Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Komedie
  • Drama
  • Animovaný
  • Dokumentární
  • Akční

Recenze (33)

plakát

Babovřesky (2013) 

Je to... Nic. Velké, více než dvouhodinové Nic. Ale hloupé, tak hloupé, že to má pravopisnou chybu i v titulu. Největší perlička je, že toto Nic trhlo divácký rekord v kinech, což už asi o něčem vypovídá. Byla to hrůza, ale překonal jsem to. A kde se vzala hvězdička? Asi ve 3/4 filmu. Scéna výbuchu je naopak snad nejvtipnějším momentem české filmové produkce, co jsem letos viděl (možná i proto, že po skoro dvou hodinách jsem už nic vtipnýho vážně nečekal; bylo to, jako když jdete po celém dni do hospody, kde ale právě došel sud, a po hodině to vypadá, že dneska nic nebude - ale ejhle, v tom přinese hospodský ze sklepa alespoň starobrno, což přece jen asi, ruku na srdce přese vše můžeme uznat jako pivo!).

plakát

Český slavík Mattoni 2016 (2016) (pořad) odpad!

To jsem zas jednou zapl televizi. :-D Jak by řekl Saša Hemala: "Tato produkce je zajímavá sociologicky i psychologicky. ... A ještě jednou upozorňuji, že tento pořad rozhodně není vhodný pro děti."

plakát

Vládneme, nerušit (2007) (TV film) 

Bohužel jen krátká a povrchní adaptace skvělé Taberyho knížky o tom óbrprůseru zvaném oposmlouva. Tento dokument oproti knižní předloze vykresluje úplnou selanku, není zde vidět ta šílená všudypřítomnost opozicí nekontrolované, tolerované moci postkomunistické neliberální demokracie, jen jednotlivé případy; do struktury celé oponomenklatury, která byla ze všeho nejděsivější, však divákovi tento dokument ve své neodstatečné stopáži neumožní nahlédnout.

plakát

WWW: Karamel je cukr, co už se neuzdraví (1998) (hudební videoklip) 

Je zajímavé zpětně nahlédnout na původ Wéček. Verze Karamelu z roku 1998 a její víc než deset let (!) mladší ségry z Tance sekyr jsou naprosto neporovnatelné, je to ěnco úplně jiného! Tato verze asi vítězí, protože v sobě má asi mnohem více hravosti a větší paletu nálad - hlavně v onom "refrénu" cítím naprosto božskou ironii. Novější verze mi přijde pak "pouze" depresivní (což je ovšem zase právě to, čeho si na WWW vážím nejvíc!). Klip je taky parádně úchyláckej. Celé je to spíše jakýsi alternativní soul/pop nebo já nevím co - ale jsme v 90. letech, kdy právě hravost hrála asi větší roli než dnes - současná hiphop/rapová scéna by to (předpokládám, rozhodně se v jejích vodách netopím) určitě nevzala; dneska se asi spíše hraje (velmi křečovitě) na bouchačky a na zlatý řetězy než na parodování transparentních brýlí a uvolněnost najazzlého rytmu. Musím podotknout, že tuto píseň bych tipl spíše na Budoár staré dámy! Ale tak to jsou typická Wéčka, od těch musíme vždy čekat ne překračování, ale podkopávání hranic. Skladba, její provedení, text a v neposlední řadě videoklip jsou rozhodně mnohem dál a vpravdě lepší, než co můžeme vidět na Noční můře, kterou Wéčka udělala fakt na začátku (ale i tak je Můra po všech stránkách pozoruhodný počin!), ale opravdový vrchol všeho přijde až skoro za deset let s Neurobeatem. Takový Lexikon (skladba i klip) je přece jen naprostá česká špica.

plakát

Absurdistán (2006) 

Nevím, film je místy pro uspokojení popkornových fandů, což je cílová skupina - přesně ta, která bude mít na svědomí katastrofu popsanou ve filmu -, dost blbej. Ale což, vždyť je to Absurdistán! Přesto je to ale už klasika. Pohled na polorozpadlé mrakodrapy opravené svázáním lanem dohromady nebo vrestlerský nástup prezidenta do budovy Kongresu či soudcovo umravnění soudního sálu slovy "Držte huby!" jsou všechno nezapomenutelné momenty, jež i po létech jasně oživují vzpomínky na film. Navíc celý námět je pozoruhodný, závažný a snad nikoliv neaktuální. Ale stále nevím, jestli kouzlo filmu bude stejné i po desetiletích, jestli ano, je to na 5 *, jestli ne, pouze na 3 *. Proto volím kompromis 4 *.

plakát

Misery nechce zemřít (1990) 

Předvídatelná nuda, která nebyla děsivá, spíše dost blbá - sakra co to maj všichni s tím, že sponkou z měkkého železa, které hrdina ohne ve dvou prstech (čímž se má vytvořit paklíč *smích*), se dá odemčít zámek? Jediný opravdu výrazný klad je Kathy Bates, která je opravdu odporná, jak má být. Nevím, snad je to celé záměr, který osvětluje Kingova předloha; tu jsem ale nečetl, a tak mě film velice zklamal. Na druhou stranu to nebylo zas tak špatné - když nebudete mít na nic náladu a budete chtít zabít večer popcornovou jednorázovkou, Misery asi není úplně nejhorší volba, ale jinak je to naprosto průměrný... film.

plakát

Osvícení (1980) 

Naprostá klasika, kterou povyšuje jeden téměř unikátní fakt (můj subjektivní dojem je tak silný, že to prostě musí být fakt a basta! :-D): filmové zpracování je nesrovnatelně lepší než románová předloha jinak věhlasného Kinga, kterého ovšem Kubrick naprosto zašlapal do země. Kubrickův přínos je hlavně scénáristický - druhou polovinu knihy King prostě motivicky nezvládl, zapojil nejrůznější nadpřirozené síly typu démonických pochodujících keřů ve tvaru zvířat nebo co, čímž z celého slibně se rozvíjejícího příběhu udělal sotva lehce nadprůměrný brak; Kubrick toto vše mistrně vyškrtnul, čímž vytvořil (samozřejmě i díky svým dalším filmařským schopnostem) z béčkového puberťáckého horůrku strhující psychologické drama.

plakát

Zootropolis: Město zvířat (2016) 

Agitečka. Je otázka, zda pohádky mají cíleně nějak vychovávat (a tedy manipulovat) děti. Vždy to byla jedna z jejich základních funkcí, Červená karkulka měla údajně varovat dospívající dívky (červená = symbol menstruace) před násilníky. Jo, v současnosti nějak padají liberální hodnoty, lidi jsou blbí a vychovávají děti, když to napíšu kýčovitě, v předsudcích a zkratkovitosti a z tohoto důvodu má smysl natočit nějakou liberální propagandu, jenže... Vážně filmovým studiím přísluší tak nepokrytě ovlivňovat výchovu? Dobře, je to soukromá společnost a může si dělat, co chce, jejím arbitrem je trh - a buď se jejich výrobek/film prodá, nebo ne - a to musí všichni respektovat, to je obchodní svoboda. Ale přesto mi to celé přijde docela hnusné, je to prostě prvoplánová manipulace, tedy (alespoň pro mě) docela odporný prostředek, byť k dobrému cíli (nezavede se tím ale nový precedent pro další manipulující filmy - a třeba s méně ušlechtilým cílem?). To je zásadní otázka, připomíná mi to odpor ke slovnímu spojení "občanská výchova": stát svým školstvím ordinuje, jak má vypadat správný občan, a utváří děti k tomuto obrazu. Jenže i ona občanka (ať už se jí říká třeba základy společenských věd) je v demokratické (a hlavně liberální!) společnosti prostě nutná - i k liberálnímu, kritickému smýšlení se musí vychovávat a manipulovat. Proto nakonec tento záměr schvaluji. Je to ale sakra složité. V tomto momentu jsem se rozhodl, že hodnocení odpad! by nebylo příhodné. Jinak mi ale Zootropolis přijde jako skvěle zvládnutý film, mnohdy překvapivý, ale hlavně vtipný. Po zhlédnutí jsem měl na jazyku onu pachuť manipulace, kterou jsem řešil v první části recenze, ale ta se přece jen týkala pouze otázky, zda odpad!, nebo ne, po jejímž vyřešení ztratila relevanci i pachuť. Proto od ní musím odhlédnout - a vše ostatní bylo prostě skvělé.

plakát

Succubus XXX (2007) 

No hrozný, no. Ale tak s tím se asi počítá. Především tu je ale Liz Vicious v nejlepší formě. Takže SUPER!

plakát

Já, legenda (2007) 

Film má mnoho nedostatků, občas je trochu nelogický, zombíci jsou místy takoví umělohmotní, ale ta atmosféra! Nevím, hodnotit film ihned po zhlédnutí, váhal bych mezi 3 a 4 *, ale já jej hodnotím skoro po roce - a ona atmosféra je jednoznačně to nejsilnější, co ve mně zůstalo. Jo, určitě jsem viděl mnoho zmáknutějších snímků, které hodnotím hůře, ale když někde uvidím jejich titul, nějak si nevybavím, co se v nichvlastně dělo; a když už, tak maximálně jen na základní kostru a tím to hasne - což znamená, že mě asi dostatečně nězaujaly. Já, legenda je ale tak výrazný survival a jako málokterá podobná ptákovina ve mně pořád žije, takže jí musím dát 5 *, i když dost ušmudlaných, protože si opravdu vybavuji i nemálo chyb - včetně dost rozpačitého závěru (a je jedno, který jste viděli vy, divné jsou oba).