VOD (2)
Obsahy(1)
Thriller podle románu Charlese Williamse se odehrává v Tichém oceánu a téměř celý na jedné lodi. John a jeho žena Rae chtějí strávit nějaký čas sami, daleko od lidí. Avšak jejich samotu nečekaně naruší trosečník, kterého zachrání. (NFA)
Videa (1)
Recenze (200)
Zachraň tomu nesprávnému muži na moři život, poskytni mu útočiště na své vlastní lodi a budeš velmi brzy tvrdě bojovat o ten svůj vlastní, ano, tak nějak bych zúžil dramaticky se odvíjející děj příběhu, které je ale opravdu jen hrubým zúžením tohoto, co se po tu hodinu a půl ve filmu odehrává, naprosto skvělé psychodrama, drobné, spíše jen komorní, ale tak napínavé do posledních minut, že se nelze od děje jednuduše odpoutat, pro mne dnes již kultovní thriller s ještě mladinkou, v Hollywoodu zatím neznámou, Nicol Kidman v roli Rae, odvážné a odolné ženy, více než by jí divák chtěl podle křehkého vzhledu zprvu přisoudit, v sebezáchově statečně improvizuje, použije postupně všechny své ženské "zbraně" přesně tak, aby dramatickou nepříznivost situace nakonec zvrátila a zachránila nejen sebe, ale i o život ve vlnách moře bojujícího manžela, výborná a opravdu nervy napínající podívaná, nelze než doporučit. ()
Hm, no synopsia Dead Calm a jej tuctový plagát toho príliš nesľubovali, o to viac je potešujúci výsledok. Scenár sa po počiatočnom očakávanom zvrate nevyžíva v stokrát omielanom klišé a pripraví ešte niekoľko scén, ktoré by ste v komerčnom filme rozhodne nečakali. Napätie vydrží až do konca a vám bolo jasné, ak ste film videli v roku 1989, že z ústrednej trojky môže niečo byť a nebude okolo nich "smrteľné ticho". ()
Po tragické smrti svého syna se Rae (Nicole Kidman) a John Ingramovi (Sam Neill) vydávají na několikatýdenní plavbu po moři, aby přišli na jiné myšlenky. Náhle však zahlédnou potápějící se loď, a naberou z ní posledního přeživšího, Hugha Warrinera (Billy Zane). Brzy ale zjišťují, že tragédie na potápějící se lodi nebyla náhodou, a kapku šílený Hugh k ní přispěl nemalou mírou. Než se stihnou rozkoukat, je John opuštěn na potápějící se lodi, a Rae unesena - na obou stranách tak nastává boj o přežití ... Na tomto filmu je zajímavé několik věcí. Za prvé - kromě pěti minut na začátku v něm hrají jen výše zmínění tři herci - a tak každý z nich dostává široký prostor k ukázání svých schopností. Zatímco Sam Neill je takový nemastný-neslaný, Nicole Kidman (na to, že jde o její téměř první filmu) dokazuje, že ji čeká velká budoucnost (k tomu přispívá i to, že se celý film promenáduje pouze v plavkách) a Billy Zane - ten prostě šílence umí. Co mně zklamalo je ale tradiční neduh všech podobně laděných filmů - že to, aby se dodržela nějaká (patrně zhůry stanovená) délka filmu, tak hlavní záporák několikrát přežije téměř jistou smrt. I tak jde o film, na který se kdykoliv a rád podívám znovu... ()
Návrat po letech k slavnému thrilleru a jsem trochu na rozpacích. Plusem je rozhodně sexy mladičká a skvěle hrající Kidmanová a o slibované napětí tu opravdu není nouze, de facto jedna napínavá scéna střídá druhou. Ale ten scénář (nebo námět?) je jedním slovem bezradný. Nepochopitelné či spíš hloupé jednání hlavních hrdinů, které okatě připravuje právě ony jinak napínavé scény, Billy Zane je pak přes veškerou snahu nepřesvědčivý a trochu děsivým psychopatem se stává až v samotném závěru. Paradoxně nejlepší scény na diváka čekají se Samem Neillem a jeho survivalovými hrátkami na druhé lodi, škoda, že nedojde i na žraloky. Vystřeluju tři světlice... ()
Neskutečné, co tehdejší australský televizák Phillip Noyce dokázal se třemi lidmi a dvěma loděmi. Čistě napsaný a natočený komorní thriller vznikl v produkci jiného Australana, který uspěl v Hollywoodu, George Millera, podle scénáře Terry Hayese (ŠÍLENÝ MAX 2 a 3, ODPLATA, VERTICAL LIMIT, Z PEKLA) vycházejícího z novely Dead Calm Charlese Williamse z roku 1963, kterou už v letech 1967-69 roztočil, ale nedokončil Orson Welles. Billy Zane exceluje jako psychopat, který se chce přátelit se ženou, která má zatraceně dobré důvody ho k smrti nenávidět a bát se ho (a přesto ho nechá pro potřeby filmu žít mnohem déle než by to učinil divák). Úspěch filmu vystřelil Noyceho k Jacku Ryanovi, Kidman k Oscarovi, Neilla k dinosaurům a Zanea k Titanicu. Podobný, ale zajímavěji scenáristicky uchopený námět má Autostop Rosso Sangue. ()
Reklama