Režie:
Dev PatelKamera:
Sharone MeirHudba:
Jed KurzelHrají:
Dev Patel, Sharlto Copley, Sikandar Kher, Pitobash Tripathy, Sobhita Dhulipala, Vipin Sharma, Makrand Deshpande, Ashwini Kalsekar, Adithi KalkunteObsahy(1)
Když byl Chlapec (Dev Patel) hodně malý, vyprávěla mu matka legendu o mýtickém opičím králi Hanumanovi, který pomáhal bezmocným, stíhaným útlakem i křivdami. Pak mu přímo před očima matku zavraždí představitelé moci a chlapci dojde, že žádný Hanuman neexistuje. Možná i proto už jako dospělý v masce opičáka obráží nelegální zápasy, kde se nechává do krve ztlouct populárnějšími zápasníky. V těch nejtemnějších uličkách města hledá cestu k „těm nahoře“, kteří mu před lety tak fatálně ublížili. Když ji nakonec objeví, promění se v impozantní a zároveň děsivý nástroj pomsty, jenž ho má zbavit všech stínů z jeho minulosti. Dokáže to sám? A co se s ním stane, až na téhle cestě lemované smrtí dorazí na konec? (Cinemart)
(více)Videa (11)
Recenze (181)
„Opičák" a jeho cesta za odplatou. Na režisérskou prvotinu to není vůbec špatný. Ale třeba kamera a střih je při svižnějších scénách až moc akční. Což se mi někdy líbilo ale občas to bylo možná na škodu a sralo mě to. Příběhově nejde o nic novýho a originálního ale audiovizuálně je to celkem vymazlený. Nakonec z toho sice nejsem nadšenej tak jako většina diváků a zdejších 75% mi přijde až přes příliš ale za vidění a pozornost film určitě stojí. O tom, že o Dev Patelovi(režie) ještě jistě uslyšíme je věc zcela jistá. Na vážkách mezi 3-4hvězdami se přikláním k lepším 3hvězdám. ()
Takový Indický John Wick s nádechem morální narážky na situaci v Indii. Za mě příjemný akční film u kterého se zasmějete, kouknete na dobré scény, pěknou práci s kamerou. Možná až moc cítíte americký vliv, ale musím říct, že v kombinaci s dobrou hudbou mi to i tak přijde malinko méně "jednoduché" i když děj je velmi předvídatelný, tak jako akční film svého žánru je velice povedený. S poslední hvězdičkou čekám, až mě překvapí nějak průběh nebo tam do toho bude zajímavější děj. Jinak před propracováním a zachycením jiného kontinentu velice smekám ()
Paráda!! Napínavý a silný thriller o pomstě zasazený do indického folklóru a kultury. V čem film exceluje je technické zpracování. Je až překvapivé, jak schopně drží Patel režisérské otěže, ačkoliv jako herec nepřišel s akčním žánrem příliš do styku. Vizuálně není těžké přirovnat snímek k největšímu akčnímu hitu posledních let, "Johnu Wickovi", s nímž "Monkey Mana" pojí věci jako stylizace, výrazné kontrasty barev či dlouhé akční sekvence. Zápletka jako taková je velice přímočará a opět si "pouze" vypůjčuje tu nejzákladnější dějovou kostru od milionkrát viděných příběhů o pomstě. V této spojitosti bych osobně ubral na flashbacích, které sloužily jako hrdinův hnací motor za pomstou. Jejich četnost ale byla lehce rušivá, zejména i proto, že jsme se ve vzpomínkách stále vraceli k téměř totožným scénám. A teď to nejdůležitější… Akce je naprosto prvotřídní. Ať už Dev Patel bojuje v ringu v opičí masce a vydělává potřebné peníze; střetává se s ochrankou v restauraci, při nichž se nebojí využít vhodné nástroje pro zabití či těžké zranění nepřátel anebo zápasí tváří tvář úhlavnímu nepříteli či gigolovi se sekerou v ruce, všechno vypadá na plátně výtečně. A třeba takový trénink po zotavení dal vzpomenout na 70kové hongkongské klasiky. "Monkey Man" toho má v rukávu ještě o něco víc a nespoléhá se čistě na akci. Do snímku se snaží vnést i podstatné pohledy a hodnoty, jež jsou mu nepochybně blízké. Je-li tohle teprve Patelův debut, nemohu se dočkat, s čím přijde příště. /80%/ ()
MONKEY MAN! MONKEY MAN! MONKEY MAN! MONKEY MAN! Krvavá akční rubačka s mystickým intermezzem a decentním politickým podložím. Dev Patel si napsal, zrežíroval a protrpěl hlavní roli v srdečním projektu o pomstě. Čistka původních obyvatel z důvodu stavby továrny (asi na sušenky) pěkně rezonuje, ale audiovizuální kabátek posouvá netradičně vyprávěný tradiční příběh na novou úroveň. Kontaktní bitky střídající úhly pohledu z vlastních očí, našlapaná honička přeplněnými ulicemi, pot a krev, řez sociálními skupinami od úplného spodu nahoru. To vše krásně uvozované pohádkou o Hanumánovi. Režijně nečekaně vyzrálé dílo. ()
Dev Patel se postaral o velké a zatraceně příjemné překvapení. Jeho celovečerní režijní debut je sebevědomá a audiovizuálně našláplá akční pecka se sympatickým hrdinou, výborně využitým zasazením do současné Indie a velmi dobrou akcí, která je správně drsná, dravá a špinavá. Je tu hodně znát inspirace Johnem Wickem a novodobými asijskými nářezy (Ong-Bak, Raid), které si Patel zřejmě nastudoval opravdu poctivě. S rozumnější stopáží a ještě o něco lépe vygradovaným finále by to bylo - minimálně v ranku tradičních revenge akčňáků - prakticky bezchybné. Každopádně doufám, že Patel u akčního žánru coby režisér (a vlastně i herec) ještě zůstane, protože takhle zaválet hned napoprvé se jen tak nevidí. 80 % ()
Galerie (31)
Zajímavosti (13)
- Monkey Man bol dokončený v marci 2021 a Netflix zakúpil práva k filmu za 30 miliónov dolárov. Avšak kvôli politickým ideológiám filmu sa Netflix začal obávať reakcie indického publika a potichu sa snažil film predať, čo bol taktiež problém, keďže jeden z finančných partnerov filmu BRON Studios prechádzal bankrotom. Jeden z ľudí, ktorí mali možnosť vidieť film, bol Jordan Peele a ten bol presvedčený, že Monkey Man si zaslúži byť videný na veľkom plátne. Peele sa tak pridal k filmu ako producent pod banerom jeho produkčnej spoločnosti Monkeypaw Productions a následne presvedčil štúdio Universal Pictures, aby odkúpili film od Netflixu. Universal údajne zaplatil za film necelých 10 miliónom dolárov. (drake31)
- Film měl velké produkční problémy, Dev Patel (Kid) před začátkem natáčení přišel o produkčního designéra a hlavního kameramana. Také přišel o velkou část vybavení a komparzu kvůli uzavření hranic a filmu tak hrozilo, že vůbec nevznikne. Dev Patel přesto dokázal uprosit producenty, aby mu dali šanci. Tu dostal, ale musel se hodně uskromnit, film se tak natáčel na mobily a GoPro. Komparz nahradili osvětlovači, maskéři a každý, kdo byl volný, šel před kameru. Na spoustu kaskaderských kousků používali to samé vybavení furt dokola, po každé akční scéně tak museli spravovat rozbité stoly, židle a další vybavení. (Yoshitsune)
Reklama