Režie:
Michal SamirScénář:
Michal SamirKamera:
Martin DoubaHudba:
Ondřej Gregor BrzobohatýHrají:
Anna Fialová, Vojtěch Vodochodský, Eliška Křenková, Igor Chmela, Alena Mihulová, Miroslav Hanuš, Terezie Holá, Daniel Kadlec, Jana Boušková, Jan Vondráček (více)VOD (2)
Série(3) / Epizody(9)
Obsahy(1)
Iveta chce být slavnou zpěvačkou. Cesta vede z dětského sboru přes pěvecké soutěže, nahrávání prvního hitu a desky až k celostátní slávě. Iveta musí přesvědčit rodiče, porotce, producenty, diváky. Tím jediným, který v ní od začátku věří, je Petr Sepéši. Její první láska. Ta, o které se říká, že musí někdy skončit... Jaká je cena splněného snu? Začátek životního příběhu Ivety Bartošové. (Voyo)
(více)Videa (5)
Recenze (136)
Tož nebudu chodit kolem horké kaše, Iveta Bartošová byla moje první dětská crush a klip Tři oříšky jsem na VCR (údajně) točil furt dokola až do úplného psychického vyčerpání rodičů. To bylo ještě předtím, než na ní začal parazitovat úplně brutálně nechutným způsobem bulvár, který v kombinaci s nešťastnou rukou při volbě osudových mužů a bojem s vlastní psychickou nestabilitou, dovedl Ivetu tam, kam dovedl... Není to špatná minisérie. Houpavou, na postavách klaustrofobně nalepenou, kameru Martina Douby a přesvícené scény, v tomto případě ještě často ponořené do zvláštního růžovo-fialového neonového oparu, jsem poznal na první pohled. A docela to k tomuhle psychologickému pojetí, kdy se celý příběh soustředí čistě na postavy a všechno ostatní je podružné, sedí. Přiznám se ale, že se moc neorientuju v tom, jací lidé se okolo Ivety Bartošové motali, takže mi tu občas chybělo více polopatické vysvětlování toho, kdo je kdo. Jaký třeba měla smysl ta linka s vojákem? ()
Tak cekal jsem, ze se z tohoto zacatku hvezdne kariery Ivety Bartosove dozvim vice. To uz je dan vetsi prostor Sepesimu, ktery neni zrovna vyobrazen v nejlepsim svetle. To, ze Bartosova nebyla pripravena na svet ceskeho soubyznysu je vec druha a serial se o tento fakt hezky opre. Brzobohaty v roli Staidla je bezchybny. Cekal jsem to zivejsi, ale jsem rad, ze jsem to videl. Pro fanousky povinnost. ()
Ivetu Bartošovou už pamatuji jen jako trosku a předmět zviditelňování Rychtáře, Macury a dalších zoufalců. Proto oceňuji pohled na začátky její kariéry, který naznačuje i možné důvody smutného konce talentované zpěvačky. Nejsilnější stránkou jsou herci v hlavních i vedlejších rolích, jako Ivetina rodina a hlavní producent. Sympatická hlavní dvojice, která se aktérům podobá, a navíc dobře zpívá. Anna Fialová si tu spravila image po roli nesnesitelné hysterky v sérii Guru, což ale mohl být záměr tvůrců. Interpretace některých písní je možná dokonce lepší a živější než v originále, hlavně v posledním díle, který je celkově nejlepší. Je tu poměrně dost nepřesností a zjednodušení, chybí některé důležité epizody z Ivetiny kariéry, ale to se dá odpustit, není to dokument. Co je ovšem horší jsou početná hluchá místa a nudné scény v každém díle. Trucující Iveta, opakované přehrávání písní třeba i třikrát za díl je zbytečná ztráta času, který mohli využít k nějakým dalším epizodám té doby, případně každý díl o 10 minut zkrátit. Vedlejší linie s vojákem je slabá, nicneříkající a má nevyužitý potenciál. Snímek není nijak drahý, interiéry jsou udělané pěkně a přesvědčivě, ale exteriéry jsou celkem odfláknuté. Stylizovat Prahu do vzhledu 80. let by asi vyšlo draho, ale dost by to pomohlo navodit dobovou atmosféru. Série sama o sobě spíš na tři hvězdy, čtvrtou přidávám za odvahu jít do takového projektu a povedený výběr herců. ()
Minisérie, která dala nový význam sousloví divácky nesnesitelná natahovanost. Přesto má svoje highlighty, u nichž jsem se smál nahlas: ve druhém dílu, kdy se Sepeši s Krejzou (I. Chmela) marně pokoušejí najít "sdělení" v nablblých Knoflících lásky, zpěvák zuří nad výrazem "jelimánci" a při natáčení v televizním studiu málem povalí lucernu, za což si posléze strašlivě vynadá, ve třetím dílu pijácké sólo pana Bartoše (M. Hanuš, kvůli kterému jsem se na to celé vlastně díval) a z Amadea obšlehnutá scéna, v níž při pauze během nahrávací frekvence světák Štaidl vyškolí nedospělého jelimánka Sepešiho. Co jsem ovšem nepobral, tak ty vsuvky s mladým vojákem. ()
Mám ze seriálu velmi rozporuplné pocity. Opravdu byla Iveta Bartošová tolik ufňukaná a ukňouraná figura, která neměla vlastní názor? To asi ne, že. Ano, zažila toho za svůj krátký život poměrně dost a ne vždy to byla jenom procházka růžovým sadem. Taky to byly pekné turbolence. To s člověkem dokáže velmi slušně zamávat. Výběr písní mi přišel velmi zvláštní. Čekala jsem, že uslyším Ivetiny hitovky. To byl takový problém, aby zazněly originály a Anna Fialová otvírala pouze pusu? Chápu, že Iveta měla jiný hlasový rozsah a její písničky jsou těžké na zpívání. Jsem z tohoto počinu celá rozladěná. ()
Galerie (313)
Zajímavosti (28)
- Anna Fialová (Iveta) se bála přijmout roli Ivety Bartošové, jelikož se bála, že bude příběh zpracován bulvárně. Přesvědčilo ji setkání se s tvůrci a přečtení scénáře. (hansel97)
- Ondřej Ruml během jednoho z rozhovorů pro TV Nova přiznal, že kromě něj byl do role Karla Gotta zvažován také muzikálový herec a zpěvák Lukáš Janota. Nakonec však tvůrci dali přednost právě Rumlovi. (lucij68ee14)
- Castingu na roli novinářky Gabi se zúčastnilo celkem 12 hereček. Kromě Zuzany Zlatohlávkové o roli usilovala například i Karolína Vágnerová, která nakonec dostala roli Venduly Svobodové. Zuzana však udělala na režiséra velký dojem. „Když přišla na casting Zuzana, věděl jsem, že chci ji,“ přiznal k obsazení herečky do role bulvární novinářky režisér Michal Samir. (lucij68ee14)
Reklama