Reklama

Reklama

Film sleduje “dlouhý život ikonického podnikatele, od výroby traktorů na začátku jeho kariéry, přes vytváření vojenských vozidel během druhé světové války až po navrhování a výrobu automobilů Lamborghini, které v konečném důsledku definovaly jeho hluboký odkaz”... Příběh se odehrává  na pozadí poválečné Itálie a odráží složitou proměnu jeho vlasti. Lamborghini začínal skromně výrobou traktorů, během druhé světové války se věnoval vojenským vozidlům a když navrhl a začal vyrábět  automobily Lamborghini, jeho jedinečná genialita z něj udělala skutečnou ikonu automobilového průmyslu. Nechvalně proslulá byla jeho rivalita s Enzem Ferrarim. V osobním životě však zažíval citový zmatek, vášeň, romantiku i tragédii.. (JOJ Cinema)

(více)

Videa (1)

Trailer 1

Recenze (45)

kenkaku 

všechny recenze uživatele

Prostě debilita. Jako záběr na Ferruccia (cca) rok před smrtí s vyráží někoho komu je o 20 méně je (bez viditelné maskérské práce) prostě debilita. To samé ten záběr s Enzem… tahle umělecká kokotina stála u mě film hodnocení prakticky aniž by začal. A co je horší, film byl v polovině a děj se nezmohou na víc, než na první prototyp roku 1948. Prakticky většinu času se řeší rodinné vztahy s bratrem. Pak poskočíme do roku 63 a… konečně se (malinko) začne něco dít. Na scénu přijde Bob, první konflikt s Enzem a zrod 350GT. Na závěr se nabízí srovnání s jiným filmem… Lambo z tohoto duelu vychází hůř. Není to vyloženě špatné. Jen ne tak dobré. ()

MajkHany 

všechny recenze uživatele

Za mě super filmek o tom, jak se pan Lamborghini vypracoval z kluka, který ve chlévě spojoval šroubky, aby postavil traktor, až k panu supersportovnímu.. Je skvělé vidět takové nadané týpky, jak pro ně není problém udělat cokoliv, co už bylo prohlášeno za nemožné. Mě prostě přišlo zábavné, sledovat krůček po krůčku, jak se postupně zdokonaloval, lidi které tenhle film nudil, nevím, asi chtěli dvouhodinový závod Gallarda s Murcielagem.. ()

Reklama

Ex_Machina 

všechny recenze uživatele

Ferrari si kúpite keď chcete byť niekto, Lamborghini si kúpite, keď ste niekto.“ Tŕnitá cesta pána Lamba od výroby traktorov až po výrobu legendárnych superšportov s býkom v znaku. Lamborghini Miura bolo vyhlásené za najkrajšie auto svojej doby. Škoda že sa to nedá povedať aj o tomto filme. Pretože životopis o takomto skvoste na 4 kolesách by si zaslúžil určite viac. ()

dannyyy 

všechny recenze uživatele

Samotnému Grillovi patří až druhá půle filmu, ale ten exceluje snad všude. Kdo by ale čekal nějaký velkofilm, jako je Le Mans '66 (2019), tak ho zklamu. Tam byla rivalita mezi Fordem a Ferrarim, zde je rivalita mezi Lamborghinim a Ferrarim. Toto je "jen" životopisný film o Lamborghinim, který z traktorů přešel na auta (traktorům se ale věnují dodnes). První půle filmu se zaměřuje na jeho mládí po konci druhé světové války a druhá půle filmu zrod vůbec prvního Lamborghini 350 GTV alias Miura, který byl vymyšlen a postaven během rekordních 6 měsíců. Velmi pobavila kresba, kterou nechal předat Lamborghini Ferrarimu na autosalónu v Ženevě :)) ()

majo0007 

všechny recenze uživatele

Aj takto sa dá dojebať film... a premárniť šancu v troch etudách.... Tomuto filmu proste chýba všetko, aby si ho niekto zapamätal - americká action a európska romantic... Aspoň že z Ferrariho urobili kokota (tá karikatúra jak mrdá býk koňa na autosalóne v Ženeve bol asi najlepším zážitkom z celého filmu) a z traktoristu miliardára. Film pobaví, na druhú stranu nechápem ten PRIJEBANÝ anglický jazyk s talianskym akcentom (tak buď to urobíme taliansky s titulkami), alebo jak pre kokotov, čo nevedia, že sa celý film odohráva v Taliansku tam nadrbeme komplet english (ono totiž je ťažko pochopiť, že nejakí kukuriční farmári z nejakého UmbriaDelCambriaCorleoneTuscany plynulo speak english). Odporučiť... já som to bez nehody dopozeral a v garáži Lambo nemám (ale budem mať - až našporím na hlinené prasiatko). Tomu filmu proste nejaký ten "gasoline drajv" esencia chýba.  Dávam suchých 3, pretože ma to bavilo, ale je to hodne odfláknuté, z toho sa dalo vyťažiť viac! Ináč, nenechajte si pred titulkami ujsť diabolsky vrčivé zábery na žltú MIURA a jej taxametre (v Múzeu moderných umení ho vystavovali ako najkrajšie auto na svete). ()

Galerie (102)

Zajímavosti (6)

  • Ve filmu je naznačeno, že Ferruccio Lamborghini (Frank Grillo) odmítl první návrh designu Franca Scaglioneho (Andrea Bruschi) ve prospěch konvenčnějšího designu, který se měl stát modelem 350 GT, prvním sériovým Lamborghini. Ve skutečnosti vypadal úplně první prototyp Lamborghini, 350 GTV, přesně jako „odmítnutá“ designová skica ve filmu. Byl představen na autosalonu v Turíně v roce 1963, tedy daleko před Ženevským autosalonem v roce 1964, kde bylo podle filmu představeno první Lamborghini. (Johnny.ARN)
  • Během závodu Terra Dei Motori v roce 1948 jsou Ferruccio (Frank Grillo) a Matteo (Matteo Leoni) těsně sledováni vozem Mercedes Benz, ale na některých detailních záběrech za nimi žádný vůz není. (Johnny.ARN)
  • Když se narodí dítě Clelie (Hannah van der Westhuysen) a Ferrucciovi (Frank Grillo), je vidět, že má dokonale zahojený pupík, když ho lékaři vyzvedávají. Takto by žádný pupík u právě narozeného dítěte nevypadal. (Johnny.ARN)

Reklama

Reklama