Recenze (92)
Poslední souboj (2021)
Neznám historické reálie, v duchu se modlím aby se tentokrát Pan režisér obklopil opravdu odborníky a neopakoval chyby z Království nebezkého. Film je to totiž překrásný, drsný a nádherně natočený. Skvělé choreografie, atmosféra, příběh, prostě všechno. V USA je to prý propadák a lidi chodí radši na banální kraviny. Doufám že fim dobude tedy Evropu a ostatní kontinenty. Jediný problém vidím v tom jak jsou postavené dialogy, ale to je problém obecně. Člověk 14 věku určitě myslel a mluvil jinak, ale dnešní divák filmu by asi stěží rozuměl. Proto je třeba kompromis, zde je to celkem v pohodě. Člověk nemá pocit prázdně tupých dialogů o ničem jako když sledujete Ulici a které jsou typické třeba pro novodobé české pohádky ( až na jednu dvě výjimky) Ale z5 k filmu, je o legendě, o třech různých pohledech na pravdu a o ženě která riskovala svůj život a život svého muže aby vyšlo najevo, že jí jiný šlechtic znásilnil. Doporučuji velmi velice. Jen to není pro útlocitné, protože tam teče krev a všude kolem je středověk 🙏
Ad Astra (2019)
Vizuálně skvělé nakoukání, avšak celkově o o ničem. Hezká byla honička na Měsíci, pak už je prázdná rozvleklá nuda a šeď, šeď. Pitt je skvělý herec, odvedl dobrou práci. Chyba je scénář. Mohlo to být skvělé, ale není. Možná to i přišlo v nevhodnou dobu.
Tenet (2020)
Špica, mám rád filmy, které člověku kladou otázky. Když pominu omáčku, která se v ničem neliší od jiných akčně střílecích filmů a je dosti vyčpělá, musím s Járou Cimrmanem podotknout že o myšlénku se jedná. A ta tu je. Přítomnost blond kudlanky mi nevadí i když mám slabost pro brunety, ale to jen na okraj. Časové scény jsou skvělé a rád se kouknu znovu bez snahy o logická vysvětlení, jen to na sebe nechám působit. Protože u filmů jde o tohle. Ne o realitu.
Wonder Woman 1984 (2020)
Dvě hvězdičky z nostalgie, přece jen jsem dětství trávil v osmdesátých letech. A Gal Gadot je pěkná žena na rozdíl od konkurence. Jinak je to typické AP ( americká píčovina) vzniklá z komplexu absence vlastní dlouhé historie.
Sebevražedný oddíl (2021)
Margotku jsem míval rád. Ale vypnul jsem to po deseti minutách a tonoucí obří lasici.
Shang-Chi a legenda o deseti prstenech (2021)
Strašlivě děsivá chujovina. Chápu že čínský trh je veliký a soudruzi v Číně a USA rádi penízky a každý světadíl chce mít do budoucna svoji marvelovku, ale jde to od desíti k mínus pěti.
Dódžó jaburi (1964)
Příjemný, místy maličko utahaný a dobře obsažený příběh. Potěšily scény s ju jutsu a i ty šermířské.
Půlnoc v Paříži (2011)
Tenhle film je tak krásně poetický, naprosto mě uhranul. Hudba i kamera jsou geniální. Atmosféra též. Hned bych si to s hlavním hrdinou vyměnil. Ovšem doporučuji v originále pokud máte stejný typ alergie na Lídl Mahdala....
Povídky z New Yorku (1989)
Woody je borec, scéna kdy věže rakev ⚰ s matkou na hřbitov a matka mu radí kudy má jet, tak ta se nedá zapomenout. Ostatní je vcelku fajn, ale Woody je Woody.
Probuzení (1959)
Majstrštyk o tom že v člověku nějaké to dobro přece jen existuje, i když pravda dělá voloviny...