Reklama

Reklama

Notre-Dame v plamenech

  • Francie Notre-Dame brûle (více)
Trailer 1

Obsahy(1)

Hrdinský příběh těch, kteří riskovali své životy při nebezpečné záchraně symbolu Paříže. Nervy drásající snímek režíroval držitel Oscara a matador světové kinematografie Jean-Jacques Annaud, který má na svém kontě filmy Jméno růže, Nepřítel před branami či Sedm let v Tibetu. Film v neúnavném tempu rekonstruuje události 15. dubna 2019, kdy katedrálu Notre-Dame zachvátily plameny a celý svět toho byl v přímém přenosu svědkem. Spolu s hasiči se vydáváme do míst, která zůstala divákům obrazovek skrytá – přímo do nitra hořící budovy. Snímek tak nabízí téměř fyzický zážitek, který nikoho nenechá chladným. Režisér a scenárista snímku Jean-Jacques Annaud se soustředí na věrohodné zachycení boje s nekontrolovatelným živlem, ale především upozorňuje na nezměrnou odvahu a obětavost záchranných sborů. Bez jejich nasazení by nejznámější katedrála světa lehla popelem. (Bioscop)

(více)

Videa (3)

Trailer 1

Recenze (86)

bourec 

všechny recenze uživatele

Francouzům se nedá upřít, že ve stávkách a demonstracích pro sebe a svoje rodiny dokážou na sociálních mechanismech vybojovat kde co. A já se po promítnutí filmu ani nedivím. Protože jen obyčejnou prací by si nekoupili ani suchý z nosu. Podcenění situace, absolutně nezvládnutej přesun k požáru, celkově nekoordinovanej zásah. Na mě to spíš než jako hrdinskej film působilo jako obžaloba systému. Samozřejmě pokud se film držel nějakejch historickejch reálií. Pokud ne, tak Annaud nachcal francouzům slušně na hlavy. Film mě vůbec nevtáhnul, nebylo tam skoro nic. Pochvala jen pro dokumentární vsuvky a melodii. Veskrze slabší průměr. 50%. ()

Pepinec 

všechny recenze uživatele

Na začátku šel dým i z mojí hlavy; řidiči netrefěj správnou ulici, holky neunesou hadice, kluci zapomenou sekeru, lodě připlujou po dvou hodinách a uprostřed toho všeho se zachraňuje nějakej starej hřebík... Jestli to bylo reálný zachycení úrovně pařížskejch záchrannejch složek, tak ať mi prosím žádnej Francouz nikdy s ničím nepomáhá. Film samotnej ovšem luxus, výborný propojení skutečnejch a hranejch záběrů, a i když hořela jen hromada hezky poskládanejch šutrů, mě jako diváka se to nakonec dotklo taky. ()

Reklama

Slarque 

všechny recenze uživatele

Jean-Jacques Annaud dokazuje, že ani s blížící se osmdesátkou nepatří do starého železa. Rekonstrukce požáru nejvýznamnější pařížské historické památky totiž funguje nad očekávání skvěle. Sázka na neznámé tváře se vyplatila, tady by hvězdy jen zbytečně odváděly pozornost. V hlavních rolích katedrála a požár, ve vedlejších hasiči. Kromě pár zbytečných scén (např. Donald Trump) téměř perfektní (85%). ()

Wacoslav1 

všechny recenze uživatele

Po celou první půlku jsem si říkal, že čtyři hvězdy to má jisté, ale pak se do napínavé katastrofy čím dál tím víc míchal patos. Ano chápu došlo tu k ničení Francouzské národní památky to já asi nedokážu docenit, ale po atmosférické a svižné první půli se to v tom přeci jenom trochu utopilo proto nakonec jen lepší trojka.65% ()

Chrustyn 

všechny recenze uživatele

Vynikající rekonstrukce tragického požáru, který prakticky zničil jednu z nejslavnějších památek světa. Příběh bez hrdinů i všech klasických atributů katastrofických filmů. Přestože chybí opravdové napětí, jedná se o strhující podívanou, která navíc výborně pracuje s propojením filmu a skutečných dokumentárních záběrů. ()

Galerie (26)

Zajímavosti (5)

  • Režisér Jean-Jacques Annaud zamýšlel, že jeho film bude z 5 % tvořen záběry ze skutečné události, videi z chytrých telefonů, televizními záběry atd. Rok před premiérou tak veřejně oznámil, že potřebuje záběry pro dopravní zácpy, které požár způsobil, pro scény spontánních modliteb a pro některé mezinárodní televizní reportáže. Založil dokonce webovou stránku, aby každý mohl posílat svá vlastní videa. (BMW12)
  • Nejsložitější scénou bylo zřícení věže uvnitř katedrály. Zvonici museli postavit v měřítku a zapálit ji uvnitř zvukové kulisy. Pro tuto scénu byl štáb minimální, všichni měli ochranné pomůcky a natáčela se na jeden záběr, přičemž se natáčelo dvanácti kamerami najednou, jenž byly umístěny v nouzových boxech, které chránily vybavení. (BMW12)

Související novinky

Na cenách César uspěla i česko-slovenská stopa

Na cenách César uspěla i česko-slovenská stopa

25.02.2023

V pátek 24. února 2023 proběhlo v pařížském koncertním sále Olympia slavnostní předávání prestižních cen francouzské akademie filmových umění a technik, známých pod názvem César. Vítězným snímkem… (více)

Reklama

Reklama