Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Akční
  • Drama
  • Komedie
  • Krimi
  • Životopisný

Recenze (625)

plakát

Con Air (1997) 

Vlasatej a nasvalenej Cage s růžovým králíčkem a letadlo Jail Bird vězeňské služby plný zloduchů. Skvělý devadesátkový molotovovův koktejl v produkčním akčním ohňostroji J.Bruckenhaimera, který je bez problému ukoukatelný i dneska. John Malkovich, Ving Rhames nebo Danny Trejo jsou jako padouši k sežrání, jakékoliv pohyby letadel, vozidel nebo vrtulníků doprovází burácející kytary a efektní přelety čekokoliv před čímkoliv, což je tradiční Bruckenheimerův vizuální trademark. Prostě našlapaná podívaná z dob, když do kin přišly první Bad Boys nebo Skála, další nestárnoucí akční klasiky rozdováděných 90. let. * Dal jsem zasloužených 5 hvězd, v procentech to znamená 90%. A pokud máte tenhle žánr rádi, tak doporučuju, tohle je už právem klasika. A pokud možno v originál zvuku, dostupnej českej dabing rve chvílema uši.

plakát

Krotitelé duchů: Říše ledu (2024) 

Pamětníky odchytávání duchů v New Yorku tenhle film rozhodně neurazí. A když jsme vyšli ze sálu, došlo mi, že jsem byl v cinematickém tematickém lunaparku s atrakcemi světa Ghost Busters. Přítomná rozšířená camea ještě žijící původní sestavy lovců jsou vesměs milá, o nikoho se tam nemusíte bát, strašidel je hodně a bezmála dvě hodinky při chroupání popcornu rozhodně pobaví. Co tedy chybí? Komediální talent původní autorské dvojice Aykroyd-Ramis a jejich umění přesvědčit i v potrhlé komedii diváka, že „o něco jde“. Jak tomu bylo v původních filmech z osmdesátých let. Došlo mi to při titulcích, když se ozval původní, osmdesátkový hit. Ten, stejně jako ty čtyřicet let staré filmy, na své síle neztratil nic. Oproti tomu oživená série s druhou generací lovců v rodině Spenglerových je v podstatě pokračujícím louhováním pytlíku kdysi silného a dobrého čaje. A myslím to mile, pořád je to zábava, ale nový kult se tady nerodí. Zejména kvůli logickým chybám ve scénáři, které vám dojdou dřív, než po projekci dojdete k zaparkovanému autu. Dávám 65% a prosím vás, neberte do kina malé děti. My tu kliku při projekci neměli a Garacca je fakt hnusný rohatý strašidlo.

plakát

Studio 666 (2022) 

Pokud máte rádi Foo Fighters, tak si to pusťte…Nečtěte recenze a rovnou si to dejte. Buďte připravení na všechno, není to jenom o muzice. Popiska horror není u anotace náhodou. Jinak je to hodně zábavná oddychovka a bohužel nechtěný hold umění zesnulému bubeníkovi skupiny Tayloru Hawkinsovi. Kdo jste někdy hráli v jakékoliv kapele, tohodle týpka byste prostě do bandu chtěli. Zemřel příliš mladý, vlastně nedlouho uvedení tohoto filmu do kin. Dávám 66,6% zas taková pecka to není…ale jestli je to nadprůměr? No tak to určitě!! P.S. Odpočítávání začátku písničky na lichá čísla zkusím prosadit..takže raz, tři, pět, sedm…jedéééém !!

plakát

Nejhvězdnější noc popu (2024) 

Skvělý dokument. Ocenil jsem ho hlavně jako muzikant amatér, který se ve svém „hudebním“ životě potýkal s problémem najít do kapely zpěváka. A tady jich je plné studio – a jakých!! Když jsem slyšel ty sólo hlasy tehdejší špičky světové pop music, tak mě, starému rockerovi, permanentně stály chlupy na ruce a mráz mi projížděl páteří – ano …skoro hodinu. Běžným lidem, co si kupují vstupenky na ty svoje hvězdy nedochází, kolik práce kolika lidí je za napsáním a nahráním písničky, která se dotkne srdcí lidí po celé planětě. Pamatuju tu dobu, když ten singl vyšel, ani socialistické československo neminul. Nemůžu nedat míň než plný počet, děkuju za tu vzpomínku i za tu příležitost nahlídnout pod pokličku opravdu velkého nahrávání. Trochu vím o čem je řeč a už nikdy se nebudu ušklíbat nad Cindy Lauper nebo Lionelem Ritchiem. Je to za 100%

plakát

Koruna (2016) (seriál) 

První dvě série patří k tomu nejlepšímu, co jsem v seriálové tvorbě v tomto žánru (životopisný/lifestyl) vůbec kdy viděl. Netflix na seriálu opravdu nešetřil a je to vidět na každé minutě. A jelikož mě historie britské královské rodiny zajímá, ocenil jsem nejen lokace po celém Commonwealthu a neošizené královské bydlení a vytříbený luxus ale také lahodně znějící british royal english language. Takže, pro mne měly první dvě série nejen nejlepší herecké obsazení, ale také dramaturgii, soustředěnou do sevřených epizod ze života mladé Lilibeth, nucené se v mladičkém věku, několik let po konci II.světové války po smrti svého otce krále Jiřího VI. ujmout trůnu a tím vlády na bezmála třetinou zeměkoule. Další dvě série, tedy 3. a 4. už tempo prvních dvou neměly, skvěle ale bylo zpracováno období thatcherismu. The Crown ale bohužel dramaturgii prvních sérií opustila, začala telenovelovatět a soustředila se na love drama prince Charlese, Lady Diany a Camilly Bowles. A pak přišly dvě poslední série, cílené na poslední období života lady Diany po rozvodu, její smrt v Paříži v autě s Dodim Al Fayedem a pak na pubertu princů Williama a Harryho. Jo, tohle už mě fakt místy až nebavilo. Což ale neznamená, že by zrovna tahle „barvotisková“ The Crown nemusela bavit vás. Poslední šestou sérii jsem tedy dokoukal z „povinnosti“. A z pachuti soapoperového zpracování mě vytrhly poslední tři epizody a samotný závěr. V samém konci se produkční tým vzchopil a předvedl, čím byl tenhle seriál v době svého uvedení výjimečný. * S hodnocením opravdu nevím. Je tu dost dobrých a jinak pojatých recenzí, takže si můžete obrázek o přízni, které se tenhle počin těší udělat sami. Většina z nich seriál chválí a já mu vlastně, kromě odchýlení se od mého diváckého vkusu, nemám co vytknout. Takže dávám celkem za 83%, s tím, že 1.a 2. za 100%, 3.a 4. za 80 %, 5. za 60% a poslední série 78% - a to jen kvůli závěru. P.S. Velká výhoda pro diváka je, že každá jedna kapitola 1. nebo 2. série obstojí samostatně, jako samostatné malé filmy. No je to pecka!

plakát

Chlupatá odplata (2010) 

Občas je potřeba intelektu ulevit a přitom si při proplachování mozkových závitů neodrovnat játra. Každý má nějakou metodu, mezi ty mé patří nablblé komedie. Když je nejhůř, sahám po A.Sandlerovi a jeho Zohanovi aka kadeřníkovi. Jen o stupínek víš je duo Zoolander I. a II. No a když to není úplně na výmaz, přijde na řadu Vybíjená. Někde v šuplíku s komediemi A.Sandlera se mi teď usadila tahle infantilnost s Brendanem Fraserem. Vtipnosti se dosahuje zásadně eliminací rozkroku hlavního herce nebo prací s hovny lidskými i zvířecími a jinými škálami převážně fekálního a hrubě primitivního humoru. A přesto…rád jsem to viděl. Je to oddychovka, u které je od prvních minut jasné o co půjde a je na vás se rozhodnout – budu koukat, nebo ne? Mě to jasné bylo a tak jsem si ten film – v momentálním rozpoložení, v kterém mě dostihl v TV, docela užil. Kdyby se mě ale někdo dneska zeptal, jestli Chlupatou odplatu znám, budu zatloukat a zatloukat že jsem ji viděl, abych si nezkazil pověst..Dávám 40%, a to hlavně za to, že zvířátka v tomto filmu nemluví.

plakát

Jan Žižka (2022) 

Asi půjdu proti proudu, ale mně se tahle středověká romance vlastně docela líbila. Trochu mě mátlo, že se postavy jmenují Jan Žižka, Václav IV. nebo král Zikmund. Ale jinak to bylo docela příjemně středověké a vidět tváře z hollywoodských velkofilmů jak se řežou kolem Křivoklátu, na Bezdězu nebo ve Velké Americe dalo filmu nečekanou přidanou hodnotu. Příběh mě docela bavil, některé pasáže (příběh z jeskyní) mi teda přišly zdlouhavější, ale to se dá odpustit, páč bylo potřeba Žižkovi vyléčit oko. Co se mi kouše těžce je televizní vzhled a v podstatě komornost celého vizuálu, nejvíc byl přítomný ve větších bojových scénách. A taky neustálé nadužívání zakuřování scény. To bylo tedy až otravné, nevěřím, že ve středověku pořád někde v lese něco doutnalo. Za to jdou ode mne body dolů. A ještě jedna věc. Úplně poslední scéna před titulky dává tušit, jak skvělý by mohl být velkofilm z husitských válek, klidně natočený Jáklem. Jenže, jestli Jan Žižka stál skoro půl miliardy, pak by na epos z husitských válek stál víc než jeden státní rozpočet…škoda…Dávám 65%

plakát

Díra u Hanušovic (2014) 

Nežil jsem na vesnici, tak nemůžu soudit, ale když jsem na svých poutích českem občas do nějaké putyky ve vesnici, která se dá přejít od značky ke značce za 10 minut zapadl, tak jsem tam viděl přesně takhle divný lidi. ** Herci „dejvického“ jsou skvělí a v tragikomické fresce ze života lidí, odsouzených osudem k neživotu ve faktické i duchovní chudobě v zapadlé a rozpadající se vesničce předvádí archetypy rázovitých postaviček, o kterých jste možná slyšeli nebo četli, ale bavit byste se s nimi nedokázali. A většinou ani nechtěli. A přesto, dobře se na to dívá. Krobotův film zbytečné životy lidí v Díře u Hanušovic předkládá především v poťouchlých, černým humorem říznutých etudách z jejich životů. Dozvíte se s kým chrápe hospodská Maruna, jak dlouho kope hrob místní obecní otloukánek Olin, jak starosta staví dům…Ale nebyl by to autor a režisér jednoho z nejúspěšnějších českých divadel, aby si s divákem nepohrál a neukolébal ho několika vtípky, aby ho najednou a bez varování vhodil do krutě lidského konfliktu, při kterém pohrdavý úsměšek městského diváka na tváři ztuhne zděšením a vlastním studem. Ve filmu excelují hlavně ženské hrdinky. Vyzdvihuji výkony Tatiany Dykové, Johanny Tesařové a Simony Babčákové. Její ódu na Karla Zicha si budete pamatovat do smrti. Dávám 80%.

plakát

Invalida (2023) 

Nadmíru zábavná slovenská východňárská noir revenge krimi s cholerickým opravářem na invalidním vozíku. Přehlídka neskutečně dobře napsaných a vypointovaných skečů, které jsme zatím viděli v severských krimi, typicky ve filmech Jackpot nebo Boj sněžného pluhu s mafií. Bratia slováci to ale dokázali a dali nám svojí originální verzi pulp historky, v které hraje hlavní roli kolečkové křeslo, čepice Rastislava Štefánika, úlisný starosta, muzejní předovky, Dempsey a Makepeacová a romák v nacistické uniformě. V podstatě si tady píšu deníček, abych si připomněl, že  tuhle jednohubku, zakončenou písničkou Karola Duchoně musím vidět ještě aspoň jednou. Dávám 90%, bola to jazda.

plakát

Mravenci nesou smrt (1985) 

Kromě faktu, že je to naprosto očividná propaganda komunistické VB, natáčená nepochybně pod dohledem Ústřední redakce armády, bezpečnosti a brannosti Československé televize, zaslouží pozornost současného diváka četné a nestárnoucí wtf momenty tohoto dílka, které v 80.letech patřilo k vážně míněným „vrcholům“ tehdy natáčených akčních českých kriminálek, marně se snažících okopírovat styl tehdejších francouzských gangsterek. Tak tedy, akční scény opravdu „trhají oči“, zejména kreace zabijáka v podání Rudolfa Jelínka, který skáče jako batman a je scénáristou mimo jiné přinucen k souboji s vrhačem nožů. Toho mimochodem ztvárnil Ladislav Mrkvička a zcela jistě na tuto roli nebyl v pozdější kariéře pyšný. Taky automobilová honička policejních žigulíků a škodovek s plně naloženou Avií je z toho co světu zanechala česká socialistická televizní tvorba cosi opravdu unikátně blbého. Můj soukromý wtf peak je ale rozmrzelé konstatování západoněmeckého dealera drog, snažícího se dostat drogy do Čech a jemuž se to nedaří, že „Naše organizace stojí proti československé policii. A je to dobrá policie!“ Prostě, dílko Mravenci nesou smrt jsou především a hlavně přehlídkou všech komoušských výchovných a propagandistických hesel oné doby, včetně hudby (hudba na diskotéce!!) a vizuálů (padouši nosí roláčky a džíny, klaďasové tesilky a košile z OP Prostějov, dopnuté ke krku, feťáci mají dlouhé vlasy nebo číra a vypadají, slovníkem tehdejší doby, jako závadová mládež). Vlastně jen jediné je na tomto filmu dobré. Že se točil (cca roky 1984-85) v exteriérech tehdejších Karlových Varů a hodně míst je rozpoznatelných. Můžete tak porovnávat, jak se město zvedlo, když komanči konečně táhli do pr…le. A za tuhle, zcela jistě nezamýšlenou historickou hodnotu záběrů dávám 20%. Je ale fakt škoda ** spoiler  ** že si Nela Boudová aspoň jednou nesvlíkla ten hnusnej svetr, co v něm hraje celou roli ** spoiler **, to bych i 10% přidal.