Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Loď Poseidon byla smetena do moře obrovskou vlnou. Zatímco na její palubě jsou stále pasažéři čekající na záchranu. Jenže o vyzvednutí lodi mají zájem spíš ti, kteří si brousí zuby na peníze, zlato a také malé množství plutonia... (oficiální text distributora)

Recenze (41)

Wacoslav1 

všechny recenze uživatele

Neřekl bych, že se jedná o vyloženě špatný film. Bohužel se však přeci jenom člověk nemůžu ubránit dojmu z jisté zbytečnosti tohoto filmu. Obzvlášť když se jedná o pokračování takové klasiky jako je Dobrodružství poseidonu. Prostě je tu cítit pokus vymlátit ze slavné značky ještě nějaký ty chechtáky. Naštěstí je aspoň Allen zručný režisér a když tu navrch hrají taková esa jako Caine a Savalas, tak to nemohlo dopadnou úplně špatně nicméně to nic nemění na tom, že na geniální první díl se to prostě nechytá.50% ()

L_O_U_S 

všechny recenze uživatele

Až příliš často se stává, že někoho napadne natočit pokračování zaběhnutého díla, které mu nesahá ani po kolena. Tohle je bohužel ten případ. Viděl jsem to jen jednou a navíc dávno, pamatuju si ale, že se mi to už tehdy zoufale nelíbilo. Nejvíc mě štval ten chlap, co se tam producíroval s lahví šampusu a hrál si na velkého bonvivána. (1 152.) ()

Reklama

Snorlax odpad!

všechny recenze uživatele

Evidentně byla v té době drahá voda, takže se na potápějícím vraku takřka nevyskytuje, až má člověk dojem, že Poseidon ztroskotal na Sahaře. Zřejmě z úpalu herci deklamují naprosto dadaistické dialogy. O Cainově hereckém umění jsem nikdy neměla přehnané představy, ale zde je špatný i Savalas. Allen naprosto selhal, jako producent nebyl schopen zajistit finance pro alespoň uspokojivé triky, tedy alespoň pro nějaké triky, jeho vedení herců je jediným katastrofickým na celém filmu, mnohé scény vyznívají nechtěně komicky, o nějakém napětí nemůže být ani řeč. Než si k postavám stačí divák vybudovat vztah, zahynou, nebo se roztěkaná pozornost přesune k někomu jinému. Na Dobrodružství Poseidonu navazuje tento film více než volně. Allen vzal své dítě, zmrzačil ho, vytloukl mu mozek z hlavy a pustil ho znovu do světa. Z původní Gallicovy předlohy zůstává rozdělení charakterů na cílevědomého vůdce, oportunistu z řad ozbrojených složek a překvapivě silné ženy. Místo skvělých Neameho nápadů na zvládnutí triků za pár dolarů nastupuje Allenovo přehnané sebevědomí a neschopnost samostatně urežírovat byť jeden záběr. Výsledkem je parodie na Dobrodružství Poseidonu. ()

Han22 

všechny recenze uživatele

Druhý Poseidon jsem viděl jako náctiletý a přišlo mi to jako sračka. A kritizovat budu i dnes. V původním filmu je loď smrtící pastí těsně před potopením, všechno se zaplavuje, vybuchuje, hrdinové taktak uniknou. Je jasné, že na lodi nemohlo nic přežít a půjde brzy kde dnu. A ejhle, v pokračování je tu občas výbuch, ale jinak klid, na lodi je x dalších přeživších. U posádky "záchranné" lodě si říkáte proč tam proboha lezou. Recyklují se scény, finále "deus ex machina" je vyloženě odbyté. Mimo to mě to ale docela bavilo. Postavy jsou vtipné, otravné i zajímavé a některé smrti mě zamrzely. Herci slušní - Caine jako zlodějíček měnící se na ironického, ale rozhodného hrdinu, Fieldová jako nesmělá holka, Savalas jako elegantní "lékař". Procházení lodi plné pastí stále funguje a je napínavé. Režisér to okořenil skutečnýma šmejdama, jejichž záměry se divák doví až po delší době (a hrdinové ještě později) a tak nechybí pár pěkných přestřelek. Zkrátka tam kde jednička byla strhující survival je tohle mírně pitomý, ale zábavný katastrofák s příměsí akce. Nebýt to pokračování, tak by to klidně bylo i za víc. Takhle slušné 3*. ()

Goldbeater 

všechny recenze uživatele

Chtěl jsem tento film vidět, protože jsem četl názory, že jako pokračování Dobrodružství Poseidonu tento katastrofák sice je jen o sprostém cizopasení na finančním úspěchu originálu, ale jako samostatné dílo tento snímek funguje. Ne, dámy a pánové, nefunguje! Po dobrodružství Poseidonu je veskrze špatný film ve všech aspektech. Scénář je příšerný - kdybych zde měl vypsat všechny jeho nelogické a hloupé složky, které mě právě teď napadají, vydal by můj komentář na dvě A4. Postavy jsou komické karikatury a dialogy mezi nimi vyloženě bolí (zřejmě nejstupidnější promluvy zde má Sally Field). Režie Irwina Allena je strašná. Ten člověk vždy potřeboval režijního kolegu, který celou podívanou usměrňoval tou správnou cestou (u Poseidona to byl Ronald Neame, u Skleněného Pekla John Guillermin), ale jakmile si Allen troufl na režii sám, byla z toho opravdová katastrofa (např. Roj). Jeho vedení herců je šílené - když promlouvá jedna z postav, ostatní herci v záběru neví co dělat, a tak se dívají někam bokem, než přijde řada na ně. Na celém hvězdném hereckém osazenstvu je úplně vidět, jak se jen snaží přetrpět natáčení, aby už dostali tučnou výplatní pásku. A zdá se, že na plat herců šla většina rozpočtu, protože speciální efekty v tomto filmu se skládají jen ze záběrů z původního Dobrodružství Poseidonu (které Allen používá pořád dokola až do omrzení) a jednoho neopodstatněného výbuchu na konci filmu, který působí jako finální facka divákovi, který by snad nedejbože od tohoto snímku čekal sofistikovanou podívanou, jakou byl předchozí díl. ()

Galerie (38)

Zajímavosti (9)

  • Vzniku tohoto filmu přálo štěší. Podle storyboardů původního scénáře z původního Dobrodružství Poseidonu (1972) se měla loď po ukončení hlavní dějové linie (záchrana a odlet pasažérů) potopit. Z nějakého důvodu tato scéna nebyla nikdy dotočena a pokud by dotočena byla, tak by tento film z principu nejspíš nikdy nevznikl. (FIBO)
  • Záběry ze strojovny lodi jsou kombinací nových záběrů s herci a záběrů z původního Dobrodružství Poseidonu (bez herců). Všímavější diváci si všimnou, že některé části strojovny vypadají úplně jinak než v původním filmu, a není divu - pokračování vzniklo až o 7 let později. (FIBO)
  • Jakmile kapitán Turner v úvodu jako první proleze dvířky do strojovny, tak naváže střih na záběr z prvního filmu (s červeným kolem). Paradoxně tento záběr je zrcadlově převrácený pohled právě na místo, odkud kapitán Turner vykukuje. Jinými slovy, u diváka má být vzbuzen dojem na vzdálené místo, kam kapitán hledí a podstatě je to záběr na místo, kde sám stojí. (FIBO)

Reklama

Reklama