Reklama

Reklama

Policajt

  • Francie Un flic (více)
TV spot

Obsahy(1)

"Jediné city, které byl kdy člověk schopen vyvolat v policajtovi, jsou nedůvěra a podezření..." Takové je motto francouzského kriminálního filmu Policajt režiséra Jean-Pierra Melvilla. V tomto chladném, ale i s jistou dávkou neúprosného odstupu natočeném snímku se objevuje Alain Delon ve své obvyklé poloze tvrdého, uzavřeného a osamělého hrdiny. Jako komisař Coleman se dostane do rozporu mezi služební povinností a vztahem ke svému dávnému příteli. Simon, s jehož ženou má Coleman milostný poměr, je zapleten do přepadení banky a obchodu s narkotiky. A Coleman stojí náhle před nejtěžším rozhodnutím svého života... (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

TV spot

Recenze (102)

andrii 

všechny recenze uživatele

Policajtská rapsodie v modrém. Když osudový kruh nepřízniv jest. Ceremoniál zločinu a trestu v mlčenlivém vizuálním menuetu. Elektrizující chlad ticha před bouří, pařížská odlíčenost a nepřístupnost, vychytralá galerka, nenápadná "velká" vlaková loupež. Nekompromisní, neúprosný, úsečný policejní solitér Alain Delon pronese jen slovo nezbytné, nevystoupí ani na moment ze své chladně dokonalé, podmanivé elegance. Jako vymítač zločinecké mafie mezi dvěma mlýnskými kameny, v nelítostném souboji mezi rutinou a city. Záporácký boss Richard Crenna jako pašerák peněžitého pokladu i gangster mužného lišáctví. Sladká femme fatale se severským popraškem, ledová kráska za garbovským vějířem, Catherine Deneuve, v tísňovém volání mezi dvěma muži. Jeden musí z kola ven. ()

Enšpígl 

všechny recenze uživatele

Delon hraje policajty tak často, až mám pocit, že francouzská policie je vlastně jenom Delon + pár poskoků určených pro Delonovi rozkazy. Nicméně ta role mu fakt sedne. Musím však říci, že v tomhle filmečku mě nejvíce zaujal Richard Crenna, hodně dobrej mačos. Jeho krádež ve vlaku byla velkostylová. Catherine Deneuve je prostě tak přirozeně krásná ženská, že bych nenašel odvahu jí kritizovat, ani kdyby hrála špatně a tady teda rozhodně odvahu hledat nemusím. Liduprázdné chodníky i autyprázdné silnice ranní Paříže dotváří skvělou atmosféru k tomuhle napínovému filmu. Nerad chválím policajty, ale tady musím udělat vyjímku. ()

Reklama

honajz 

všechny recenze uživatele

Za začátek a konec bych klidně dal pět hvězd, a za chvíli vysvětlím proč, ale ten zpackaně natočený přepad vlaku ze vzduchu za pomocí modýlků letadla a vlaku, ten je na přesdržku a velmi, ale velmi ubere na autentičnosti. Melville tenhle film postavil na poetice všedního dne, vlastně večera a noci (nejenom policajta), kdy nevidíme žádné upřesňující ani explicitní obrazy (třeba výslechu jednoho ze zadržených, aby pustil zbývající dvě jména) , ale jde o ten řekněme kolorit kolem, impresi, pocit. Čímž se dostávám k tomu podstatnému - celý film je koncipován jako a podle převážně impresionistických obrazů francouzských malířů, k čemuž odkazuje v každé chvíli i obrazy na zdech bytů a setkáním v galerii, které začne detailním záběrem na obraz u nás méně známého Vlamincka. Všechna ta nádraží, vlaky, noční pařížské ulice s bary, všechno jsou to impresionistické obrazy, jen rozpohybované. Navíc u tohoto filmu miluju začátek - kdo nezažil letoviska Španělska a Francie po sezóně, těžko uvěří, jaké zvláštní pocity tahle města duchů v té době nabízejí. A u mne je to navíc spojeno s jednou slečnou, kde ten vztah také nedopadl. Takže ten závěr svým způsobem rovněž jinak prožívám. Pokud tedy bereme film z tohoto úhlu pohledu, a nečekáme akci za akcí, jde o malý klenot, a je jen škoda, že za něj Melville sklidil takovou kritiku, až ji nakonec nepřežil. ()

Vančura 

všechny recenze uživatele

Pro mě osobně bohužel strašné zklamání. Ani by snad tolik nevadilo, že jsem film zhlédl v telce v českém dabingu (Pavel Trávníček coby Alain Delon je dabér více než schopný). Úroveň celkového zpracování mi však přišla velmi špatná, dějově mi to subjektivně přišlo ne moc zajímavé a tak nějak divně zmatené, a už pár dní od zhlédnutí filmu si téměř nepamatuji, o co tam šlo (kromě toho, že se v tom filmu všichni vozí samými nádhernými starými vozy, typu Mercedes-Benz 250 SE [W108] či Jaguar Mk.II). Ani Catherine Deneuve mě zde překvapivě bohužel moc nebavila. Jak to začínalo velmi slibně, na konci to byla skoro úleva z naběhnutí závěrečných titulků - bohužel. ()

PetrPan 

všechny recenze uživatele

Výborná a v mnoha ohledech typická "melvillovka", ovšem v zajetí levné výpravy.   Zadní projekce či viditelné použití dětských modelů vláčku a vrtulníčku při akčních scénách či statický model vrtulníku, na nějž se fouká větrákem pro navození efektu letu. Možná nebyly finance, těžko říct. Zážitek z filmu to ovlivní, ale v mém případě ne natolik výrazně, abych snižoval hodnocení. Všechny ostatní aspekty Melvillovy tvorby totiž přítomny.  Jeho hrdinové nejsou jednoznačně černobílí a  nakonec je mnohem sympatičtější Crennův zločinec Simon než ocelový, bezcitný a v závěru vlastně i bezectný  Delonův komisař Coleman.  Při dlouhých a tichých pasážích jsem byl zase jako u vytržení a Melville mi (i přes výše zmíněné) opět předvedl jak lze natočit napínavé scény bez svištících kulek, mrazivé temnoty či skrývajících se netvorů. Paráda! Pět zhlédnutých filmů a pětkrát plné hodnocení, děkuji pane režisére! ()

Galerie (37)

Zajímavosti (12)

Reklama

Reklama