Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Jeden z nejnapínavějších katastrofických filmů všech dob vypráví o osudu posádky zaoceánského parníku, převráceného přílivovou vlnou. Děj plný napětí, obohacený osobními příběhy obětí, dává vzniknout přesvědčivému a dechberoucímu dramatu. Skvělé herecké obsazení spolu s neuvěřitelnými speciálními efekty činí z tohoto filmu skutečnou klasiku, která byla nominována na 9 Cen Akademie. (Magic Box)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (252)

Omnibus 

všechny recenze uživatele

Jeden z nejsilnějších filmových zážitků mého mládí.  Na velkém plátně a již tenkrát, v sedmdesátých letech, ve 4D projekci!  Totiž, v sále Sokolovny, v kině naší střediskové obce, nebylo ústřední topení a tak se diváci museli střídat v přikládání do kamen.  Poseidonu na plátně vybuchuje parní lodní kotel, když do ohniště pronikla voda. Já otvírám horní dvířka kamen, abych přiložil pár lopatek uhlí, kamna blafnou, dýchne na mě skutečný žár a čmoud mi vhání slzy do očí. 4D jak řemen :-)). K tomu dobrý příběh v klaustrofobickém katastrofickém filmu a na pár týdnů nočních můr bylo zaděláno. ()

Rocky62 

všechny recenze uživatele

Tak na tuhle, podle mnohých katastrofální špičku pět ódy bohužel nemohu. Efekty jsou sice úctyhodné a příběh je originální, ovšem opět nerozumím tomu, proč musí v takovýchto filmech figurovat dítě! Tvůrce si zřejmě myslí, že film je pak nějaký způsobem emotivnější, nebo nevím. Já to však vnímám jako přebytek, který nemohu vystát. Napětí tu v některých místech upadá a můj oblíbenec Gene Hackman na mě příliš velký dojem neudělal. Buď je tento film přeceňovaný a nebo mám skutečně přitroublý vkus. 65% ()

Reklama

kingik 

všechny recenze uživatele

Katastrofický film s nekatastrofickým scénářem, ale s téměř katastrofálním Genem Hackmanem v hlavní roli aneb všechno zvládnu, všechny vás zachráním a nakonec se obětuju. Hackmanova postava je v celém konceptu poněkud zvláštní, ačkoliv není špatně zahraná. Možná to chtělo někoho mladšího a charismatičtějšího do role odvážného muže vedoucího skupinku přeživších po převrácení zaoceánského parníku přílivovou vlnou. Stran speciálních efektů bych zmínil, že když se parník potopil, tak efekty byly natolik předpotopní, že by neškodilo, aby je vlna odplavila taky. Jakási maketa lodi simulovala stav převrácení v několikrát opakovaném statickém záběru až to bylo legrační. Napětí film vyvolal poměrně dobré, ačkoliv zájem o zbylé postavy nijak nevzrůstal i když Ernest Borgnine zahrál o hodně líp než všichni ostatní. Drama se rozjíždí pomalu, tempo dynamické není, ale celkem se na to dá podívat, ačkoliv čím je film starší, tím víc na něm hledám nedokonalosti. Kdo ho ještě neviděl by zklamán být nemusel. Mně dvě shlédnutí bohatě stačila. 60% ()

Gilmour93 

všechny recenze uživatele

Kde mořský vlk Petersen sází na gigantickou vlnu, vybělené úsměvy a kaskadérské kousky, tam se Neameho film ku prospěchu věci zaměřil na samotné postavy bojující o holé přežití (především battle of egoes: reverend Hackman vs. poručík Borgnine stojí za to). A teď ruku na srdce, nastoupili by jste na loď, kde je kapitánem Leslie Nielsen..? ()

kinej 

všechny recenze uživatele

Tak nevím co je na tomto filmu tolik ceněné. Já jsem se vysloveně nudil, pouze místy jsem kroutil hlavou nad tím jak patetický scénář může být. Přišlo mi to dost laciné. Zápletka se dobrá, ale dialogy jsou opravdu příšerné. Asi je to jeden z těch lepších katastrofických filmů, ale ono jich zas tolik dobrých není. ()

Galerie (84)

Zajímavosti (46)

  • Strojovna Poseidonu (i s pasažéry) byla zvěčněna ve voskovém muzeu "Movieland Wax Museum" v Buena Parku v Californii. (FIBO)
  • Některé záběry se natáčely na skutečném parníku - RMS Queen Mary, šlo však jen o zlomek záberů, které jsou ve filmu. Jde konkrétně o scény, kdy vidíme pasažéry na venkovní palubě. (FIBO)
  • Natáčecí plac strojovny jako celek posloužil hned dvěma scénám, které jsou podle scénáře od sebe dosti vzdálené. Scéna, kdy pasažéři lezou do vodního tunelu, aby objevili strojovnu, a scéna, kdy se ve strojovně objevují - tato dvě místa jsou v jednom a tom samém prostoru malý kousek od sebe. Obě scény jsou rozdílně nasvícené (temná a světlá), takže divák běžně rozdíl nepozná. O tuto chytrou úsporu natáčecího prostoru se zasloužil William Creber, výtvarník filmu. (FIBO)

Reklama

Reklama