Reklama

Reklama

Plivu na tvůj hrob

(festivalový název)
  • USA I Spit on Your Grave (více)
Trailer
USA, 1978, 101 min (Director's Cut: 96 min)

Obsahy(1)

Mladá atraktivní spisovatelka Jennifer Hills (Camille Keaton) přijíždí na venkovskou usedlost u řeky dopsat svůj román. Namísto vytouženého klidu na práci a inspirace tu ale nalezne pouze bolest a ponížení z rukou čtveřice brutálních buranů, kteří ji opakovaně znásilní a zničí její knihu. Zdrcená umělkyně se jim rozhodne krutě pomstít - a vytvoří tak mistrovské dílo!

Nechvalně známá klasika žánru exploitation filmů, který prožíval konjunkturu v 70. letech. Ještě donedávna byl tento film v řadě zemí zakázán, protože měl podle cenzorů glorifikovat násilí páchané na ženách a přední americký filmový kritik Roger Ebert jej označil za nejhorší film, jaký kdy viděl. Camille Keaton za svůj výkon obdržela v témže roce kdy byl film natočen cenu na Katalánském mezinárodním filmovém festivalu ve Španělsku. (choze)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (196)

Gilmour93 

všechny recenze uživatele

Tři nadržení vidláci, kterým by sláma čouhala z bot, kdyby věděli, jak si je obout + jeden retardovaný Felix Holzmann dostali zálusk na z jejich úhlu pohledu vyzývavé děvče z města a tak jej v duchu svých svérázných praktik tokání brutálně znásilnili. A pak? Pak se už jen Michael Madsen zadívá do dálky ze dveří svého karavanu a vyrovnaným, jakoby s osudem smířeným tónem, pronese: „That woman deserves her revenge and they deserve to die..“ Jeden ze základních kamenů subžánru Rape & Revenge, který trpí na katastrofální herecké etudy a hlavně nepochopení Zarchiho tvůrčího záměru. Není se co divit, v jeho ryze amatérském podání je to jako by si šly děti hrát se sirkami do stohu, nicméně ostříhat nějakých dvacet minut dějové vaty + klín Camille Keaton a hned by se na ten zvrat submisivity dívalo veseleji.. ()

Z0oMb3E 

všechny recenze uživatele

Nuda, znechutenie a zdesenie. Tieto tri slová by v skratke charakterizovali resumé celého filmu. Nuda: Nízkorozpočtový film, pri ktorom sa šetrilo takmer na všetkom. Od až detinského poňatia kamery cez absenciu aspoň minimálneho hudobného podkreslenia až po ochotnícke výkony všetkých zúčastnených. Dobre, na Camille sa dalo aspoň pozrieť a svoj slabučký výkon dokázala vykompenzovať aspoň ženskými zbraňami. Scenár, ktorý sa snaží ako tak obohrať jednu silnú scénu nalepovaním ďalších aby sa snímok mohol pochváliť aspoň štandardnou dĺžkou. Znechutenie: Pochopiteľne scény znásilnení sú veľmi silné a nejeden krát som od obrazovky zhnusene samým sebou odvrátil zrak. Je to jediný silný moment filmu a pre ľudí, s bujnou fantáziou a čítajúci filmy aj medziriadkovo dôvod na zamyslenie. Zdesenie: Pri čo i len miernom zamyslení sa nad dejom padá celá koncepcia filmu. Nelogickosť konania postáv ktorá sa dá krájať a dialógy veľmi blízko improvizácie pochovajú aj tú poslednú šancu na lepší výsledok. Ešte raz. Film ktorý stojí na znásilňovaní a psychickom zrútení Camille Keaton, čiže ľudia, ktorí pozerajú filmy preklikávaním dosiahnu rovnaké filmové uspokojenie ako tí čo film vidia celý. ()

Reklama

Paldini 

všechny recenze uživatele

No, chtěl jsem se podívat na nějaký film se špatnou pověstí a mám, co jsem chtěl. Až tak kontroverzní mi to nepřišlo, spíše dost nudné. Za vidění opravdu stojí až pomsta hlavní hrdinky. I když musím říct, že ti burani ji to dost ulehčují a prakticky ji jeden po druhém lezou přímo pod ´nůž´. Fakt to nestojí za druhé zhlídnutí. ()

Isherwood 

všechny recenze uživatele

Nedobrovolná trojnásobná penetrace rozhodně bolestivá je, o tom žádná. Jenže zatímco zde trpí hlavní hrdinka, zbytek je torturou dobrého diváckého vkusu. Vypravěčský amatérismus s jasnou snahou šokovat (znásilnění/pomsta) se z přibývajícími minutami stává nesympatičtější díky táhlé užvaněnosti a dějové vyprázdněnosti. V kamerových pod/nadhledech ještě nespatřuji umění a stejně tak ne vždy je automaticky emocionálně úplně na výši, když ztepilá diva pobíhá nahá lesem, aby unikla uvřískané partě nadrženců. Nad profesionálně odvedenou kastrací možná citlivější divák přivře oči, ale vážně netuším, kolik toho musí mít nakoukáno člověk, který tento film šoupnul do desítky nejznepokojivějších filmů všech dob. ()

eraserhead666 

všechny recenze uživatele

Jo, jo, pomsta nejlépe chutná za studena. Byl by to prachobyčejnej amatérskej thriller, kdyby to nebylo v první půlce tak syrové a ve druhé tak krvavé. Celý film bez hudby, docela zběsilé postsynchrony (kdy rozhovor u jezera zní jako z tělocvičny) a retardovaný blbeček, co vypadá a tváří se jako mladý Felix Holzmann. K tomu sériové znásilnění a vcelku vychutnaná pomsta (až teda na ty poslední dvě trošku odfláknuté). Vcelku parádička, kterou v televizi asi jen tak neuvidíte. Tenhle film pár vybraným jedincům doporučím (pár z nich, abych je nasral he, he). ()

Galerie (31)

Zajímavosti (19)

  • Oficiální název Day of the Woman neboli „Den ženy“ byl pro obnovené rozšířené uvedení do kin v roce 1980 změněn na I Spit on Your Grave čili „ Plivu na tvůj hrob“, přestože se režiséru Meiru Zarchimu nelíbil. (SeanBean)
  • Zerchi chtěl realitu znásilnění vyobrazit co nejpřesněji a přiznal, že diváky záměrně šokoval, ovšem bez toho, aby natočil cokoliv nereálného nebo neskutečného. Když zkoušel "sílu a efekt" některých scén na náhodně vybraných divácích v malém promítacím sále, při druhé scéně znásilnění na kameni v lese jeden z přítomných můžů (povoláním elektrikář) zvolal: "To už je moc, tohle nezvládám!" A opustil sál. Zarchi po této reakci zvolal: "Ano! Scéna funguje přesně tak, jak má!!" (Flipnic)

Reklama

Reklama