice (2015) 

Vím, že někomu víc učaruje komplexní a lépe čitelná dějová linie, jasně rozšifrované postavy, napětí v podobě utíkaní a hudbou předimenzovaných lekaček, ale já na tomto snímku doceňuji přesný opak. Je to příběh podivně gradující v tajemnu obalené atmosféře, příběh protknutý dost jasně čitelnou symbolikou a obohacený opravdu skvělými hereckými výkony. Příběh, který se nedá vyprávět, jen napjatě pozorovat. Možná je to příběh bez příběhu. Ale stojí za zhlédnutí.

plakát

Barva z vesmíru (2019) 

Pozor, obsahuje spoilery. Mít tak blízko k barvě, ale zůstat černobílý - jak zbytečné. Zprvu vás vtáhne, našlapuje po špičkách, drží si vaši pozornost a překvapivě dobře zapadne do dnešní doby. Pak se otočí zády a začne uřezávání prstů, spojování zdeformovaných těl a adorace zvířecích vnitřností. Pak dlouho nepřichází víc, než tento hororový balast a nakonec stojí čelem k šarmantnímu zakončení. Evidentně tvůrci povídky četli, ale nepochopili autorův záměr ze strachu z neznáma. Když má přijít nepopsatelná hrůza, proč se jí snažit popsat hrozně? Přitom by stačilo naznačit, chvíli nechat tápat, to důležité neukázat a zpracování mohlo být skvělé. No nic, alespoň že mladé čarodějce se splnilo přání.

plakát

Frida Viva La Vida (2019) 

Je těžší téma pro dokument, než osobnost tak známá a snadno zapamatovatelná jako právě Frida? Snad i těm největším ignorantům se vybaví její ikonický vzhled, těm více sečtělým většina její podmanivé tvorby a těm nejvíce zvídavým, kteří chtějí nahlédnout pod pokličku tajemství, kterou tento snímek slibuje otevřít, se vyrojí v hlavě myšlenka, jestli si neměli další informace zjistit spíše sami, ideálně nějakou přitažlivější formou. "Frida - Viva la vida" má několik rovin a začnu popisem té nejpoutavější. Odvíjí se v podobě interpretace známých děl - jak z hlediska symboliky, emočního spojení, tvůrčího procesu a velmi dobrého zasazení do kontextu. Navíc jsou některá místa doplněna o čtené úryvky z jejích deníků a dopisů, což dodává celkový pocit autentičnosti. A jedeme z kopce. Popisová část je slušně řečeno ubohá. Je to jen referát stažený z Wikipedie, ani o kousek navíc, jen nudně poskládaná data. Další proložení, jak už je pro tento žánr typické, obstarávají rozhovory s nějakým způsobem zainteresovanými lidmi. Výběr je tu více než pochybný. Schválně - kdo vás rozčiloval nejvíc? Celému tomu fiasku ale vévodí chabý pokus o pseudopoetické záběry ukazující Fridě neuvěřitelně nepodobnou dívku v různých rádoby hloubavých a symbolických momentech. Celé to spíše připomíná nějaké amatérské (záměrně nepíšu studentské) video. Přidejme k tomu zdlouhavé záběry na mexické hlavní město, komiksově ztvárněné přechody kapitol dokumentu a téměř drze vyznívající pasáž o tom, že nedávno objevené osobní věci z Fridina domu převratně změní pohled na celý její život, a vznikne opravdu špatný mišmaš nehodný zhlédnutí.