Reklama

Reklama

Thriller - drsný film

(festivalový název)
  • Švédsko Thriller - en grym film (více)
Trailer

Obsahy(1)

Jako malá se Frigga/Madeleine, žijící s rodiči na venkovském statku, stala obětí pedofila a od té doby nemluví. Jednoho dne jí ujede autobus k logopedovi, nastoupí do špatného auta a skončí jako drogově závislá prostitutka s okem vypíchnutým za neposlušnost. Když se dozvídá, že její rodiče zemřeli z žalu nad její ztrátou, a také je zavražděna její spřátelená kolegyně, podstoupí výcvik v řízení auta, bojovém umění a střelbě, aby krvavě sprovodila ze světa své kunčafty i pasáka.

Jeden z inspiračních zdrojů Tarantinova KILL BILLA a spolu s Mastorakisovým ISLAND OF DEATH evropský příspěvek konjunktuře exploitation v 70. letech (LAST HOUSE ON THE LEFT, TEXAS CHAIN SAW MASSACRE, FIGHT FOR YOUR LIFE, I SPIT ON YOUR GRAVE aj.). Režisér Vibenius se rozhodl pokrýt finanční ztrátu svého předchozího rodinného filmu natočením „ďábelsky komerční sračky“ a dal hercům do smluv, že nesmí nikde prozradit totožnost režiséra (sám se ale ve filmu mihnul jako řidič náklaďáku, po kterém hrdinka při závěrečné honičce vystřelí). Film proslul mj. scénou s vypíchnutím oka, pro kterou byla údajně použita mrtvola. Snímek byl ve své domovině zakázán a nepomohlo ani jeho sestříhání z původních 107 na 82 minut, kterážto verze pak běžela i ve Spojených státech. V letech 2004 a 2005 film vydala na DVD americká distribuční společnost Synapse Films, zaměřující se na kultovní sci-fi, horory a exploitation (vydali např. MANIAC COPA, VAMPYROS LESBOS či STACY), a to ve dvou verzích - nezkrácené Limited Edition a sexu vystříhané Vengeance Edition. Neobešlo se to bez výhrůžek ze strany režiséra, podle kterého společnost na vydání filmu neměla práva. (choze)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (123)

pornogrind 

všechny recenze uživatele

Inspirační zdroj pro Quentina Tarantina.To hovoří za vše.Brutální snímek.Mix žánrů.Exploitation řízlej pornem(kdo to kdy viděl?).Porno akce není sice autentická,a je vložená z nějakého péčka,ale totálně vyjadřuje ponižování hlavní hrdinky.Je to prostě hodně depresivní snímek zachycující život jedné dívky s kterou se osud opravdu nemazlil.Ale ona se svému osudu vzepře a pořádně ho nakope do koulí a vyřídí si to z každým úchylným prasetem osobně.Rape and revenge v celé své kráse. A na to,že je to z roku 1974 je to fakt husťárna a ani se nedívím,že byl film ve své domovině a i v jiných zemích zakázán.Navíc na Christinu Lindberg je opravdu famózní pohled a páska přes bulvu jí fakt sekne.K tomuhle filmu se hodí jedno pořekadlo.Sice jsem ho trochu překopal,ale na tenhle film sedí.Pes který neštěká,kouše.A má fest ostrý zoubky.Za sebe nemůžu jinak než za plný počet. ()

Socrates 

všechny recenze uživatele

Nevím jak ostatní, ale já měl problém s Christinou v roli mstitelky. Respektive mstitelku bych toleroval, ale cvičenou bojovnici, pistolnici a závodnici rozhodně ne. Nasadit sportovnímu antitalentu na hrb takový výkony bylo prostě neuvážený. U sloumoušnů to tak nevyniklo, ale některý reálný záběry pohybových schopností Madeline, třeba u výcviku karate, mě fakt dojaly. Chvílemi mě to nutilo přemýšlet nad tím, jak by asi vypadal například Jirka Paroubek v roli špičkovýho atleta, třeba skokana do výšky... Pornozáběry, který měly u diváků údajně vzbudit lítost se zneužívanou hrdinkou, mě akorát tak přiváděly na jiný myšlenky a vlastně se z mýho pohledu vyobrazit utrpení naší zajatkyně všeobecně moc nepovedlo, takže další mínusový body, stejně jako za vesměs špatný herecký výkony. Jinak je to ale určitě zajímavej kus s několika povedenými až průkopnickými záběry a Christina Lindberg je neskutečnou kombinací babyface s božským dospělým tělem, který k dokonalosti chybí jen pár centimetrů výšky. Při návštěvě hampejzu by moje volba asi taky padla na pirátku. ()

Reklama

Adrian 

všechny recenze uživatele

Hooker's revenge aka They called her One Eye. Brutalitou a sexuálne odvážnymi, ale totálne nadbytočnými scénami až na hranici porna ovplývajúci príbeh o pomste v detstve znásilnenej dievčiny (ako doživotnú traumu si potom nesie neschopnosť komunikovať). Potom, čo jedného dňa zmešká autobus, ktorým chodí na sedenia k terapeutovi, nastupuje do auta pohľadného muža. Ten ju postupne v priebehu pár dní viackrát nadroguje a spôsobí jej závislosť na heroíne. Stane sa z nej závislá šlapka, ktorá keď sa dozvie o pravej príčine smrti svojich rodičov, začne brať lekcie z účinných bojových techník, aby v druhej polovici filmu nastúpila krvavú cestu pomsty a la Nevesta z KB za znásilnenie v mladosti ako i potrestanie smrti rodičov. Apropo Kill Bill - postava jednookej prostitútky z páskou cez oči je predobrazom Elle Driver. ()

kaylin 

všechny recenze uživatele

Nemůžu si pomoct, ale tohle je prostě výborný snímek, který nám ukazuje lidský hnus v tom pravém... no, hnusu. Tohle není film, z kterého budete mít dobré pocity, což byl také záměr. Navíc se to ve druhé půlce mění v parádní béčko, kde je jednooká němá mstitelka, která střílí, kope a řídí jako blázen. Tady už je to spíše zábava, ale zábava hodně drsná a krvavá. Navíc za ty zpomalené záběry by se nemusel stydět ani John Woo. Ano, ten příběh není zázrak, ale provedení mi sedí. ()

Flipnic 

všechny recenze uživatele

Jako milovník exploitation, horrorů a všech možných brutalit a bizardností v oblasti filmu jsem se k tomuto filmu dostal až mnohem později, než k základním a dnes notoricky známým kultům (viz můj profil). O to větší překvapení a nadšení však bylo, při a po shlédnutí tohoto díla. A opravdu tím myslím filmové dílo, protože i když film tíživě trpí nízkým rozpočtem, režisér a Christina Lindberg (Ať mi někdo říká, že modelky z erotických časopisů neumějí hrát...) z něj mačkají absolutní maximum. Navíc rok vzniku je také úctihodný a pokud si to člověk chvíli přebírá v hlavě, zjistí, že se jedná o naprosto průkopnické dílo. A to jak v žánrech jako je "exploitation", "rape and revenge", ale dokonce i akční film samotný!! A tohle prosím přichází ze země jako je Švédsko, pro mne jako filmového fandu země téměř neznámá. Celý film je jako jeden zlý sen. To, co filmu mnozí vyčítají, dlouhá stopáž, pomalé tempo atd., to já beru jako jasnou premisu, která vytváří neopakovatelný dojem, neopakovatelnou atmosféru a doslova neopakovatelný film. Last House on the Left (1972) od Cravena byl ujetý a jasně nekompromisně násilný film. Pozdější dnes již notoricky známý Zarchiho I Spit on Your Grave (1978) byl totální šok pro celý tehdejší filmový svět, ovšem v mnoha ohledech amatérský a to zejména v hereckých výkonech. Spousta dalších exploitation filmů 70. let byla lepší či horší, ale THRILLER EN GRIM FILM je dle mého názoru absolutní kult a neopakovatelné jedinečné dílo. A pokusím se vysvětlit proč. Zasněná atmosféra, brutalita a násilí par exelans ... i když někdy není vidět vše a někdy je vidět až příliš. Perfektní mix těchto dvou přístupů, kdy každý divák ví, že někdy méně ukázat znamená více a někdy je třeba zas pořádně sešlápnout plyn až na podlahu. Upozorňuji, že jsem viděl UNCUT verzi 107 minut dlouhou se vším všudy i s hardcore porno scénami. A to je další kapitola sama pro sebe. Režisér zřejmě vzal pár záběrů z nějakého tehdejšího porna (pro představu, jde opravdu o porno - detailní záběry na styk, klasika, anal, ejakulace na anal ...) a vložil je velice precizně a přesně do scén, kdy musí hrdinka filmu dělat prostitutku a ukájet nejrůznější zvrhlá hovada. Nevěřím a doufám, že tyto scény netočila Chritina Lindberg (ač se tato playmate kočička nahoty rozhodně nebála, tohle je příliš moc a evidentně je to doplněné z jiného filmu - ovšem nezjitil jsem z jakého...) Tohle je pecka!! Tak jasně a hnusácky vyjádřené ponížení hlavní hrdinky, zneužití a ublížení ... proti tomuhle si může jít Zarchi i Noé se svými znásilňovačkami kleknout do kouta na hrách. Blíž reálnosti nás již režisér přiblížit prostě nemůže (zde si nemohu odpustit odkaz na Deodatův Cannibal Holocaust 1980 a reálné vraždění zvířat...přiblížení realitě jak jen to jde). Dále, bolest a ponížení, jaké musí hlavní hrdinka snášet. Vypíchnutí oka, ošoustávání odpornýma hovadama, mlácení, ponižování ... všechno jsem tak nějak snášel jako součást exploitation filmu, ale dopis od matky a konec její rodiny mi vehnal slzy do očí. Pak už jsem jen přál a čekal všem těm odporným hajzlům tu nejstrašnější smrt ... Čekal jsem na revenge. Ta je podaná zvláštním neustále zpomaleným stylem, ovšem má to své kouzlo. Ovšem představte si. Rok 1974, mladá překrásná hrdinka s obličejem dítěte, černou páskou přes oko, celá v černém, v dlouhém černém plášti a brokovnicí s uřezanou hlavní!! Viz můj profil a velká fotka z tohoto filmu. V roce 1974 jako v GTA (známá to videohra) trénuje bojová umění, učí se jezdit autem, střílet ze všech možných zbraní a nechává se stále ošoustávat a ponižovat úchyláky, aby našetřila dostatek peněz na pomstu a heroin. Navíc, dívka je celou dobu na heroinu, musí si dát 2 dávky denně do žíly (zde jen upozorním, že tady se tvůrci dopustili totální koniny, když ve filmu tvrdí, že pokud si někdo závislý na heroinu nedá dávku do 48 hodin, tak zemře - naprostý nesmysl, ale pro film to není tak podstatné). Naprosto průkopnická klišé, které režisér neměl kde vyhrabat!! Vše, co se dnes, již desítky let objevuje v akčních filmech o pomstě, jako by vycházelo z tohoto šíleného majstrštyku ... Je to až záhadné a zarážející. Christina Lindberg je chladná, bez emocí a studená tak, že Kristanna Loken jako robot-terminátor je proti ní empatická společnice a Carrie-Anne Moss v přilehavém černém obleku jen trapnou kopií i se svým charismatem. Tady se kladou základní kameny akčního filmu i základní kameny filmů, kde vykonávali pomstu desítky mužských herců. Zde se přesahuje z tradičních westernů do nové éry. A v tom vidím naprostý skvost tohoto filmu, je to průkopnický, klasický film, který stovky dalších filmů jen nevědomě (ale i vědomě) vykradlo a vykrádá dodnes (a přiznal se k tomu jen Tarantino ...). Dále, ... dívka mlčí, nehne ani brvou a divák prostě neví, co se jí honí v hlavě, má charisma, že by jí ho mohly stovky akčních mužských hrdinů závidět. Samozřejmě, že film evidentně trpí nízkým rozpočtem, ale i tak je z něj vymáčknuto maximum. A akční scény? Vím, že jsou úsměvné, pro někoho možná trapné ... ale pro mne ne. Nejsou, jsou jen jinak podané. Originálně, drsně, bizardně atd. Takže shrnuto podtrženo, tohle je pro mne jeden z největších kultů 70. let, jeden z nejkultovnějších exploitation, jeden ze zakladatelů akčního filmu vůbec a klasický a jeden z nejlepších představitelů dnes již téměř vyhaslého filmového stylu "rape and revenge". () (méně) (více)

Galerie (67)

Zajímavosti (9)

  • Ačkoli Vibenius uspěl v tom, že v jistém ohledu vskutku vytvořil nejkomerčnější film všech dob, Thriller mu nakonec přinesl víc vrásek než kýženého zisku. Ve většině zemí byl zakázaný, nebo se do kin dostal až po dlouhých tahanicích a opakovaném přestříhávání. (Zdroj: Letní filmová škola)
  • I když je tento film dnes již jistými kritiky a řadou diváků velmi oblíben a uznáván, pro Švédsko je stále ostudou a obecně neoblíben. (Flipnic)
  • Producenti filmu uzavřeli pro Christinu Lindberg vysokou životní pojistku a při natáčení scén pak byla použita ostrá munice a při scénách užívání heroinu si herečka vpichovala solný roztok. (Radiq)

Reklama

Reklama