Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Chtějí ovládnout svět! John Nada (Roddy Piper) objeví, že mimozemské bytosti tajně ovládly svět a chtějí lidstvo zotročit. Malý tým rebelů se vydává s nimi bojovat a Nada se rozhodne přidat se k nim. V nerovné bitvě mají jen malou šanci na úspěch, ale na jejím výsledku závisí osud celého lidstva! (Hollywood Classic Entertainment (H.C.E.))

Videa (2)

Trailer 2

Recenze (299)

choze 

všechny recenze uživatele

Carpenter měl slabou chvilku (trvající už od VĚCI) a výjimečně nenatočil žádnou klasiku, ale jen slušné béčko a to přesto, že tu použil mnohé svoje oblíbené motivy a prvky - společenskou satiru (ÚTĚK Z NEW YORKU, ÚTĚK Z L.A.), invazi mimozemšťanů maskovaných jako lidé (VĚC, VESNICE PROKLETÝCH) či westernové ladění (hrdinovy zbraně a silácké hlášky). Prvních dvacet minut úspěšně buduje sugestivní apokalyptickou atmosféru (i když to partyzánské televizní vysílání si mohl odpustit) a to že hrdiny filmu jsou lidé z ulice a na ulicích se film také odehrává je příjemně osvěžující. Film nikam nespěchá a nic moc se v něm neděje, pročež mě už dříve příliš nezaujal. Po oněch dvaceti minutách se ale Nada poprvé podívá na svět přes brýle - a začíná sranda. Ta scéna je fakt skvělá a spolu se zbytkem filmu funguje jako pohodové, místy úsměvné (nekonečně dlouhá, zcela samoúčelná rvačka) akční béčko. Aby to bylo něčím víc nebo aby se dala brát vážně přítomná sociální kritika, nesměl by být ale scénář tak přímočarý a komiksově nadsazený (a rozhodně by tam nesměly zaznít hlášky jako "PŘIŠEL JSEM SI SEM ZAŽVEJKAT A NAKOPAT VÁM PRDEL. A DOŠLA MI ŽVÝKAČKA."). Nada a s ním i divák vůbec nepochybuje o tom, že co vidí přes brýle je skutečné a jeho kámoše s rodinou ani na chvíli nenapadne vrátit se kvůli ní zpátky k nevědomému životu, ačkoliv mimozemšťané vlastně nikoho bezprostředně neohrožují. Jinak Roddy Piper (HELL COMES TO FROGTOWN) ustál hlavní roli na wrestlera překvapivě dobře a připsal si tímto svůj nejlepší film, "sympatický drsný černoch" Keith David (který si zahrál už ve VĚCI) byl sázkou na jistotu a Meg Foster tradičně podala ten nejsvětlejší modrooký herecký výkon na světě. ()

Reklama

Ruut 

všechny recenze uživatele

Výborný nápad, ale zabitý špatnými herci a nedotažeností. Hodně strašidelně a odpudivě působí vzhled TĚCH, co jdou prokouknout specialními brýlemi. To všechna čest maskérům. Taky se mi líbil útok na konzumnost. To když se hlavní hrdina procházel ulicemi města s nasazenými brýlemi a místo všudypřítomných reklam viděl jen černobílé nápisy typu: ČTI, KUPUJ, DÍVEJ SE, NÁSLEDUJ STÁDO ... Bohužel film jako takový zabíjí kromě nedobrého castingu i strašná rozvleklost děje. 70% ()

H34D 

všechny recenze uživatele

Specifická atmosféra osmdesátek z tohoto filmu přímo číší, nevadí pak, že je to čistokrevné béčko s velice jednoduchou zápletkou a lacinnými triky, Carpenter dává snímku spád, určitou dávku šílenosti a snad i náznak atmosféry. Hrdinovům nechybí charisma, Nada sice není žádný Rambo a po jedné výborné hlašce docela zamrzí, když se nedočkáme dalších, ale příběh se z jeho perspektivy sleduje vcelku dobře a navíc potěší, že se obejdeme bez klišé nezranitelnosti hlavních postav. 7/10 ()

Damiel 

všechny recenze uživatele

Až do okamžiku nasazení brýlí, což může být zhruba tak ve třetině filmu, mi Oni žijí přišli jako poměrně nemastný a neslaný thriller beze strachu, který diváka nevtáhne. Potom se to ale rozjede, sice podle šablony klasického béčka, ale je to slušná podívaná. Škoda, že ji Carpenter víc nepropracoval, mohl to být výborný zážitek. A také to chtělo jinou hudbu, ta režisérova je opravdu strašná. ()

Galerie (58)

Zajímavosti (22)

  • Politické elementy ve filmu pocházejí s rostoucí Carpenterovou nespokojeností se vzrůstající komercionalizací populární kultury a politiky v 80. letech 20. století. Poznamenává: „Začal jsem opět sledovat televizi. Uvědomil jsem si, že všechno, co na obrazovce vidíme, je navrženo tak, aby se prodalo. Celé je to o vytvoření touhy diváka po koupi něčeho. Jedinou věcí, která je zajímá je získat naše peníze." (SeanBean)
  • Súboj medzi Roddym Piperom a Keithom Davidom mal pôvodne trvať iba 20 sekúnd, ale Piper a David sa rozhodli bojovať naostro, pričom predstierali iba zásahy do tváre. Tento súboj nacvičovali 3 týždne a bol inšpirovaný bitkou medzi Johnom Waynom a Victorom McLaglenom z filmu Tichý muž (1952). Výsledok zapôsobil na režiséra Johna Carpentera do takej miery, že sa ho rozhodol ponechať vo filme celý, pričom trvá 5 minút a 9 sekúnd. (Nekrofil)
  • John Carpenter priviedol do produkcie pre niekoľko scén a menších postáv skutočných bezdomovcov a poskytol im okrem výplat aj jedlo. (Bilkiz)

Reklama

Reklama