Recenze (686)
Žena v Berlíně (2008)
Tak trochu jiný film z druhé světové zas z jiného úhlu. Originálně pojaté téma se suveréními hereckými výkony. 8/10
Hnüs (2019)
Z tohoto filmu sálá ta armosféra rockenrollovýho života víc než u srovnávanýho Bohemian Rhapsody, který ač mnou oceňovaný, je spíše rodinný a promo film s občas zbytečným sentimentem. Samozřejmě nějaký je i zde, ovšem zbytečně se tam nesype a převažuje sex, drugs and rockenroll. 9/10
Mapy ke hvězdám (2014)
Když jsem si četl námět, sliboval jsem si hodně, navíc když je film pod taktovkou vynikajícího Davida Cronenberga. Svým způsobem nemohu říct, že by člověk u něj usínal či se nebavil. Přišlo mi ovšem, že se v tom tvůrce tak trochu ztratil. Chvílemi mé hodnocení tak nějak oscilovalo mezi 2-3*, nakonec se stále jedná o originální záležitost, která je dobře zahraná. To se cení. Pokud ovšem chci nějaké temné ztvárnění Hollywoodu, jsou v zásobě jiné filmy, po kterých sáhnu raději: Sunset Boulvard, Burton Fink či mistrovský Mulholland Drive. Zde se tak nějak s hodnocením ztotožňuji. Dám mu ovšem určitě druhou šanci, uvidí se, zda-li nepřehodnotím.
Polski film (2012)
Najbrt patří k nejlepším a nejoriginálnějším tvůrcům na poli současného českého filmu. Odvážný, zábavný a po všech stránkách originální český Polski film to opět ukazuje. Naprosto inteligentní záležitost, z které nelze odtrhnout oči a která se dá vidět stále dokola. Rozhodně další totálně podhodnocená záležitost.
MOST! (2019) (seriál)
Po delší době zase nějaký majstrštyk v CZ TV tvorbě. MOST! bych označil za prozatímní vrchol z dílny Prušinovského a Kolečka a dost možná i současné seriálové tvorby vůbec. Naprosto bravurní myšlenka, skvěle situovaná a perfektně humorně podaná s příjemným výběrem muziky. Seriál neměl prakticky slabé místo a problematika je podaná velmi inteligentním humorem. Herecky vyniká samozřejmě Martin Hofmann a bezvadná složenina role Stárková/Cína. Prostě se jedná o parádní záležitost. Díky za ní! Vždycky Most!
Domácí péče (2015)
Dobré herecké výkony dvou hlavních protagonistů jsou málo. Škoda. Potenciál by byl, ale z hlediska scénáře a konfliktů nepromyšlený, nedotažený a dle mého i málo pravděpodobný.
Tenkrát v ráji (2016)
Námět filmu zpracovaného podle románu nabízel velikánský potenciál. Mohl to být film jako víno, jelikož z daného románu by se dalo vytěžit spousty působivého, gradujícího, napínavého, to se však nestalo. Tenhle film bych definoval jako čítankový nevyužitý potenciál námětu. V podstatě se jedná o nudné drama s ne moc zajímavými hereckými výkony bez gradace a dynamiky. Tudíž hodnotím 40%
Metanol (2018) (TV film)
Metanol lépe zpracovat nešel. Před Kopáčovou smekám. Dokonalé skloubení sugestivně natočeného krimi a rekonstrukce jednoho z největších zločinů posledních dvaceti let. Herci váleli, výborně zkomponovaná hudba, dynamický scénář, reálnost děje. Tento TV film strčí do kapsy většinu filmů, co jdou do kin a u mě totálně strčí do kapsy posledně natočené GangsterKy a pod.
Anděl Páně 2 (2016)
Stejná koncepce prvního dílu, který nu sednul o něco více. Neurazí, ale je to v podstatě to samé v bledě modrém. 65%
Bohéma (2017) (seriál)
Bohéma vůbec nebyla špatná, ba naopak sledoval jsem jí pravidelně a těšil se na ní, ale škodí jí dvě věci: a) kombinace reálných a fiktivních postav způsobuje trošku jakýsi guláš (člověk si pak není jistý, zda-li to může považovat za životopisné a kdo je skutečný a kdo smyšlený - podobná situace nastala ve filmu Holocaust a fiktivní postavou Erica Dorfa, která působila také, že je skutečná). b) pasáže z 68 byly opravdu občas tak trochu otravné a kolikrát vzali seriálu dynamiku. Herecky bych vyzdvihl hlavně Jaroslava Plesla a Vladimíra Javorského. Z CZ seriálové tvorby určitě nadprůměr: 65%