Reklama

Reklama

Chuť melounů

  • Česko Umíněné mraky (festivalový název) (více)
Trailer
Erotický / Drama / Muzikál / Komedie / Sci-Fi
Tchaj-wan / Francie, 2005, 114 min

Obsahy(1)

V zatím posledním filmu režiséra Tsai Ming-Lianga je řada prvků, jež se objevily i v jeho snímku z roku 2001 Kolik je tam hodin? (byl uveden na MFF Karlovy Vary v sekci Horizonty oceněné filmy). Dívka jménem Shiang-Chyi se vrací z Francie domů a v Tchajpeji zjišťuje, že celé město trpí nedostatkem vody. Náhodou se setkává s prodavačem hodinek Hsiao-Kangem, jehož zná z dřívějška, a něžná romance pokračuje v jejím bytě. Dívka ovšem netuší, že Hsiao-Kang nyní točí pornografické videofilmy a že přímo v sousedství se dějí podivné věci a setkávají se tam podivní lidé. Co se stane, když jim Shiang-Chyi zkříží cestu? Útržkovité filmové vyprávění je protkáno živými a imaginativními hudebními sekvencemi, které diváky vzdalují od tajemných věcí, odehrávajících se v dívčině bytě. (MFF Karlovy Vary)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (130)

Sobis87 

všechny recenze uživatele

Filmu dominují dlouhé (na současné poměry dokonce velmi dlouhé) statické záběry, ve kterých se odehrává minimum akce. Každý záběr je pozoruhodný z hlediska pečlivé kompozice, přičemž v některých případech je zaběrování řešeno tak, že hlavní předmět zájmu ve scéně není přímo vyobrazen. Vyskytuje se zde jen minimum dialogů, postavy jsou stejně málomluvné jako ty z Kitanových nebo Kim Ki-dukových filmů. Takováto koncepce je pak několikrát narušena z hlediska mizanscény pozoruhodnými muzikálovými čísly, které mi však kupodivu vůbec nepřipadaly rušivé vůči zbytku, a to nejspíše díky všeobjímající bizarnosti. Je to super, ale jednou by se Tsaiovi to "vojebávání" diváka mohlo vymstít, neboť s onou koncepční vyprázdněností a moc moc chtěnou bizarností takzvaně bruslí na zatraceně tenkém ledě. ()

Marius 

všechny recenze uživatele

Melóny mi boli prezentované ako „film aký si ešte nevidel“.....a to je absolútna pravda. Antilovestory z prostredia natáčania pornofilmov poňatá ako muzikál, to som teda ešte nevidel. Ultradlhé zábery, minimum dialógov, absurdné situácie a s nimi do kontrastu v najprekvapujúcejšej chvíli postavené muzikálové čísla, ktoré konkurujú i výstupu v Cha no Aji. U mňa jednoznačne vedú dáždnikový taneček a naprosto neprekonateľná záchodová choreografická vsuvka „ty to zvládneš“. Hodnotenie berte s rezervou , toto sa bežnému chápaniu pojmu „film“ vymyká takže je úplne jedno koľko by som dal....bavil som sa kráľovsky. Nezabudol som na niečo ....? Ahaaa a sú tam melóny .......(x+1)/25z+ 13 / 10 kde x je počet melónov ktoré ste nezjedli a z počet melónov s ktorými ste súložili) ()

Reklama

DaViD´82 

všechny recenze uživatele

Bizarní. Velmi bizarní. A to i na Asii. Ovšem zároveň originální. Velmi originální. A to i na Asii. Tsaiova artová masturbace nad chutí melounů mi však nezachutnala. Celou dobu jsem se nemohl zbavit pocitu, že koukám na sekci vystřižených scén a ne na film. Ale aspoň, že ty "rebelovské" muzikálové scény to drží nad vodou nezajímavé nudy. Jsou totiž, když nic jiného, tak - chvíle napětí - absurdně bizarní. Jak také jinak. ()

EdaS 

všechny recenze uživatele

Tahle speciální artovka mi vzdáleně připomněla Reygadasův Souboj s nebem - oba jsou to filmy velmi zvolna vyprávěné, do kterých se člověk musí ponořit, jinak hrozí minutí se a nuda, oba rafinovaně pracují se zobrazením sexu a diváckým šokem a o obou se docela těžko píše. Chuť melounů je pro mě nejvíc filmem o osamění a prázdnotě a jako takovému mu rozumím. ()

VanTom 

všechny recenze uživatele

Je to asi umění (jinými slovy: ART jak prase). Ovšem takový ten typ, kterému neholduji, ani nerozumím: statické, tiché = bezdialogové, pomalé, vyprázdněné, nedějové. Ujeté muzikálové vložky (jediná exprese pocitů, tužeb postav) jej činí ještě divnějším. Pobavil snad jediný vtipný moment ("Ta Japonka ztratila víčko.") při natáčení masturbační scény pornofilmu. ()

Galerie (19)

Zajímavosti (3)

  • Dávno předtím, než Ming-liang Tsai natočil právě Chuť melounů, tak často v žertu pronášel, že pokud se jeho filmy budou i nadále potýkat s finančními problémy, tak bude nucen přejít do pornografického průmyslu. (DaViD´82)
  • Režisér Tsai Ming-liang chtěl původně film zaměřit na příběh babičky, která zjistí, že její vnuk pracuje v porno průmyslu, ale když jeho kamarádka a spolu-režisérka Ann Hui nemohla hrát roli babičky, Tsai se rozhodl změnit tuto roli na mladou dívku a Chen Shiang-chyi si díky tomu zopakovala roli své postavy z Tsaiovy staršího filmu Kolik je tam hodin?. (HappySmile)
  • Spousta diváků při promítání na Berlínském mezinárodním filmovém festivalu opustila sál při finální scéně. (HappySmile)

Reklama

Reklama