Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Akční
  • Komedie
  • Animovaný
  • Horor
  • Krimi

Recenze (2 653)

plakát

Mluv se mnou (2023) 

Talk to Me podobně jako kdysi Insidious zkusilo přistoupit k hrátkům s duchy z jiného úhlu a divákovi ukazuje možné důsledky interakce s neznámou dimenzí a dušemi v ní žijícími. Hororové to tolik nebylo, prostor moc nedostaly lekačky ani žádný “démon”. Dá se říct, že se film snaží držet docela při zemi a závěr trochu překvapuje. Samozřejmě se nabízí prostor pro další díl, který by mohl dát nahlédnout do té dimenze ztracených duší. Samozřejmě jsou ve filmu věci, které trochu potápí celkový příběh (matka Rileyho neřeší co se jejímu synovi stalo, otec hlavní hrdinky se zázračně uzdraví…). Ale overall jde o zajímavý horor, který dokázal diváky zaujmout podobně jako Smile v roce 2022. Pro většinu lidí největší hororové překvapení roku 2023. Ale u mě vede Evil Dead. 3*

plakát

Manželství s mafií (1988) 

“Throwback Thursday #91” - Když jsem procházel, co jsem v rámci throwbacků viděl, všiml jsem si, že dlouho nebyl film z roku 1988, a to asi přes 40 filmů. Tak jsem si pustil Married to the Mob od Jonathana Demmeho, který je známý díky Mlčení jehňátek. Kdysi jsem od něho viděl na AMC i road movie Something Wild, a to mi mnoho radosti neudělalo. Married to the Mob je žánrovým mixem krimi a rom-comu, kde exceluje Michele Pfeiffer v roli ženy, která se vdala do mafiánské organizace a nenávidí to. Když dostane šanci na změnu, skočí po ní. Film má několik vtipných scén, např. když Michele shání práci nebo scény s Mercedes Ruehl jako žárlivé manželky. Na druhou stranu přestřelky jsou i na tu dobu natočeny jak ze 60. let, hrozně archaicky až hloupě, ale film primárně není o akci a ve zbytku funguje celkem fajn. Baldwin si tu moc dlouho nezahrál a závěrečné titulky jsou scény, které se nevešly do final cutu? Viděno na AMC. 3*

plakát

Fletch žije (1989) 

"Throwback Thursday #90" - Fletch se v '89 vrátil, tentokrát se však režisér Ritchie vydal trochu jiným směrem a po losangelském prvním díle se příběh dvojky odehrává v Louisianě. Po úvodu v L. A. totiž Fletch odcestuje za dědictvím do Louisiany a o nově zděděnou ruinu se zajímá více lidí, než by bylo zdrávo. Dvojka je tím pádem v jižanském stylu a celý příběh mi přišel těžkopádnější než v prvním snímku. Fletch Lives sice paroduje náboženské sekty a všechny jižanské stereotypy, ale přišlo mi, že je to oproti prosluněné Kalifornii zatraceně málo. Převleky opět nechybí, ale oproti jedničce jsou i ty Chasovy výstupy takovým slabým odvarem. Troufnul bych si říct, že klasický syndrom druhého dílu. A i v kinech vydělal film méně peněz, ačkoliv profitable byl. Viděno na Nova Cinema. 3*

plakát

Fletch (1985) 

“Throwback Thursday #89” - Vracíme se do poloviny 80’s, kdy je Chevy Chase na vrcholu kariéry, po úspěšné štaci v SNL a úspěšných komediích Caddyshack nebo Vacation. Bohužel pro něho má však obří ego a problémy s drogami. O jeho attitudu bylo napsáno dost, že to byl ultra toxický misogynista a xenofob, co se nechoval moc hezky ke kolegům, byl jerk a dožadoval se hand-jobu od nějaké asistentky až po fist-fight s Billem Murrayem. Scénárista Andrew Bergman napsal scénář dle knižní předlohy Gregoryho McDonalda o drzém investigativním novináři Irvinu “Fletch” Fletcherovi, který v rámci své práce řeší různé případy v L. A. Do filmové adaptace byl přidán ironický humor Chase, převleky a vznikla tak celkem kultovní krimi-komedie, kde se ze zdánlivě bezvýznamného případu distribuce drog na pláži vyklube mnohem větší kauza, než se mohlo zdát. Nechybí atmosféra L. A., soundtrack Harolda Faltermayera a hodně hlášek. A nesmím zapomenout, až někde budete ubytováni, otevřete si účet na Underhillovy. Shlédnuto na SkyShowtime. 4*

plakát

Vetřelci z Marsu (1986) 

“Throwback Thursday #88” - Za remakem 50’s filmu Invaders from Mars stál Tobe Hooper, který v polovině 80’s podepsal smlouvu s Cannonem na 3 filmy a natočil Lifeforce, Invaders from Mars a sequel Texaského masakru. Hooper, kterého většina diváků zná jako čistě hororového režiséra, ale k Invaderům přistoupil jako k “hororu” pro celou rodinu a film se snažil svézt na popularitě amblinovských dobrodružných filmů pro celou rodinu. Hlavním hrdinou je kluk, který je svědkem přistání UFO a klasicky mu nikdo nevěří. Když však Invadeři začnou postupně ovládat lidi z místní komunity, musí se kluk spojit s US Army, aby odporné emzáky porazili. Film se nijak nesnaží maskovat béčkové pojetí a vyznění filmu. Nicméně první třetina je dost paranoidní a svou atmosférou si nic nezadá např. s Invasion of Body Snatchers, Puppet Masters nebo Faculty. Pak nastoupí US Army a je z toho klasická akční variace na G. I. Joe o hrdinné armádě co vezme útokem hnízdo vetřelců. Film v kinech neuspěl, zřejmě cílil na nejasné publikum. Viděno na Amazon Prime. 3*

plakát

Footloose (1984) 

“Throwback Thursday #87” - Footloose je v USA naprostá klasika, kde je konflikt náboženského konzervatismu proti liberálnímu mládí, které chce tančit. Film zkultovněl kvůli několika aspektům, prvním z nich je asi nejnabitější soundtrack z 80’s filmů, druhým aspektem je náboženská agitka, která filmem prostupuje, na to se v USA vždy slyšelo. Ale hlavně jde o průlomový snímek Kevina Bacona, ze kterého udělal režisér Herbert Ross přes noc hvězdu. I ten konflikt venkovského konzervatismu proti velkoměstskému způsobu života je jeden ze zajímavých motivů. Ale pod těmito motivy samozřejmě je limonáda pro teenagery. Shlédnuto na HBO Max. 3*

plakát

Dravé ryby (1983) 

“Throwback Thursday #86” - V roce ‘83 Coppola natočil dva filmy o problematice teenage gangů, které spojovala autorka předlohy S. E. Hinton. První z nich The Outsiders byl komerčním úspěchem a průlomovým filmem pro většinu mladého castu. Druhým filmem byl černobíle natočený Rumble Fish, který se na gangy díval umělecky. Absence hlubšího děje vedla k tomu, že film v kinech nedokázal diváky zaujmout a propadl. Na filmu je vtipné, jak v každé scéně Rourke šeptá. Shlédnuto na SkyShowtime. 3*

plakát

První dáma country music (1980) 

“Throwback Thursday #85” - Loretta Lynn není v ČR moc známé jméno, v USA jde o country legendu s přezdívkou “The first lady of country music”. Loretta neměla jednoduchý život, nicméně jako matka asi 5 dětí se dokázala prosadit a stát se velkou hvězdou country. Nejenže zpívala, hrála na kytaru, ale i si psala sama písničky. Zajímavě je ve filmu zachyceno její manželství, kdy se střídají lepší období s těmi špatnými. Její manžel přijme roli otce v domácnosti a Loretta mezitím dělá country tour. Sissy Spacek právem dostala Oscara za stvárnění Loretty. Film se bude líbit lidem, kteří mají rádi filmy o country nebo z amerického venkova. Film byl v USA dost úspěšný a jde o jeden z kasovně nejúspěšnějších filmů režiséra Michaela Apteda. Nejsem úplně fanda country, ale znám nějaké ty klasické songy US country, neboť jsem vyrostl na rádiu K-Rose v GTA: San Andreas. 😀 A Loretta Lynn tam má písničku Louisianna Woman, Mississippi Man. Jsem rád, že podobné filmy platforma SkyShowtime zařazuje do své nabídky i pro tento trh. 4*

plakát

Nejlepší bordýlek v Texasu (1982) 

“Throwback Thursday #84” - Po hrozně dlouhé době jsem viděl film s Burtem Reynoldsem. Filmy s ním v hlavní roli jsou ztělesněním machismu. I tento muzikál jede v tomto duchu, Reynolds hraje šerifa, který ochraňuje bordel vedený Dolly Parton, známou country zpěvačkou. Její podnik chce zničit záludný moralistický investigativní novinář. Film je adaptací muzikálu z Broadwaye a ve své době šlo o kasovní úspěch. Nejsem úplně fanda muzikálů, ale to country zaměření mi sedlo, stejně jako Dolly Parton v roli bordel mámy. Viděno na SkyShowtime. 3*

plakát

Hana a její sestry (1986) 

"Throwback Thursday #83" - Po nějaké době jsem v rámci throwbacků opět narazil na tvorbu Woodyho Allena a většinu doby jsem se bavil, byla tam hlušší místa, zejména dějová linka s náboženstvím a hledáním smyslu života. Z Allenova rukopisu je zřejmá jak láska k NY a místní architektuře, tak i literatuře a filozofii, na kterou neustále odkazuje. Jádrem příběhu jsou spletité lidské vztahy, tolik typické pro běžný život. Čekal jsem, že film skončí depkou, ale vlastně z toho byla taková win-win situace pro všechny, což úplně nekorespondovalo s melancholickým laděním filmu. Shlédnuto na HBO Max. 3*