Reklama

Reklama

Vojenský veterán Hank Deerfield se snaží spojit se svým synem, který by měl být zpátky na základně po návratu z mise v Iráku. Dozvídá se však, že zmizel a nikdo netuší, kde by mohl být. S tím se ale Hank nechce smířit, a proto sám pátrá po synovi. Čeká jej však poznání, o které možná ani nestál. (Hollywood Classic Entertainment (H.C.E.))

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (352)

Aky 

všechny recenze uživatele

Vztah otce a syna je osnova, na kterou když se navěsí jakýkoliv příběh, předem už získává body. Zde se to však vydařilo opravdu nadmíru. Pořád si tak trochu utahujeme z Američanů a z jejich halasného a vypjatého nacionalismu, ale zde předvádějí, že se dokáží pořádně kousnout do vlastního ocasu, až teče krev. Neumím si představit, že bychom ještě dnes dokázali natočit tak upřímný a kritický film o odsunu Němců po válce, jako dokázali Paul Haggis natočit a T. L. Jones zahrát film o svých chlapcích ve válce v Iráku. ()

Gilmour93 

všechny recenze uživatele

Je zvláštní, jak se vztyčování vlajky někdy může na míle vzdálit patosu.. Mistrovsky zrežírované (obyčejné věci mnohdy dělají film neobyčejným) a královsky zahrané detektivní drama o rodičovské lásce a odpovědnosti krále Saula posílajícího Davidy (či spíše jen kameny do praku) proti Goliášům. Řadoví Američané dobře ví, že se to posralo. A taky že už je pozdě s tím něco udělat... ()

Reklama

Madsbender 

všechny recenze uživatele

Ako príznačné - kriminálka, ktorá sa pomaly transformuje v citlivú komornú drámu otca a syna, thriller, v ktorom je najsilnejšou zbraňou slovo, vojnový film, ktorý zobrazuje patovú situáciu na domácom fronte. Brilantný satirický Jarhead bol obzvlášť výstižným nihilistickým portrétom vojakov, traumatizovaných nemožnosťou zažiť skutočnú akciu, ale predsa nečinne prihliadajúcich jej dôsledkom uprostred vyprahlej a pustej "krajiny nikoho". Sam Mendes v ňom dokázal položiť i zodpovedať otázku, kam až tento stav môže zájsť a ako obstojí v konfrontácii s návratom do vlasti, na ktorú dovtedy len implicitne odkazoval. Lions for Lambs ešte otvorenejšie (i keď vo svojej podstate neobjavne a až príliš "akademicky") poukázal na politický rozmer vojny, o ktorý sa Anthony Swofford nezaujímal. Redford priamo úmerne rozdelil filmový priestor medzi jednotlivé vetvy prepleteného rozprávania, prítomného zároveň "doma" i "tam" a rozviedol krížový výsluch medzi až príliš idealizovanými, ale dôležitými postavičkami na jednotlivých spoločenských úrovniach. In the Valley of Elah je filmom o zavŕšení cesty poznačených Mendesových mariňákov, zahrabaných v ilegálnych aktivitách a úpadku životnej úrovne a štýlu, o ktorý boli pripravení spolu so všetkými ilúziami, do krajiny Redfordových patologických (avšak záleží len na uhle pohľadu) byrokratov a zničených snov. Vizuálny symbolizmus Jarhead sa tu premieňa v biblický návrat strateného syna, nenávratne pohlteného pôdou údolia Elah, miesta, kde zúfalý otec zvedie svoj posledný boj. Pomalá narácia a úsečná explanačná metóda podsúvania indícií vyžaduje od diváka veľkú dávku sústredenosti a keď ju získa, má už napoly vyhrané. Všetky postavy - systémom unavená detektívka, manželka netrpezlivo vyčkávajúca každý telefonát, vojaci zo synovej jednotky, nadriadení a šéfovia - sú dostatočne ukotvené a zastávajú (až na pár momentov) vierohodné pozície vo vývoji príbehu, ktorý nevolí vždy ten najočakávanejší a najlacnejší postup. V spätnom zrkadielku je príbehom dlhého lúčenia a hľadania pokoja, ktorý Hank nachádza až potom, čo si pozrie posledné video, ktoré syn zaznamenal na mobil počas svojho pobytu v Iraku. Haggis má dar vtiahnuť a nepustiť, ale je vidieť, že je viac doma v malých filmoch, ktorým dodáva pôsobivosť, aká chýba množstvu tých veľkých - a k tomuto dojmu veľa prispievajú i vynikajúci herci spolu s vždy precíznou Deakinsovou kamerou. 85% ()

RHK 

všechny recenze uživatele

Film o surové vraždě syna - vojáka po návratu z války a ještě drsnější příběh o irácké válce. A jedno obyčejné vyšetřování, na kterém participuje i táta zabitého vojáka. Postupně se vynořují nehezká válečná videa a z hrdinných vojáků se stává cynická válčící zvířata, která na jednu stranu jako Goliáši drsně ubližují Iráčanům, na stranu druhou jsou z nich vyděšení vojáci Davidové, kteří však nejsou až tak stateční a nechtějí zemřít. Na můj vkus z filmu až příliš vyčnívalo typické americké sebemrskačství, které bych si například u Němců nedovedl představit. Výrazný je výkon Tommy Lee Jonese v roli otce zavražděného syna. Nenudil jsem se, ale - alespoň pro mne - to ani nebyl nějaký výrazný filmový zážitek. Trailer: http://www.csfd.cz/film/228109-v-udoli-elah-in-the-valley-of-elah/videa/ ()

Fr 

všechny recenze uživatele

,,Váš syn se nevrátil na základnu…“. ,,Já ho najdu!“ …. A tak T.L.Jones pátrá a hledá. Nemá to jednoduché, protože mu nemá kdo pomoci. Jen Ch. Theron je jeho nadějí, ovšem i ta by bez jeho rad byla ,,nahraná“, a film by mohl trvat třeba dva dny, a stejně by nikdo nic nevypátral. Poradí jednou, dvakrát, …., pokaždé. A tak postupně zjišťují, že armáda je schopna čehokoliv, berou se v ní drogy a válka každého psychicky poznamená. Pokud jde o armádu – věřím všemu. Postava T.L.Jonese je však pro mne ,,glorifikována“ a celé pátrání, včetně veškerých zjištěních, slušně řečeno divné. Nic na tom nezmění ani fakt, že se podobný příběh skutečně stal. Ale třeba vás to donutí přečíst si ten pravý příběh z údolí Elah, o skutečném souboji Davida s Goliášem. Z citového hlediska mne víc chytlo drama Odsouzeni k boji. ()

Galerie (45)

Zajímavosti (7)

  • Film byl nominován na Oscara v kategorii Nejlepší herec v hlavní roli. (Čiban)
  • Charlize Theron (s trochou nadsázky) říká, že roli v tomto filmu získala díky tomu, že je kuřačka. Režisér Paul Haggis slíbil, že pro ni napíše film, když se oba potkali coby jediní dva kuřáci na "rauchpauze" během udílení jakýchsi cen. (Valsadora)

Reklama

Reklama