Reklama

Reklama

Casey Beldonová (Odette Yustman) je vysokoškolačka v rozpuku, kterou trápí snad jen dávná vzpomínka na matčinu sebevraždu. Záhy se kolem ní ale začnou dít podivné věci, které nabývají čím dál zlověstnější charakter. Sny se prolínají s realitou, Casey se začne měnit barva očí, zdánlivě bez příčiny umírá kojenec, kterého hlídala… Na konci děsivé spirály, která ji přivede na samou hranici šílenství, Casey pochopí, proč její matka spáchala sebevraždu. Na rozdíl od ní se ale nepoddá a rozhodne se s temnými silami, které ji chtějí ovládnout, svést nerovný souboj. Pomáhat jí budou přátelé a hlavně židovský rabín Sendak (Gary Oldman), který jako jediný ví, jak dybuka zastavit. Nebo se tak alespoň tváří. (Bontonfilm)

(více)

Videa (2)

Trailer 2

Recenze (370)

dr.horrible 

všechny recenze uživatele

Strašná kravina, pri ktorej sa proste nejde nebaviť. Keď chcete horor pre mládež ktorý zarobí, stačí tam iba nacpať lakačky, kozatú atrapu nejakej známej herečky, vykradnúť pár klasík a celé to neuveriteľne prehnať a predimenzovať, nech pritom zhúlení dorastenci nezaspia. Ak bol takýto plán produkcie, tak to teda vyšlo a meno Michael Bay, túto teóriu rozhodne nevyvracia. Normálne som sa cítil ako zhúlený teenager! Keď sme pritom, je to asi tou trávou, ale bola to vážne dobrá haluz, hlavne jak sa zlomila v páse. Ja tam asi tie tri nakoniec dám. Aj keď ide o jasný shit ()

Psema 

všechny recenze uživatele

Ještě horší než třetí Blade... Goyer umí točit relativně hezké obrázky (ač je to hyperpřeplácaný kýč), na herce patlá tolik kosmetiky, že by z toho měli na dermatologii určitě "radost", ale pojem režie je pro něj asi úplně cizí. Nenarozeným chybí jakýkoliv náznak atmosféry, veškeré zvraty, lekačky i dialogy jsou předvídatelné dlouhé minuty dopředu a těch pár poskočení v sedačce nezpůsobují napětí a s ním pracující zrůdné výjevy, nýbrž přepálená hudba, jíž Goyer jen podtrhuje své neumětelství spočívající ve vykrádání všeho možného od východu po západ, od Vymítače ďábla až po libovolnou asijskou duchařinu a následného patlání všeho se vším do nepoživatelně stupidního guláše. A Odette Yustman je příšerná (ne)herečka. Mám dojem, že u Magneta zažijeme nefalšované kinematografické mučení. ()

Reklama

Aluska88 

všechny recenze uživatele

Film má velmi slušný námět, který je však poněkud chabě zpracován. Scénář a dialogy jsou slabé a spolu se ztvárněním scén dost často odhalují ta nejotřepanější žánrová klišé. Vše v podstatě stojí na třech věcech. Na krásné Odette Yustman (nebýt jí, a jí podobných "tvářiček", tvůrcům hororových filmů by se možná i o dost snížily zisky), na chlapci s bílým obličejem a vskutku pronikavým pohledem, kterým byla hrdinka pronásledována a který se má zase narodit a na pár chytlavých lekačkách. Ale myslela jsem, že to bude horší. ()

ScreamJay 

všechny recenze uživatele

Nepřirození nenarození aneb devadesátiminutová obskurní reklama na iPoda... Už po několika málo minutách mi bylo přesně jasné, čím The Unborn JE - subtematický mišmaš a vykrádačka veskrze prověřených prvků z The Ring nebo ještě lépe Ju-on: The Grudge, čím CHTĚL BÝT - hypermoderní symbolikou, funkční duchařinou a čím nakonec NENÍ - atmosferickým hororem. Takhle, já miluju historky, báchorky, protože k sobě zpětně váží ten lidský dar obrazotvornosti, jenomže v rukou Davida S. Goyera tyhle obrazy jednoduše nevyprávějí. Sterilní produkty z produkční dílny pana Baye neustále vycházejí z toho, že horor dělají okamžiky, které samy vybudují atmosféru, ale podle mě je to přesně naopak - teprva funkční a autentická atmosféra dokáže umocnit jednotlivé scény. Do The Unborn se prostě snažili narvat co nejvíc motivů, oplácali ho naivními a nepřesvědčivými postavičkami, stupidním finále a řekněme průměrným, temně ambientním hudebním podkresem Ramina Djawadiho. Já si tak paradoxně víc než hororovej prožitek odnesl dílčí přehled o spodním prádle Odette Yustman a z těch halucinogenních spomalovaček/lekaček mi postupně začalo tikat pravý (standardně barevný) oko. Gravidní audio-vizuální nuda. [final rate: 40%] ()

Zayl 

všechny recenze uživatele

Černobílý patos inspirující se ideou úspěšnějších duchařin, avšak způsobem provedení nikoliv. Tak vznikl Unborn, ke kterému je jeho název více než příznačný, neboť sám měl radši zůstat pod prachem. Nepřijde totiž s níčím novým, ale pouze vykrádá již viděné a ani s tím si nedokáže poradit. Sterilní atmosféra, hloupé dialogy a v neposlední řadě hlavní mustr - lekačky. David Goyer se totiž očividně ztotožnil s představou, že na nich postaví celý film. Jejich načasovaní není špatné, ale výsledný dojem je nulový. V zásadě lze říct, že fungují jenom tak na oko, aby se neřeklo, natož aby pak zanechaly nějakou emoční odpověď. Film se tak sám pohřbívá v nedotaženostech a nevzkřísí jej ani sexy Odette Yustman. Výsledkem je nezábavná, hloupá duchařina, která se snaží zaujmout víc hlavní protagonistkou, nežli dějem, což vypovídá za vše. ()

Galerie (59)

Zajímavosti (10)

  • Během natáčení jedné scény zastihlo šokovaný štáb menší zemětřesení. Jelikož je to v Chicagu velmi výjimečný jev, nemohli se filmaři ubránit myšlence, jestli to byla matka příroda, speciální efekty nebo zásah nadpřirozené síly. (venus)
  • Jméno Sendak je odkaz na Maurice Sendaka, autora hororové klasiky „Where the Wild Things Are“. (HellFire)
  • Ve scéně, kdy se snaží rabín vyhnat z Casey temné síly, musí Oldman recitovat dlouhé verše židovské modlitby. “Nejsem Žid ani nemluvím hebrejsky, takže jsem musel spolupracovat s někým, kdo mi poradil s významem a výslovností. Díky tomu jsem své postavě lépe porozuměl. Když jsem dostal ta slova z úst, všechno ostatní už pak šlo samo.” (venus)

Související novinky

Goyerův sci-fi Cliffhanger

Goyerův sci-fi Cliffhanger

05.02.2014

Producent, scenárista a režisér David S. Goyer v současnosti patří mezi nejžádanější hollywoodské tvůrce. Připravoval Batmany Christophera Nolana nebo Muže z oceli Zacka Snydera, sám potom natočil… (více)

Reklama

Reklama